Nieuwe Computer samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raad

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe computer samen te stellen. Deze zou ook gebruikt worden om af en toe de laatste games te spelen en dit liefst voor een aantal jaren.

Ik ken niet zoveel van computers, maar heb er eens eentje proberen samen te stellen. Mijn budget is maximaal 1000 eur, deze samenstelling komt op 928 eur:

Mobo: Asus P5Q Pro, socket 775, ddr2
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen: Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,DDR2, 2x2GB(KIT)
Graf. Kaart: Club3D Radeon HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E,Overclocked Edition
Schijf: Western Digital Caviar® Black™ 500GB, eSata 3 Gb/s, 32MB Cache, 7200RPM
Voeding: Antec Trio TP3 650w PSU, SLI, 4xSATA,2xPCI-E, ATX/EPS, 20/24pin
Behuizing: Antec Three Hundred 140mm Fan (Without PSU)
DVD: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200A,20x, IDE, Black, bulk

Zijn deze stukken compatibel? Vergeet ik nog een onderdeel? Gaat deze computer aan mijn eisen voldoen? Nog opmerking?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt.
 
Prima op zich zo maar wat betreft je eisen om er nog een aantal jaren de nieuwste spellen op te spelen daar kan je nooit van op aan. De ontwikkelingen gaan daar te snel voor en er worden steeds meer eisen aan hardware gesteld. Voorlopig kan je wel even vooruit maar jaren????
 
Hoi,

Ik zou alleen een andere processor nemen een E8400 of de E8500 dit zijn weliswaar dual core maar voor games is dit meer dan voldoende en zeker zo snel zo niet sneller en maar voor de rest lijkt dit mij wel een mooi systeem.


Modag
 
Geen besturingssysteem nodig?
Geen assemblage nodig?
Winkel? Maakt dat iets uit?
Geen randapparatuur nodig?
Wat voor monitor heb je nu? Hoeveel inch?
Ga je overclocken?

PC6400 (800mhz) geheugen is ook goed. 1066mhz gebruik je alleen als je extreem gaan overclocken.

Niet die HD4870 nemen, 2/3 van de Club3D HD4870 OC gaat terug voor RMA, blijkt erg slecht te zijn.
Je kan sowieso beter een GTX 260+ nemen (met 216 shaders).

Moederbord zou ik veranderen in een Gigabyte GA-EP45-DS3R. Paar euro goedkoper en GigaByte is betrouwbaarder.


Hoe kan die prijs btw zo ziek hoog zijn bij die samenstelling.


Dit is wat ik er van maak, Q9550 + GTX 260 (216):

Azerty:


Assemblage:
http://azerty.nl/7-255-7517/azerty-montage-volledig-systeem-1-jaar-garantie.html

Vista:
http://www.azerty.nl/8-979-89327/microsoft-windows-vista-home-p.html?tab=overzicht

Als je er assemblage bij wilt, zou ik als ik jou was dezelfde samenstelling ook even bij http://www.naarsa.nl bekijken, kan zijn dat je dan nog goedkoper uit bent.
 
Gigabyte betrouwbaarder dan ASUS??

Onderbouw dat eens met feiten of is dit een persoonlijke mening?

Ik zeg niet dat Gigabyte slecht is ( dat kan ik niet hard maken) maar om nou zo bolt te zeggen dat Gigabyte betrouwbaarder is dan ASUS vind ik zonder duidelijke argumentatie wel ver gaan.
 
klopt.
Wel zijn er minder problemen met gigabyte qua geheugenondersteuning.
Ik heb zelf het gevoel dat Asus zich wat minder goed aan standaarden houdt, dan gigabyte.
Maar verder is asus net zo betrouwbaar.

Raoul heeft altijd wat stokpaardjes...
 
Heel hard bedankt, ik ben al heel wat wijzer geworden.

@ raoul: W'rom kies je precies voor die behuizing en die voeding?
 
Heel hard bedankt, ik ben al heel wat wijzer geworden.

@ raoul: W'rom kies je precies voor die behuizing en die voeding?

De cm690 is voor zijn geld een hele goede kast: Heel veel ruimte, koelmogelijkheden (incl 3 koelers) en andere handige foefjes.

voeding... raoul zweert bij cooler master-voedingen. Waarom weet ik niet.
Wel is het in die kast handig om een modulaire voeding te nemen (voeding zit namelijk onderin in plaats van bovenin: niet gebruikte kabels zijn dan lastiger weg te werken
 
De cm690 is voor zijn geld een hele goede kast: Heel veel ruimte, koelmogelijkheden (incl 3 koelers) en andere handige foefjes.

voeding... raoul zweert bij cooler master-voedingen. Waarom weet ik niet.
Wel is het in die kast handig om een modulaire voeding te nemen (voeding zit namelijk onderin in plaats van bovenin: niet gebruikte kabels zijn dan lastiger weg te werken

CM690 is inderdaad een super kast. Veel ruimte etc. Heb hem zelf ook sinds een paar dagen. :D

De Cooler Master Real Power voedingen komen gewoon goed uit de tests en zijn niet zo super duur. Ook kan je kijken naar de Cooler Master Silent Pro serie, is ook erg goed.
Een Corsair HX620 is ook super, maar wel gelijk 30 euro duurder.


En in mijn ogen is GigaByte een betrouwbaarder merk dan Asus.
Heb zelf ook een tijd in een zaak gewerkt waar ze computerhardware verkochten, en je zag toch vaker Asus RMA dan GigaByte RMA.
Verder overclocken de bordjes van GigaByte ook erg goed. Asus vast ook wel.
Maar over het algemeen zie ik maar weinig mensen die echte problemen hebben met een GigaByte moederbord. Asus komt je dan toch wel wat vaker tegen.
Een Asus moederbord zal vast ook wel functioneren, maar ik prefereer GigaByte.
 
Laatst bewerkt:
@ Raoul

Wat betreft die videokaart: Dat systeem dat je daar maakt op salland.eu... Die videokaart van XFX heeft geen 216 shaders, kan dat kloppen? En wat is het verschil eigenlijk met of zonder 216 shaders?
 
@ Raoul

Wat betreft die videokaart: Dat systeem dat je daar maakt op salland.eu... Die videokaart van XFX heeft geen 216 shaders, kan dat kloppen? En wat is het verschil eigenlijk met of zonder 216 shaders?

Zeg maar standaard versie tov verbeterde versie.
Die met 216 shaders is beter dan een HD4870. De oudere versie niet altijd...
 
Ik sta op het punt mijn bestelling door te geven.

@ Raoul: laatste vraagje, zeker dat die voeding van 620Watt voldoende is voor dat systeem dat jij samenstelde?
 
Ik sta op het punt mijn bestelling door te geven.

@ Raoul: laatste vraagje, zeker dat die voeding van 620Watt voldoende is voor dat systeem dat jij samenstelde?

520W ook wel... (maar in prijs maakt dat nauwelijks uit: neem dus 620W)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan