Nieuwe computer in elkaar gezet, gaat niet aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasDRS

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
hallo allemaal,

Ik heb voor mijn oma een computer samengesteld via alternate's pcbuilder
met de volgende componenten:

Processor:
AMD X2 5050E (2x 2600 MHz)

Moederbord
Foxconn A6VMX

Geheugen
Kingston Value 2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB)

Voeding
Thermaltake 350 Watt

Harde Schijf:
HDP725050GLA360

Nu heb ik alles aangesloten en in elkaar gezet in de kast. ik sluit de computer aan op stroom en zet m aan, hij begint te draaien en power LED aan de voorkant van de kast gaat aan.

Het probleem is, is dat dit het enige is wat er gebeurd. als ik het beeldscherm aansluit gebeurd er niks en zegt hij no connection. ik hoor ook geen 'piep' van het moederbord afkomen.

weet iemand wat het probleem kan zijn ? alle fans etc. gaan gewoon draaien !

de lampjes van het toetsenbord gaan gewoon aan en uit als ik op caps lock etc. druk. de muis geeft echter geen licht.
mvg, Lucas

Laatst bewerkt:
Probeer eens met een andere scherm...
Link handleiding
Probeer anders eens met één reepje geheugen en zonder hardenschijf

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat voeding/moederbord defect is. Helaas ook een keer meegemaakt en deed precies hetzelfde als wat jij aangeeft. Bij mij was zowel voeding als moederbord defect.

Wat je kunt proberen is
Verwijder videokaart / geheugen van het moederbord en laat alleen Processor zitten.

Nu moet je piepjes krijgen, zo niet dan heb je toch te maken met een defect en kun je een andere voeding proberen als je die toevallig hebt. Werkt het dan nog niet dan is het moederbord defect.

heb nu de muis in de usb port gedaan ipv sp/2 poort en nu geeft die wel licht. het beeldscherm geeft gewoon blauw ledje ipv oranje als ie niet connected is. dus dat kan het ook niet zjin. hij gaat niet naar het bios scherm. k kan me niet voorstellen dat de cmos jumper verkeerd zit want daar ben ik neit aan geweest
vreemde is dat als ik op de knop van de dvd speler druk hij niet open gaat.... er zat geen IDE kabel bij dus heb ik een oude gebruikt.

Mooi zo, maar nu ben ik wel zeer benieuwd waar het aan lach...

En en en ?????
waar lag het aan???

De volgende keer even je post aanpassen door middel van de
edit.gif
knop...

Laatst bewerkt:
cmos jumper 1 x gebruikt en alles opnieuw aangesloten. wss contactje los ergens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan