Nieuwe Computer samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordijnman

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
46
Na 6 jaar van mijn vorige PC te hebben genoten, ben ik nu wel weer toe aan een nieuwe.
Ik ben van plan er een samen te stellen, en dan misschien wel zelf in elkaar te zetten.
Het is alleen 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een computertijdschrift las of iets anders te weten kwam over hardware, dus eigenlijk leef ik nog in de tijd van de AMD athlon 2000
Nou wil ik een computer, voornamelijk gericht op muziek. Dus een goede geluidskaart, een goede geluidsinstallatie, en veel opslagruimte (ongeveer 1000gb), en ook een blu-ray speler(of misschien zelfs writer, als die al bestaan), en wil ik voor de rest de kosten beperken.
Mijn budget is rond de 700 euro, en ik heb zelf nog een 400 Gb IDE kaart, een DVD writer, en een besturingssysteem.
Heeft er suggesties voor onderdelen die ik kan gebruiken?
Bij voorbaat dank!!
 
Laatst bewerkt:
Als je veel gaat game neem dan de E8400
en bluray past niet in dit butget (tenminste ik krijg geen redelijk systeem voor elkaar met een bluray brander erbij...)
 

Bijlagen

  • PC MAX 700Euro.JPG
    PC MAX 700Euro.JPG
    68,7 KB · Weergaven: 114
Als je veel gaat game neem dan de E8400
en bluray past niet in dit butget (tenminste ik krijg geen redelijk systeem voor elkaar met een bluray brander erbij...)


Blu-Ray speler heb je onder de €100,-
Maar dan moet je idd gaan snijden in de rest van de configuratie.
Over een paar jaar koop je een BR brander voor €29,95 :D
 
Ah dan wacht ik nog even met die BR.
Maakt het veel uit of je AMD of intel neemt? Amd was vroeger altijd een betere prijs kwaliteits verhouding...
Ik ben niet echt van plan om veel te gaan gamen

Het gaat me dus vooral om de geluidskaart en een goede boxset...
Iemand daar suggesties voor?

thanks voor die config btw!
 
Laatst bewerkt:
o oke dus err moeten ook speakers komen !!?
 
Ja ik wil eigenlijk gewoon weten wat goede speakers zijn en een goede geluidskaart is voor het maken en luisteren voor muziek, binnen een redelijk kostenplaatje.
De videokaart zal ik eigenlijk nauwelijks gaan gebruiken. Ik houd veel van films kijken op de computer maar volgens mij heb je daar geen fantastische videokaart voor nodig:p.
thanks voor de reply
 
Welk besturingssysteem heb je? XP neem ik aan?
Leuke geluidskaart + speakers:
Creative X-Fi XtremeMusic + Creative Inspire T6100.

 
Welk besturingssysteem heb je? XP neem ik aan?
Leuke geluidskaart + speakers:
Creative X-Fi XtremeMusic + Creative Inspire T6100.


@Raoul90 ik zou voor de X-530 gaan van Logitech :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan