Nieuwe computer kopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffbrlfr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Beste liederen,

Het is nu zon 6 jaar geleden dat ik deze computer heb gekocht, tussendoor af en toe wat nieuwe spulletjes voor in de computer gekocht maar hij heeft nu zijn beste tijd gehad.
Ik wil graag een game computer kopen.
Ik heb iemand die hem kan samenstellen (heeft zijn eigen computerbedrijfje en is er dagelijks mee bezig).
Maar ik kom hier vooral voor wat tips of opmerkingen.

Mijn budget is 1000-1300 euro, is het mogelijk om hiervan een goede gamecomputer te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Jeffrey

Vraag wel specifiek om Windows 7 en laat u geen Windows 8 aansmeren zolang servicepack 1 niet uitgebracht is.
Als je een systeem zelf in elkaar zet (losse componenten koopt) zal er van aansmeren niet zo snel sprake zijn.
Windows 8 is een prima stabiel en veilig te gebruiken besturingssysteem. Of je ervan houdt is een tweede.
Er komt voorlopig geen service pack voor Windows 8 uit. Wel een Blue-update, die Windows 8.1 heet.
Windows 8.1 staat gepland voor ergens aan het einde van dit jaar. De testversie komt eind juni.

Verplaatst naar de juiste sectie.
Hier geeft men advies over hardware.

@srpchulp, tussen het basis systeem en het high-end systeem zit een enorm verschil. Ik denk dat de TS beter iets daartussen in nodig heeft.

Ja hoor voor dat bedrag heb je een hele mooie game pc.
Heb de pc zo voor je samen gesteld:

- Dat hij toekomst gericht is.
- Langere tijd door kan gaan (Langere levensduur door de Solidcaps op de componenten)
- Verbeterde koeling - Moederbord en videokaart (Exclusief bij Asus)
- Componenten zo op elkaar zijn afgestemd dat het stabieler zal lopen.
- PC zal geen stofnest zijn
- Zuinige voeding (Zodat je minder stroom weggooit)

Resultaat: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563663%5D=1&product%5B477511%5D=1&product%5B549755%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B566984%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B34640%5D=2&product%5B602015%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B550165%5D=1

- Zuinige en stille voeding (550 Wat - gold certificated)
- Expres voor een SSD van Kingston gekozen (240GB). Omdat hier de schrijf snelheid wat hoger van lag. Zodat je cache sneller kan wegschrijven. (Hierdoor zal het systeem vele malen sneller reageren)
- Uiteraard ook 4x4GB geheugen van Kingston (16GB-1600Mhz).
- AMD FX-8350
- Gelid Tranquillo Rev.2 (Stillere en goede koeler)
- Top moederbord "ASUS M5A97 LE" - http://www.asus.com/Motherboards/M5A97_LE_R20/
- 7970 AMD videokaart van Asus.
- 1TB HD om je data op te slaan.
- Nog genoeg aansluitingen voor extra HD's.
- Eventueel kan er nog een extra videokaart in.
- Windows 8 "64-bit" (Nederlands)
- Geassembleerd
- Eventueel zou je een kleine overclock kunnen doen. (Met turboV van Asus)

Laatst bewerkt:
Wat denken jullie hier van:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/451957

qua game prestaties is ie wel veel beter dan die van sander maar je mist dan wel 2x4GB(Zal qua gameprestatie niet veel uitmaken), een SSD(Je kan inplaats van de 4670k er ook een 4570 in doen en een goedkoper moederbord er in doen en dan is er zeker ruimte voor een SSD) en de voeding is inplaats van gold bronze certificated(De CX600M is wel modulair).

Overdrijven is ook een vak he :)
Het zal wellicht iets beter presteren, maar het lijkt meer op een beetje componenten van A merken die bij elkaar zijn gefrutseld. Wil niet zeggen dat het slecht is.

SSD ga je zeker nodig hebben. Ook omdat het toekomst gericht is en je cache van je Windows kan je hierdoor veel sneller weg schrijven. Waardoor je pc tot 4x sneller is.

Dit merk je al simpelweg in een systeem met een Athlon X3 processor.
Dan mag je er nog zoon goede processor/videokaart ingooien. Je HD kan dan een bottleneck gaan vormen. Ook zou het systeem nooit zo soepel aan voelen als met een SSD.

Laatst bewerkt:
Voor welke computer zal ik gaan?

Beste mensen,

Ik zit met een dilemma.
Ik kan nu de volgende computer overkopen van mijn broer voor 625 euro:
Alienware x51 i3 (700euro)

Nu zag ik deze computer staan en dat is volgens mij een veel betere computer:
http://www.dell.com/nl/p/xps-8700/fs?dgc=BA&cid=41294&lid=1069598&acd=2405179049331088
XPS 8700 voor 900 euro.

Of moet ik mijn eigen computer in elkaar laten zetten?

p.s: Ik gebruik mijn pc om games te spelen als : gw2, BF
Ik heb heel weinig verstand van computers dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

mvg
jeffrey

Hoi,

Voor 900€ kan je een mooie zelfbouw maken. en die van je broer zou ik zeker niet kopen althans voor die prijs;)

Ps heb je vraag ook even in de juiste sectie gezet.

Laatst bewerkt:
die alienware pc is net 400 euro waard imho alienware is altijd al over priced geweest

en voor dat budget kun je een highend game pc aanschaffen met een goede high end game kaart
die prefab pc's zijn duur omdat je voor het merk betaald maar als het om echte prestaties gaan falen ze meestal prijs/prestatie gekeken
zoals modag al zij kun je beter een systeem zelf samenstellen bij bijvoorbeeld alternate of azerty die kunnen zij dan voor jou assembleren

wij kunnen je daar mee helpen trouwens

Laatst bewerkt:
harstikke bedankt voor de snelle reactie en hulp!
Ik heb er inderdaad voor gekozen om even te wachten en mijn computer samen te laten stellen door iemand uit mijn omgeving.
En ik zou de computer van me broer alleen maar overkopen omdat hij er dan eigenlijk van af is... maarja ik wil een leuke game pc dan moet ik even geduld hebben en iets meer betalen!

Heb mijn budget al verhoogd naar 1000-1100 euro! ( heb al een mooi beeldscherm 27inch) het gaat hem puur om het systeem

Nogmaals dank!

Laatst bewerkt:
@jeffbrlfr:

Ik heb je nieuwe vraag bij je oude aangezet. Hierin heeft men je van advies voorzien maar komt er jouw kant uit geen reactie meer. Niet netjes van je richting je "Helpers".

Succes verder met je vraag.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan