Nieuwe computer kan niet uit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo! Sinds eergister heb ik mijn nieuwe computer. Alles draait als een molen, maar
één probleem kan ik niet plaatsen. Wanneer mijn computer in de slaapstand gaat,
het zij automatisch na de ingestelde twee uur of handmatig, krijg ik hem niet meer
aan de praat. Bij het bewegen van de muis of het indrukken van een toets probeert
hij de boel te hervatten: je hoort alles draaien en opstarten, maar binnen drie seconden
escaleert dit en valt de boel uit. Weer 3 seconden later probeert hij het opnieuw, maar
het gaat weer mis. Enzovoort, enzovoort. De enige manier om dit te stoppen is de
stekker er even uit of de hoofdschakelaar om. Vervolgens start ik de computer weer op,
en geeft Windows de bekende melding: Windows niet goed afgesloten. Ik wil Normaal
starten kiezen, maar de entertoets is buiten werking. Overigens start hij daardoor normaal
op, en is er weer geen vuiltje aan de lucht. Althans, tot hij in de slaapstand gaat!

GigaByte X48-DQ6, Intel Core 2 Quad Q9450 en OCZ 4GB 1066-555 Reaper.
Ik ben pas om half tien weer aanwezig. Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:
U heeft vast en zeker Vista, hiervanuitgaande
dit is een kwaaltje van vista, niet alle pc hebben er last van (zoals mijne) maar er zien er veel meer. Met service pack 1 zou het opgelost moeten zijn, dat zal u zelf moeten testen want bij mij heeft slaapstand het altijd prima gedaan.

Mvg Phantom

U heeft vast en zeker Vista, hiervanuitgaande
dit is een kwaaltje van vista, niet alle pc hebben er last van (zoals mijne) maar er zien er veel meer. Met service pack 1 zou het opgelost moeten zijn, dat zal u zelf moeten testen want bij mij heeft slaapstand het altijd prima gedaan.

Mvg Phantom

Inderdaad Vista... Maar het escaleert al vóórdat er beeld komt. Dan ligt dat toch aan
de restart van het systeem? Ik heb Service Pack 1.

Ik weet niet precies waar het foutgaat, als het goed is licht het echt niet aan je systeem (ziet er trouwens mooi uit, ik heb vanmiddag mijn Q6600 (2.4 Ghz) binnen gekregen en al overgeklokt (2.8 Ghz, laat em maar even wennen)

Ik snap in ieder geval niet waarom ze dat niet gefixed hebben, niets aan te doen helaas mischien geen slaapstand meer gebruiken..

Wel een tip mischien als vervangen (ookal iis het niet hetzelfde)
Quick shutdown:
Maak een nieuwe snelkoppeling, typ ''shutdown.exe -s -t 0'' (zonder aanhalingstekens, die zet ie zelf weg.. :p) Mijn computer in vista sluit er veel sneller door af, hij slaat dan een aantal processen over.

Mvg phantom, sorry dat ik u niet kan helpen..

OK, zal het eens proberen. Voorlopig heb ik gewoon de screensaver op 15 minuten
gezet, en scherm uit na 45 minuten. En voor langere tijd zet ik hem maar gewoon uit...
Is ook beter voor de boel! Succes met je nieuwe processor!

inderdaad, zou me pa ook leuker vinden dat ik mijn pc altijd afsloot als ik weer eens weg was (stroomverbruik)

nog even een toevoeging aan de snelkoppeling:
Verander het pictogram nog even, ziet er leuker uit en klik je er niet zo snel per ongeluk op.. ;)

inderdaad, zou me pa ook leuker vinden dat ik mijn pc altijd afsloot als ik weer eens weg was (stroomverbruik)

nog even een toevoeging aan de snelkoppeling:
Verander het pictogram nog even, ziet er leuker uit en klik je er niet zo snel per ongeluk op.. ;)

Overigens sluit hij al in 12 seconden af...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan