Nieuwe computer samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JepserC

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Ik zou graag een nieuwe computer laten bouwen, zodat ik de onderdelen zelf kan kiezen. Ik heb al de computer hardware samengesteld en ik wil weten wat jullie ervan vinden. Ik weet nog niet zoveel over de onderdelen zelf kiezen, dus weet ik ook niet of ik wel alles heb en of de onderdelen ook bij elkaar passen :o

Dit is wat ik op Alternate.nl heb uitgekozen:

- https://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Big_Tower/Thermaltake/Armor/-1039843/?
- https://www.alternate.nl/html/produ..._Watt/Cooler_Master/RealPower_M620/-1064007/?
- https://www.alternate.nl/html/produ...ntel(R)/Core_en_trade_2_Quad_Q9550/-1066873/?
- https://www.alternate.nl/html/produ...de_Kit_Intel_Vista_Ready_E8500-4GB/-1071952/?
- https://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-1066/OCZ/2_GB_DDR2-1066_Kit/-1058694/?
- https://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Samsung/HD753LJ/-1066672/?
- https://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe/XFX/GF9800GTX+_765M/-1072065/?

Ik heb nergens de optie gevonden waar de computer in elkaar kan laten zetten door de winkel zelf, want ik durf zelf nog geen computer te bouwen. (Ben met ICT opleiding bezig)

Nou, wat vinden jullie ervan? :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Je hebt 2x een processor en 2 x ram geselecteerd.

Wat is je budget voor je pc?

naamloosgk1.jpg

Ik heb wat samengesteld voor je waar mee je lang de toekomst mee uitkan. Je komt op 1130 euro uit als je het laat assembleren door alternate. Er zit ook al een OS bij. Weet niet of dat ook moest. Anders scheelt dat ook weer 100 euro. En zo moeilijk is het niet om een pc te bouwen. En een keer moet de eerste keer zijn.

naamloosgk1.jpg

Ik heb wat samengesteld voor je waar mee je lang de toekomst mee uitkan. Je komt op 1130 euro uit als je het laat assembleren door alternate. Er zit ook al een OS bij. Weet niet of dat ook moest. Anders scheelt dat ook weer 100 euro. En zo moeilijk is het niet om een pc te bouwen. En een keer moet de eerste keer zijn.

Okay, bedankt voor je hulp. Ik vraag me wel af of ik de behuizing kan houden, want die vond ik erg mooi en stond goed beoordeeld.

Dit is mijn winkelmandje:

Laatst bewerkt:
Dan neem je toch wat gangkill poste en vervang jee de behuizing.
Want die is vele malen sneller in games en multitasking.En je hebt nog steeds 2 processors en 2*4gb geheugen.

Dan neem je toch wat gangkill poste en vervang jee de behuizing.
Want die is vele malen sneller in games en multitasking.En je hebt nog steeds 2 processors en 2*4gb geheugen.

Yep, heb ik gedaan. Alles is hetzelfde als Gangkill nu, behalve de behuizing die ik zelf heb uitgezocht van Thermaltake. :thumb:

Alleen hoe laat ik de onderdelen door alternate zelf in elkaar zetten? Je kan ze bestellen en laten leveren alleen weet ik niet hoe ik de computer al in elkaar bezorgt krijg en niet dat ik alleen de onderdelen krijg en het zelf moet doen. :confused:

Bedankt voor 't samenstellen :D

Dan doe je hier alle onderdelen erin: http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1
en als je daarmee klaar bent kun je rechts klikken op beindig en dan assamblage voor €55,00

:shocked:

Bedankt! :D

Edit: Ik heb em al samengesteld via computer builder op alternate.

Past niet op 1 print screen, dus allebei kijken voor hele lijst:

Zit ook muis, keyboard, scanner + geluidskaart bij enzo, dus daarom is prijs nu wat hoger. (Sorry voor de muis en case op beide screens the printen)

Zou dit systeem genoeg zijn om Lotro op DX10 ultra high graphics te spelen zonder ook maar een beetje lag?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou je de plaatjes misschien tussen [ imgr] [/ imgr] kunnen plaatsen, zonder spaties. Weet eigenlijk niet of dat hier werkt, maar anders moet je ze maar even als thumbnail doen. Als je ze bij ImageShack upload, dan de tweede link kopieren en plakken (Thumbnail for forums (1)).

Ik zou naar een andere winkel gaan, aangezien Alternate erg duur is. Alleen de HD4870 is momenteel goedkoop.

Verder ben je niet erg duidelijk qua wat je wilt hebben:

De volgende dingen moeten duidelijke aangegeven worden:
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Hoe belangrijk is stilte?  Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)
- Printer/Scanner erbij?

Beantwoord die vragen even.
Heb je al een monitor? Vertel dan ook even hoeveel inch.

De gekozen geluidskaart is niet beter dan de geluidskaart die onboard zit, die kan er dus weer uit.
Als je een aparte geluidskaart wilt kijk dan naar een Auzentech HDA X-Plosion.

Als je de vragen beantwoord zal ik wel een mooi systeem voor je maken bij Azerty, Sallandautomatisering, 4Launch of Zercom.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou naar een andere winkel gaan, aangezien Alternate erg duur is. Alleen de HD4870 is momenteel goedkoop.

Verder ben je niet erg duidelijk qua wat je wilt hebben:

Beantwoord die vragen even.
Heb je al een monitor? Vertel dan ook even hoeveel inch.

De gekozen geluidskaart is niet beter dan de geluidskaart die onboard zit, die kan er dus weer uit.
Als je een aparte geluidskaart wilt kijk dan naar een Auzentech HDA X-Plosion.

Als je de vragen beantwoord zal ik wel een mooi systeem voor je maken bij Azerty, Sallandautomatisering, 4Launch of Zercom.

- Budget: Ligt er een beetje aan wat ik nodig heb om Lotro te spelen zonder ook maar enige lag. Maximaal is toch wel 2000.- lijkt me.
- Assemblage: Ik laat de winkel het helemaal in elkaar zetten. Ik zoek alleen de componenten uit.
- Besturingssysteem: Vista home premium 64-bit.
-Winkelkeuze: Ik zou toch het liefste bij alternate blijven, want ze hebben daar veel keus en een handig 'computer build' systeem, zodat je ook gelijk weet of het bij elkaar past.
-Doel: Voornamelijk gamen, Lotro wil ik op DX10 ultra high graphics kunnen spelen.
-Overclocken: Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat dit inhoud. :o
-Stile: best belangrijk, maar als ik een beter en sneller systeem kan krijgen voor ongeveer dezelfde prijs ga ik toch zeker voor prestaties.
-Randapparatuur: Ik heb er graag een fijn toetsenboard bij + muis, (Het liefst draadloos) een scanner en speakers (Setje maakt me niet uit). Monitor heb ik al.
-Printer/Scanner: Scanner, printer heb ik al.

Ja, ik heb al een monitor. 24" geloof ik van Acer.

Ik wist niet dat er al een geluidskaart onboard zat, ik hoef geen aparte te hebben als dat niet zoveel verschil maakt.

Ik denk dat de videokaart zeer belangrijk is dus kies hier maar de beste van uit. 2x ATI 4870 is volgens mij het beste of 2x GTX .
Met de processor weet ik niet wat beter is: Intel Core i7-920 of b.v. een 2 Quad. Behuizing wil ik toch echt het liefste de Thermaltake houden, staat ook goed beoordeeld.

Alvast bedankt ;)

Laatst bewerkt:
- Budget: Ligt er een beetje aan wat ik nodig heb om Lotro te spelen zonder ook maar enige lag. Maximaal is toch wel 2000.- lijkt me.
- Assemblage: Ik laat de winkel het helemaal in elkaar zetten. Ik zoek alleen de componenten uit.
- Besturingssysteem: Vista home premium 64-bit.
-Winkelkeuze: Ik zou toch het liefste bij alternate blijven, want ze hebben daar veel keus en een handig 'computer build' systeem, zodat je ook gelijk weet of het bij elkaar past.
-Doel: Voornamelijk gamen, Lotro wil ik op DX10 ultra high graphics kunnen spelen.
-Overclocken: Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat dit inhoud. :o
-Stile: best belangrijk, maar als ik een beter en sneller systeem kan krijgen voor ongeveer dezelfde prijs ga ik toch zeker voor prestaties.
-Randapparatuur: Ik heb er graag een fijn toetsenboard bij + muis, (Het liefst draadloos) een scanner en speakers (Setje maakt me niet uit). Monitor heb ik al.
-Printer/Scanner: Scanner, printer heb ik al.

Ja, ik heb al een monitor. 24" geloof ik van Acer.

Ik wist niet dat er al een geluidskaart onboard zat, ik hoef geen aparte te hebben als dat niet zoveel verschil maakt.

Ik denk dat de videokaart zeer belangrijk is dus kies hier maar de beste van uit. 2x ATI 4870 is volgens mij het beste of 2x GTX .
Met de processor weet ik niet wat beter is: Intel Core i7-920 of b.v. een 2 Quad. Behuizing wil ik toch echt het liefste de Thermaltake houden, staat ook goed beoordeeld.

Alvast bedankt ;)

Hoi,

De PCbuilder van Alternate is handig, maar ik zelf weet wel wat bij elkaar past, en bij Sallandautomatisering zijn de prijzen over het algemeen toch wat lager.
Maar ik zou wel dezelfde setupjes maken bij Salland en bij Alternate. Kijken wat het prijsverschil is bij de door mij gekozen setup.
Als videokaart zou ik de GTX 295 of HD4870X2 nemen, kan je zeker je games voluit mee spelen. :)
Overclocken weet je niks van? Ik doe er toch koelpaste + andere koeler bij, zodat de i7 920 wel koel blijft, is best een heethoofd.
Overclocken is het sneller laten draaien van je hardware dan de fabrikant het ‘voorschrijft’. Je kunt het vergelijken met een brommer wanneer je deze sneller laat lopen.
Lees hier maar eens:
http://www.coolclocks.nl/reviews/id134/Overclocken_voor_beginners/

Ook zou ik zeker een RAID0 setupje maken, dit is samenwerking van twee harde schijven wat voor veel snelheid zorgt.
Bij Salland heb ik voor de WD6401AALS gekozen, en bij Alternate voor de WD6400AAKS, aangezien Alternate de WD6401AALs niet heeft, de WD6401AALS is iets sneller.

Salland + GTX295:

Salland + HD4870X2:

Mocht je het bovenstaande te duur vinden:
Salland + GTX285:

Bij deze kan je ook de M700 voeding nemen, nog wat goedkoper.
http://www.salland.eu/product/36746...att-24-pins-modulaire-kabels-rs-700-asaa.html

Bij Salland wordt de pc in elkaar gezet, en Windows Vista wordt ook voor je geïnstalleerd. + Je krijgt 3 jaar garantie.
Complete assemblage + installatie Windows van, bij Salland Automatisering BV bestelde, onderdelen voor een dekstop PC.

Bij het bestellen van dit product zal Salland Automatisering BV uw bestelde onderdelen controleren op compatibiliteit en vervolgens, zodra alle onderdelen voorradig zijn, het systeem assembleren, Windows installeren en testen.

Tevens geeft Salland Automatisering BV standaard 3 jaar garantie op desktop PC’s, mocht er dus onverhoopt een defect ontstaan binnen deze periode zal Salland Automatisering BV dit voor u oplossen.

Plaatsing van alternatieve videokaart koeling zal de garantie van de videokaart doen vervallen.

- 3 jaar garantie.
- inclusief installatie Windows voor desktop/workstation, indien aangeschaft bij het systeem
- inclusief testen

Alternate + GTX295:

Let op hier zit dus nog geen assemblage bij à 55 euro, dit kan je alleen toevoegen via de PCbuilder, producten selecteren en dan aan het einde assemblage erbij doen. Windows Vista wordt dan niet geïnstalleerd, dit moet je dus zelf doen, is niet al te moeilijk.

Alternate + HD4870X2:

Let op hier zit dus nog geen assemblage bij à 55 euro, dit kan je alleen toevoegen via de PCbuilder, producten selecteren en dan aan het einde assemblage erbij doen. Windows Vista wordt dan niet geïnstalleerd, dit moet je dus zelf doen, is niet al te moeilijk.

Alternate + GTX285:

http://www.alternate.nl/html/produc...att/Cooler_Master/RealPower_M_700W/-1064816/?

Verder heb ik niks aan te merken op je gekozen randapparatuur, goed muisje, goed toetsenbord, en die scanner zou het ook wel goed doen. :) Zou geen draadloos nemen.
Als speakersetje zou ik kijken naar de Logitech X-230 of Logitech Z-4 of Logitech Z-2300.

Hoi,

De PCbuilder van Alternate is handig, maar ik zelf weet wel wat bij elkaar past, en bij Sallandautomatisering zijn de prijzen over het algemeen toch wat lager.
Maar ik zou wel dezelfde setupjes maken bij Salland en bij Alternate. Kijken wat het prijsverschil is bij de door mij gekozen setup.
Als videokaart zou ik de GTX 295 of HD4870X2 nemen, kan je zeker je games voluit mee spelen. :)
Overclocken weet je niks van? Ik doe er toch koelpaste + andere koeler bij, zodat de i7 920 wel koel blijft, is best een heethoofd.
Overclocken is het sneller laten draaien van je hardware dan de fabrikant het ‘voorschrijft’. Je kunt het vergelijken met een brommer wanneer je deze sneller laat lopen.
Lees hier maar eens:
http://www.coolclocks.nl/reviews/id134/Overclocken_voor_beginners/

Ook zou ik zeker een RAID0 setupje maken, dit is samenwerking van twee harde schijven wat voor veel snelheid zorgt.
Bij Salland heb ik voor de WD6401AALS gekozen, en bij Alternate voor de WD6400AAKS, aangezien Alternate de WD6401AALs niet heeft, de WD6401AALS is iets sneller.

Salland + GTX295:

Salland + HD4870X2:

Mocht je het bovenstaande te duur vinden:
Salland + GTX285:

http://www.salland.eu/product/36746...att-24-pins-modulaire-kabels-rs-700-asaa.html

Bij Salland wordt de pc in elkaar gezet, en Windows Vista wordt ook voor je geïnstalleerd. + Je krijgt 3 jaar garantie.

Alternate + GTX295:

Alternate + HD4870X2:

Alternate + GTX285:

http://www.alternate.nl/html/produc...att/Cooler_Master/RealPower_M_700W/-1064816/?

Verder heb ik niks aan te merken op je gekozen randapparatuur, goed muisje, goed toetsenbord, en die scanner zou het ook wel goed doen. :) Zou geen draadloos nemen.
Als speakersetje zou ik kijken naar de Logitech X-230 of Logitech Z-4 of Logitech Z-2300.

Okay bedankt! :thumb:

Ik ga voor de eerste met de GTX 295. :love:
Is maar een beetje duurder dan de 2x hd4870 of de GTX 285.
Ik zal hem nu compleet samenstellen met de muis, scanner, speakers en het keyboard.

Of ik dit op Salland of Alternate doe weet ik nog niet zeker, maar ik denk Salland omdat het zowieso iets goedkoper is + 3 jaar garantie en windows vista word voor je geinstalleerd.

Heel erg bedankt voor de hulp! :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan