Nieuwe computer, schone Windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey87

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb pas geleden een Acer Aspire T151 gekocht, en nu staat hier Windows XP Home Edition op geïnstalleerd met allemaal software die ik niet wil hebben.

Ook werkt het systeem ontzettend langzaam met een schone Windows installatie.

Nu schijnt dus dat als je een Windows restore uitvoert (om het systeem dus terug te zetten naar zijn fabrieks instellingen) dat deze geïnstalleerd wordt vanaf een verborgen partitie.

Nu wil ik heel graag het systeem gewoon helemaal leeg maken, en mijn eigen Windows XP Professional erop installeren zonder poespas.

Mijn vraag is, kan dit wel met een Acer systeem, aangezien er een verborgen partitie opzit. Over de garantie maak ik me niet druk, want die ik toch al verbroken, doordat ik geheugen in het systeem heb ingebouwd, en het systeem verzegeld was.

Graag hoop ik op een antwoord.

Jeffrey
 
Hallo,

Je hoeft je nergens zorgen over te maken.
Als je alle drivers maar bij de hand heb komt alles goed.
Bij het installeren van XP Pro moet je bij de partities kiezen dan gelijk alle partities formateren, dan merk je niet meer van de oude installatie.

HG,
Simon
 
Je kan gewoon XP Professional installeren. Als je de systeem partitie ook verwijderd kan je de pc alleen niet meer terugzetten naar fabrieksinstelling, tenzij je de recovery cd ook hebt..
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb aan het begin toen ik de PC voor het eerst aanzette, een recovery DVD moeten maken. Deze slingert hier vast wel ergens rond denk ik ;)

Inmiddels heb ik alle drivers van de desbetreffende hardware gedownload, en kan ik morgen, of ergens volgende week even aan de slag. Ik denk dat ik de verborgen systeem partitie gewoon met rust laat, zodat deze intact blijft.

Nogmaals bedankt!
 
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist Windows XP Professional op dit systeem geïnstalleerd, plus alle drivers. Het systeem werkt nu nog sneller dan normaal :D

Graag zou ik willen weten ofdat ik de Service Partitie alsnog kan verwijderen (dus de partitie waar alle restore data op staat, voor het geval je terug wilt gaan naar de fabrieksinstellingen van het systeem). Ik heb namelijk begrepen dat als je dat verwijderd, dat je systeem dan niet meer opstart, omdat er een koppeling is tussen de BIOS en die partitie.

Kan iemand dit bevestigen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan