Nieuwe computer of oude upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcrazor

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Hoi, ben nieuw hier en zit met een dilemma:
Ik wil graag nieuwe spellen kopen, maar er is niks wat momenteel fatsoenlijk draait op mijn oude computer. Het is een Pentium 3 geloof ik, heb er verder ook niet veel verstand van, dus alle hulp is welkom. Ik wil de volgende spellen zonder problem kunnen spelen:
FIFA 2005
PES 2003 en 2004
en verder wat anderen schietspellen etc.
Ik heb verder niks nodig, geen internet, geen Outlook of weet ik veel wat, gewoon een PC waar ik spellen op kan spelen. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe computer (minimumeisen?) of kan ik mijn oude gewoon upgraden door meer geheugen bij te kopen en een nieuwe videokaart?

Alle hulp welkom!

Welkom op HelpMij :)
Kan je misschien wat meer vertellen over de computer die je nu hebt (qua video kaart enz.)

P3 is te oud inmiddels
geheugen zal vast niet goed genoeg zijn
geen goede videokaart

T enige wat nog bruikbaar is:
- cd-rom (waarde 20 euro?)
- de kast + voeding (niet veel meer)

Natuurlijk kan je wel je pc iets upgraden, nu zijn de eisen voor fifa normaal gesproken niet al te hoog, dus misschien dat het voor dat spel nog wel gaat werken.
Maar ik denk dat t zonde van t geld is.

Ik zou dus maar naar een nieuwe gaan uitkijken.
Dan kan je kiezen voor zelfbouwen, of kopen.
Ik schat zo in dat jij voor t 2e gaat kiezen...

Probeer niet te goedkoop te gaan qua kopen, want ik denk niet dat het jouw bedoeling is om over een jaar weer een nieuwe te kopen.
Koop je een redelijk goede, dan kan je zeer waarschijnlijk weer een paar jaar vooruit.

Denk bijv eens aan de mediamarkt pc's. Goede pc's, voor een goede prijs.

Maar goed... ik weet niet hoeveel je te besteden hebt.

Bedankt voor de reacties. Wat betreft de videokaart: Ik heb geen flauw idee wat er nu in ligt, maar volgens mij ligt daar wel een van de problemen, want PES 3 bv. loopt af en toe ontzettend traag en het geluid klopt soms ook niet.

Ik denk erover om een nieuwe te kopen en heb al gekeken op paradigit.nl, waar ik er een heb gezien voor 795 euro, maar ik weet dus niet of dat wat is. 40 GB opslagruimte geloof ik en 512 Kb + 256 Kb aan geheugen plus nog wat aanvullende dingen. Misschien makkelijk als iemand een aanbeveling kan doen over wat ik minimaal moet hebben en waar ik naar moet kijken? Budget to 900 euro. Alvast bedankt!

De computer die ik heb gevonden op paradigit staatHIER dan de meest rechtse, die van 899€:)

Oke! En deze voldoet aan alle eisen om goed games mee te kunnen spelen? Zoals gezegd: Hoef er verder geen internet op of andere toepassingen, ook geen muziek of films downloaden, puur voor de games, met name de grotere voetbalspellen en schietspellen zoals Desert Storm, Island Thunder enzo.

Hm, ik heb die computer die je zei eens bekeken, maar met alle opties erbij en een goede monitor kwam ik op zon 1150 euro. Qua geheugen zat het volgens mij wel goed. Nu is mijn dilemma alleen nog maar groter geworden! Wat zou je aanbevelen qua geheugen? Zou 40 of 80 GB ook genoeg zijn? En heb ik 512 Mb + 256 Mb nodig of is 256 ook al voldoende? Als ik dit een beetje weet zou ik daar tenminste nog op kunnen besparen. Maakt het trouwens uit wat voor een monitor ik erbij pak? Sorry als ik lastig ben, maar het is een hele investering en als je niet overal verstand van hebt is het duur geld. :confused:

wat heb je voor een monitor?
Is de monitor even oud als je systeem, dan moet die misschien nog wel een tijdje mee kunnen.
Hoe tevreden ben je ermee?

40gb is echt niet veel. Ik heb hier doom3 liggen
Deze wil alleen al 2,6 gb hebben.
Goed dat is geen probleem met 40gb, maar echt veel is het niet.
In mijn pc van inmiddels 3-4 jaar oud zat toen al 80gb, om even een vergelijking te maken.

je hebt voor spellen echt minimaal 512mb intern geheugen nodig. Minder gaat eigenlijk niet werken.

Maar kijk anders eens naar deze pc:
http://www.compusupply.nl/highpc.php?oid=5

Goed genoeg voor spellen, en je hebt nog geld over voor een monitor.

Bedankt voor de tip!

Ik heb het systeem een beetje uitgebreid en gekozen voor 2x512 Mb + 160 GB Maxtor 7200 rpm 8Mb Cache en een videokaart ATI Radeo 9600 PRO 256 Mb. Verder natuurlijk een muis en toetsenbord, gewoon standaard. De monitor die ik heb schijnt goed genoeg te zijn, dus dat scheelt ook weer een slok op een borrel. Totale prijs 789,- euro.

Is dit goed genoeg om Fifa 2005, Pro Evolution Soccer 4 en andere spellen te draaien?

Nu nog hopen dat de winkel te vertouwen is, heb gelukkig niet vooraf hoeven te betalen. Ik kan eventueel nog een snellere videokaart erbij nemen als ze telefonisch contact met me opnemen.

Meningen?

Ik weet dat ene mario van dit forum er ook een pc heeft gekocht. Die was er zeer tevreden over.

Alleen 1 ding: er schijnt geen besturingssysteem bij te zitten, maar misschien kunnen ze die wel leveren als je t vraagt. (misschien heb je die wel zelf liggen hoor, dat weet ik niet)

Voor de rest is dit systeem goed genoeg voor de nieuwste spellen. Zeker weten zelfs!

Ze hebben vandaag gebeld en komen 'm vrijdag of zaterdag afleveren. Heb meteen even gevraagd of ze er dan ook Windows XP op kunnen zetten, is dat probleem ook weer opgelost. Ik ben benieuwd, laat nog wel even weten hoe alles loopt en of alles naar wens is. In ieder geval bedankt voor alle tips! :thumb:

Alles naar wens, de computer is redelijk snel en de spellen lopen goed. Ik blijf echter een probleem houden wat ik met de oude computer ook had: Als ik een spel aan het spelen ben, dan valt na ongeveer een kwartier het beeldscherm uit en krijg ik een melding: No Input Signal en dan valt het beeld compleet weg! Ik heb de Schermbeveiliging al aangepast, maar dit verhelpt het probleem niet. Iemand enig idee wat ik hier aan moet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan