nieuwe computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ayoub0318

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
beste iedereen

ik sta op het punt een nieuwe computer te kopen, ik weet een beetje van computers maar niet te veel
ik wil alleen een desktop kopen, en heb gekeken in de volgende winkels (bbc,mediamarkt,dixons)
ik heb op dit moment een windows vista dual core 1.86 ghz 2gb ram geheugen waar ik gek van word hij gaat veel te traag en loopst vaak vast
en spellen kan ik er al helemaal niet op zetten

mijn doel is dus ook simpel:
een nieuwe computer die snel is niet vast loopt als je veel aplicaties te gelijk gebruikt bijv bittorent,msn,youtube,skype etc etc.
verder moet ik er ook gewoon schoolwerk op kunnen maken maar dat kan vast wel met alle 3.
het belangrijkste is wel beetje dat ik goede games kan spelen, bijvoorbeeld skyrim, assassin's creed,fifa 12. en de nieuwe games het hoeft niet percee op high.

de 3 computers die ik heb gezien zijn als volgt

1.Acer Slimline X3990-2nd i5-2300- windows 7 home premium 64bit
het is een intel core i5.
processor kloksnelheid:2800 MHz
Processor number of cores:4 cores
videokaart:GeForce GT 520
videokaart geheugen:1024 MB
Rotatiesnelheid:7200 RPM
Opslagcapaciteit harde schijf:1000 GB
Geheugenlayout:2 x 4096 MB
Maximum intern geheugen:8 GB
Kloksnelheid geheugen:1333 MHz
Intern geheugen:8192 MB
http://www.dixons.nl/computer/computer/acer-slimline-x3990-2nd-i5-2301.html

2.HP Pavilion P6-2007NL Windows 7 Home Premium 64-bit

Processor: AMD A8-3800 (2,4 GHz)
RAM:6 GB RAM
Grafische kaart: AMD Radeon HD 6450 (1024 MB)
Processor snelheid:2,4 GHz
Hard drive capacity:2 TB
Geheugenssnelheid:1333 MHz
Processor nummer:I3-2120
Processor model:Core I3
Aantal processorkernen:4
Snelheid harde schijf:7200 rpm
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-P6-2007NL,10259,241015,255499.html

3.MEDION P8202 D Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: AMD FX-8120
RAM:4 GB RAM
Grafische kaart: AMD Radeon HD7450
Processor snelheid:3,1 GHz
Geheugenssnelheid:1333 MHz
Processor nummer:FX-8120
Aantal processorkernen:8
Grafisch geheugen:1024 MB
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/P8202-D,10259,241015,253261.html

ik wou 1 van deze 3 ik zat zelf te denken aan de medion (nummer 3) omdat daar 8 proccesorkernen in zitten en dat lijkt me wel veel maar aan de andere kant lijkt me weer de 4gb weinig vergeleken met de andere 2.

ik hoop dat iemand me kan helpen welke ik van deze 3 moet kiezen:)
alvast bedankt

Alle systemen die je hebt geplaatst zijn geen game systemen,in je beschrijving staat dat je fifa en skyrim graag wilt spelen. Ik denk niet dat dit gaat lukken.. (althans niet op high)

Als je echt wilt gamen kun je het beste zelf een systeem (laten) samenstellen.

Mijn persoonlijke antwoord? geen van drieën. Ze zijn niet echt gebalanceerd. De HP komt nog het dichtst in de buurt, maar daar klopt echt geen hol van de beschrijving. Volgens die tekst zitten er 2 verschillende processoren in.

4gig geheugen is echt voldoende hoor. Ik denk dat je beter zelf een systeem samen kan laten stellen voor je budget van 600 en het dan balanceren voor je wensen.

Alle systemen die je hebt geplaatst zijn geen game systemen,in je beschrijving staat dat je fifa en skyrim graag wilt spelen. Ik denk niet dat dit gaat lukken.. (althans niet op high)

Als je echt wilt gamen kun je het beste zelf een systeem (laten) samenstellen.

wss zal het wel lukken want ik heb op mijn broers pc een keer skyrim gespeeld op het laagst. liep af en toe vast maar het ging nog wel en hij had als goed was een 512mb videokaart.
maar oke laten we dat stukje vergeten, welke van de 3 zal het meest goed zijn dan met games? als je zou moeten kiezen tussen die 3 welke zou je kiezen?:)
tnx voor snelle reactie trouwens

Dit zou een leuk systeem kunnen zijn voor gamen:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[363620]=1&product[338880]=1&product[79085]=1

Hij heeft een minder sterke proccesor maar hier kun je wel op gamen.

Mischien kan een ander forum lid een beter systeem voor je samenstellen met een betere cpu!

Het systeem is inclusief assemblage.

EDIT: Je zei dat je broer een videokaart had van 512mb dit heeft verder niks met de prestaties te maken(behalve voor battlefield etc.)

Als ik moest kiezen zou ik voor de derde gaan. qua snelheid is de eerste beter alleen ben ik niet erg weg van dat merk.
een 512 mb videokaart kan mischien wel beter zijn dan een 1gb videokaart

Laatst bewerkt:
oke ik heb even gekeken alle 3 zullen skyrim niet redden op high jullie hadden gelijk oke dan maar die voor de ps3 kopen:).

laatste vraag en dan is dit opgelost
ander spel waar ik verslaafd aan ben vraagt om dit voor high performance

minimaal:
CPU:Intel Pentium Dual-Core E5500 / AMD AthlonII X2
RAM:Minimum 2GB
VGA:NVIDIA Geforce 8600, AMD Radeon HD4550

en het is aanbevolen om dit te hebben
CPU: Intel Pentium Dual-Core E6700 / AMD AthlonII X3
RAM: Minimum 4GB
VGA: NVIDIA Geforce 9800, AMD Radeon HD4850 or better

welke van de 3 komt het meest dichtbij de aanbevolen?
ik kan nooit zien hoe je dat moet uitzoeken:(
en als er 2 of meer het op aanbevolen kunnen welke zouden jullie kiezen gebasseerd voor die game?

echt bedankt allemaal voor de snelle reacties:)

Zoals we al aangaven, geen van allen. Ze halen niet eens de minimum specs. Maar goed, als je echt eigenwijs wil zijn kan ik je niet tegenhouden.

Als ik moet kiezen dan kies ik de samenstelling van wampier.. :) maar met 100 tot 200 € meer heb je al een veel beter systeem om te kunnen gamen.

Zoals we al aangaven, geen van allen. Ze halen niet eens de minimum specs. Maar goed, als je echt eigenwijs wil zijn kan ik je niet tegenhouden.

waarom zeg je dat de minimum specs niet halen?
minimaal 2gb, dat hebben alle 3
de pc's zijn allemaal quad core of hoger en minimum is dual core?

of zit ik er fout in?

ps: laatmaar ik volg het advies van wampier op en hoop dat het gaat lukken tnx

Hoi,

Geheugen speelt maar een rol in het gamen de videokaart is meer van belang daarom zal jouw 3 gegeven systemen niet voldoen maar vraagje wat is erop tegen om de link van wampier in overweging te nemen.

Ps zie net dat je die stap al hebt genomen:thumb:

Als je al die 3 pc's samen laat werken komen ze nog niet in de buurt van de samenstelling van wampier voor datzelfde prijs ! (beetje overdreven maar voor het idee)
En trouwens : als er bij een spel staat '' recomended '' dan hoeft het niet perse zo te zijn dat je met Die setup datgene spel op ultra kan spelen .
Neem bijvoorbeeld crysis .. hij vraagt niet veel voor een aanbevolen systeem maar al heb je zelfs DIE aanbevolen systeem .. op hoog zal je hem daarme amper kunnen draaien.
Je moet altijd een setup hebben die minstens 2x zo goed is.

Ik zou zeggen , geef eens wat meer info , wat is je budget ? wil je eigenlijk wel bestellen of Moet hij kant en klaar in de winkel liggen ?
zo ja welke winkels zijn er bij jou in de buurt want die pc's die jij hebt opgenoemd zijn allemaal (slecht)

Oow ik zie dat je wampiers mandje nogmaals bekijkt , ik was aan het typen :P
heb je meer vragen dan horen we het wel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan