Nieuwe computer Start halve seconde op zonder beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem. Ik heb de afgelopen dagen mijn computer in elkaar gezet. Dit is niet me eerste keer dat ik dit doe dus heb wel wat ervaring, maar nu zit ik toch echt met een probleem. Als ik me computer opstart dan gaat hij ongeveer een halve seconde aan (alle fans en case light) daarna gaat alle stroom ongeveer 6 seconde van alles af. Na die tijd gaat de computer weer een halve seconde aan en weer uit. Dit gebeurt soms 2x en soms 3x ik hoor geen piepjes of een rood lampje op het moederbord of voor op mijn computer.
of kijk de video
[video=youtube;9zXHcpu_yVY]http://www.youtube.com/watch?v=9zXHcpu_yVY[/video]
(videokaart die ik hier gebruik is oude videokaart voor vga aansluiting lees hieronder)

Wat ook niet werkt is het beeld. In mijn moederbord zit geen vga of ander beeld aansluiting. Dus heb een video kaart XFX R7850 Core Edition die heeft alleen dvi of hdmi. Nu staat in me boekje van me moederbord dat je voor het eerst opstarten een vga aansluiting nodig heb. Die zit er niet in dus heb een oude Videokaart met een vga aansluiting gebruikt maar ook daar geen beeld...

Wat ik denk (maar weer ik niet zeker) is dat er iets fout is met me (nieuwe) moederbord.

Specs.

Processor: i5 3570
Moederbord: ASRock p67 pro3 SE
Videokaart XFX R7850 Core Edition
Voeding: Coolermaster GX 650w

Laatst bewerkt:
Moederbord is ASRock, geen Asus... Dat ten eerste. Tweede puntje: probeer het eens met die 7850. Je pc zal gewoon op moeten starten, ook al heeft de graka geen VGA.

Geprobeerd. Zelfs nog met een DVI naar VGA adapter om het zo te proberen in plaats van hdmi maar het rare haperde opstarten blijft en geen beeld :(

zou me moederbord niet gewoon kapot zijn?

Het lijkt de enige mogelijkheid te zijn, ja... Probeer eens zonder RAM op te starten, als hij dan piepjes geeft snel na het opstarten, dan met 1 reepje RAM er weer in en kijken waar hij strand. Zelfde probleem, het reepje RAM verwisselen met een ander. Start hij nog niet? > moederbord kapot.

Had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Zonder RAM module krijg ik geen piepjes of rode lampjes (uberhaupt geen lampjes te zien en volgens het boekje hoort dat wel) dus weet nu zeker dat me moederbord kapot is. Ik ga morgen bellen naar me leverancier over garantie of kijken wat er kapot is.

Bedankt allemaal!
heb je nog tips? post het gewoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan