Nieuwe computer kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

logitechmuuske

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Hallo,

Ik ga een nieuwe computer kopen en heb dit al samengesteld.
kan het beter of zijn er op/aanmerkingen?
- Welke videokaart is goed voor naja 100 tot 150 euro zoiets.
Ik heb de kast al, ik kan de assemblage ook, hoeft geen dvd ding in.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje?product[621178]=1&bestel= 
Is de verhouding wel goed? daarmee bedoel ik dat de videokaart niet extreme goed is en de processor een dual core 1.8 ghz is haha.

alvast bedankt

Je hebt alleen een videokaart in je mandje zitten. Niet echt veel samen gesteld dus.

Misschien dit lijstje even invullen:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je? Of heb je dit al?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

zodra je in je winkelmandje bent moet je op Directe link klikken die link plaats je hier in het forum

ik zou zelf persoonlijk de SSD weg doen en dit investeren in een goede CPU/GPU en wat extra werkgeheugen daar zullen je games heel wat meer baat bij hebben

kun je misschien ergens nog een HDD hergebruiken?

zo ja dan klikerdeklik

letop een pentium G3000 serie cpu is eigenlijk een I3 processor maar dan kaal gestript

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dus die ssd is niet zo zeer beter voor mijn games?
harde schijf heb ik er 5 van maar allemaal IDE.
Is die G3000 serie beter dan een quad van amd?(of houd u meer van intel dan amd haha)
btw maakt ram merk uit, dus gewone crucial ram of ''kingston hyper x blue''?

gr.

Hyper X blue is alleen handig voor OC'ing voor de rest is het gewoon goed
de Intel CPU is over het algemeen krachtiger klikerdeklik
verder heb je dan ook meer uitbreidings-mogelijkheden naar bijvoorbeeld een i5 als je ooit nog eens echt een goede cpu nodig hebt

dat kan met Socket FM2 niet echt die zijn meer voor de Onboard graphics HTPC's gemaakt (voor onder de tv)

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb het gelezen en inderdaad het klopt!
Ik ben nog niet pro met dit maar ik dacht eerst : ooh 4 cores en 3.4 ghz. en die andere 2 cores en 3.3 ghz.
maar er is dus wel een verschil in de echte kracht die hij eigenlijks levert.
Over die videokaart, is die het beste op het moment voor die prijs?
en eeh.. kunnen die IDE schijfen erin?
Ik denk/hoop dat een harde schijf niet veel invloef heeft op mijn games behalve het laden wat.

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan