nieuwe computer / oude scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Ik heb een nieuwe, snellere kast gekocht ( 2000MHz), mijn oude monitor behouden: Hansol 501P.
Deed het altijd voortreffelijk, maar is sinds die nieuwe kast een heel klein beetje wazig,

Kan ik ergens de monitor-instellingen aanpassen o.i.d.
Ik ben een echte nitwit.

Bedankt voor de reaktie.

de wazigheid kan veroorzaakt worden door de ingestelde resolutie:

rechtsklik buroblad, eigenschappen, instellingen en dan een beetje pionieren met de resolutie

of wat dieper:
bij instellingen kiezen voor geavanceerd en dan beeldscherm en dan eens kritisch kijken naar de vernieuwingsfrequentie. (zorg dat het vinkje eronder geplaatst staat!!!)

Laatst bewerkt:
De vernieuwingsfrequentie staat ingesteld op standaardinstelling en ik dat is de enige keuzemogelijkheid.Het wijzigen van de resolutie veranderd het formaat van de ikoontjes maar maakt het geheel niet scherper.

p.s. ik krijg het vinkje eronder niet aangeklikt, want de tekst is dood. Om zo te zeggen.

De monitor wordt inderdaad door windows herkent.

Weet jij toevallig de website van Hansol, waar ik de drivers voor xp kan downloaden.
Ik heb op Google geen goede informatie losgekregen.

Ik heb de driverslijst binnengehaald, maar 501P staat er niet meer bij.
Waarschijnlijk te Oud?

Hij staat er wel degelijk in. Als ik het bestand 'monitor.inf' open zie ik de 501P er gewoon tussen staan, sterker nog, zelfs de 400 serie staat er nog in.

De nitwit aan het woord.

Ik zie op de Hansol-site nergens monitor.inf.

Help mij even met de juiste plek op die site te vinden.

p.s. ik heb wel de produktinformatie over die 501P gevonden, maar niet de juiste driver op de Hansol-site.

De driver die je kunt downloaden is er maar 1 (die voor CRT monitoren) daarin staan ALLE hansol monitoren.
Dat 'inf' bestand staat in de driver die je download, in dat bestand staat informatie die gebruikt wordt tijdens het installeren van de driver, een normaal mens leest daar niet in (ik wel :o )
Directe downloadlink CRT monitoren

Tot zover harstikke bedankt voor al jullie suggesties.
Ik moet er nu vandoor en ga morgen verder.
Zal laten weten hoe het is afgelopen.

Beste helpers,

ik heb op de site van Hansol gekeken, de CRT-drivers gedownload, maar ik zie die 501P er niet bij staan.
Ik doe waarschijnlijk iets niet goed.
Maar ik stop, want het wordt een beetje gênant.
Jullie hebben me met alle vingers de juiste weg gewezen, maar ik ben gewoon een beetje blind.

Hartsikke bedankt voor jullie meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan