Nieuwe computer kopen, voor audio bewerken, budget ongeveer € 700,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suuzproducitons

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2014
Beste,

Heb even gewacht tot het WWDC, maar helaas er is geen hardware geïntroduceerd, dus geen nieuwe Mac Mini :(

Ik ben namelijk opzoek naar een goede desktop, waar ik vlekkeloos Cubase op kan laten draaien, mijn schoolwerk op kan doen en waar ik 2 beeldschermen op kan aansluiten. Nu had ik gehoopt op een nieuwe Mac Mini, want dan was ik al uit mijn keuze (een familielid gaat over een aantal maanden naar de VS en had hem dan voor mij kunnen mee brengen). Dan had ik de beste i7 processor er in gezet en voor de rest niks, indien deze (net als zijn voorganger) dan upgrade baar was. Maar helaas gaat allemaal niet door en nu dus kijken naar een andere geschikte oplossing. Nu twijfel ik dus, tussen een aantal opties:

- De huidige Mac mini kopen en dan precies doen wat boven beschreven staat.
- Een kant- en klare andere computer kopen.
- Zelf een PC samenstellen (waar ik helemaal geen verstand van heb).

Nu zou ik graag willen weten hoe jullie hier over denken, want is jullie kijk hier op? De voordelen van de Mac mini zouden zijn dat ik nog beter kon samenwerken met mijn Ipad, ik toch wel gek ben op IOS en het fijn vindt dat het zo'n klein kastje is. Maar ik denk dat deze verouderd is inmiddels en dat ik dan beter een andere, betere computer kan kopen, voor het zelfde geld.

2e hands heb ik geen probleem mee, zolang het maar bij een bedrijf is waar ik garantie krijg.

Hebben jullie ideeën, tips?

Alvast bedankt!!

Hey Cowgirl,

Bedankt voor je reactie! Ook een mooie computer, iets mindere specs dan de vorige maar een stuk lagere prijs.

Dan kreeg ik een idee, waar ik 2 vragen bij heb:

- Zijn alle (of vele) PC's nog later upgradebaar of zeg ik nou iets heel raars (sorry heb hier echt geen verstand van :rolleyes: ). En waar kan je het aan herkennen, dat ze nog upgradebaar zijn?
- Kunnen alle (of vele) ook een 2de harde schijf (meer in de richting van SSD) later aan (eventueel extern?)?

Als dit kan, kan ik misschien nu een goede PC kopen van rond de € 500,- met een goede processor en een goed moederbord en dan later (indien nodig) nog het werkgeheugen, harde schijf etc. upgrade. Zo'n PC als dit misschien (is deze goed of hebben jullie dan nog andere ideeën):

http://www.mycom.nl/desktops-randapparatuur/pc-systemen/536675/mp-premium-power-i7-4790

Of als jullie nog ideeën hebben voor een PC waar ik voorlopig mee vooruit kan zonder een upgrade te doen (rond de € 700,-) hoor ik het graag.

Wederom alvast bedankt!

Ja daar ben ik weer, het is inderdaad mogelijk om deze computer te upgraden! Wij hebben namelijk een type lager, dan is het later ook altijd nog mogelijk om een andere videokaart,
in- of externe harde schijven en geheugen aan te passen. Wij kopen zeker al 10 jaar bij Informatique je kan er altijd met al je vragen terecht.

Groetjes Cowgirl

Nog even een berichtje,

Ik zou dan toch nog eerder kiezen voor een i5 met een NVDIA videokaart, mijn ervaring met een videokaart onboard is niet geweldig.
Daarbij is het werkgeheugen 8GB en dat is wel een stuk hoger als de i7 van MyCom.

Succes Cowgirl

Het Cowgirl,

Oke, wederom bedankt! Dan misschien toch voor die van Informatique gaan... Nou heb nog even tijd om na te denken ;)

Andere opties zijn nog steeds welkom!

Beste,

Naar wat onderzoek te hebben gedaan, heb ik mijn eigen PC samengesteld. Nu is dit echter de 1ste keer en zou ik graag nog even zeker willen weten of dit allemaal past. Misschien zeggen jullie ook wel van dat moederbord zou ik nooit kopen, omdat je hier toch niet het maximale uithaalt met deze andere onderdelen (gewoon een voorbeeld). Ik ga de computer gebruiken als DAW-PC en om wat schoolwerk op te doen. Dit is mijn samenstelling:

ASRock H81 Pro BTC, socket 1150 moederbord
Intel core I7-4790 processor
Voyager, actieve CPU koeler
Crucial 8GB DDR-1600 kit werkgeheugen
Sapphire HD 6570 Grafische kaart
Seagate Barracuda 7200.14 2TB harde schijf
MS-TechMS-N750-val
LG GH24NS, DVD-brander
LogiLink Card Reader 54 in 1

Dan zou ik later nog een SSD willen kopen of meteen ligt er aan wat mijn budget na mijn verjaardag gaat kosten. Dus deze moet er op passen. En dan heb ik alleen nog een behuizing nodig (toch?), maar hier kan ik niet veel van maken. Weten jullie misschien een goedkope behuizing waar alles inpast?

En nu heb ik gewoon WIFI erop toch (bij het moederbord)?

Of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

XFX, Corsair, Antec, Seasonic zijn de voedingen die je in je systeem wilt hebben

bij voedingen geld de regel goedkoop = duurkoop zorg er voor dat je altijd een degelijke voeding koopt!

XFX, Corsair, Antec, Seasonic zijn de voedingen die je in je systeem wilt hebben

bij voedingen geld de regel goedkoop = duurkoop zorg er voor dat je altijd een degelijke voeding koopt!

Oke, erg bedankt! Zojuist naar voedingen gekeken van de merken die je aanbeveelt. Deze lijken me wel wat:

Antec NeoECO 620C, 620 Watt voeding
Corsair CX750, 750 Watt voeding
Seasonic M12II-620 EVO, 620 Watt voeding

De koelers verschillen weinig qua prijs. Echter is de Antec een stuk stiller (is dit erg van belang?), maar de Corsair heeft weer wat meer vermogen. De Seasonic is stiller dan de Corsair maar luidruchtiger dan de Antec. Dus wat denken jullie?

Of misschien nog een andere tip tot de € 80,-? Of is dit budget nog aan de lage kant van een koeler en hoeveel zou ik dan ongeveer kwijt kunnen zijn voor een goede koeler?

jou systeem kan prima overweg met een 400 watter
klikerdeklik

meer vermogen is niet nodig tenzij je meerdere zware game videokaartjes gaat gebruiken

de videokaart kun je weg laten de onboard kaart is goed zat voor wat jij er mee wilt gaan doen

en het moederbord naar een H97 moederbord veranderen dat is een nieuwe chipset die speciaal gemaakt is voor de processor die jij hebt gekozen.
msi-h97-pc-mate

je zult dan wel over budget van 500 euro geraken denk ik zo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan