Nieuwe computer start niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsvk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsvk

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Goede avond forumsleden,

Mijn computer start niet door. hiermee bedoel ik dat de bootpiep aanwezig is, de ventilator gaan draaien voor 1 seconde en vervolgend uitvalt.

achtergrond informatie:

enkele dagen geleden heb ik een pc upgrade ondergaan van intel naar am3+ met ddr3 geheugen etc. Dit systeem werkte voor 3 dagen. toen kreeg ik bluescreens en werd van kwaad tot erger. In enkele uren had ik niets meer dan een bios scherm welk ook moeilijk te bereiken was. Goed moederbord is kapot en dit was bevestigt in de desbetreffende winkel. direct een nieuwe gekregen. Nu met het nieuwe moederbord start deze niet eens op! ik moet vermelden dat bij het lostrekken van de cpu stock cooler de cpu mee werd getrokken!? dit was echter nog uit het oude moederbord.. alle pinnetjes op de cpu lijken recht.

Wat kan hier het probleem zijn? voeding? lijkt me heeeel erg toevallig..

alvast bedankt!

Sven

Hoi,

Pinnetjes lijken recht maar nog wel compleet niets afgebroken ?

nee niets afgebroken, enkel open plekken waar deze horen. de sparingjes zeg maar. vind hem overigens niet lekker passen, er moet best wat druk op voordat deze geheel in de socket valt. Ben ik niet gewend van intel.

ja klopt, een beetje verward geschreven, ecxuus. Ik ben van intel naar AMD. Ben van intel niet gewend dat ik de cpu hard aan moet drukken voordat deze er stevig in zin. Sowieso heel raar dat de amd los getrokken kan worden door de kracht van wat koelpasta.

Hoi,

Ja hoor dat kan vooral als hij koud is :(
Geen montage pin tussen moederbord en kast verkeerd zitten dat deze kortsluiting maakt?

soort van afstandhouders bedoel je? lijkt me niet. Hetzelfde type moederbord is terug gegaan in dezelfde kast. ik had 6 schroeven eruit gehaald welk er ook weer in zijn gegaan.

Hoi,

Tja vreemd ,blijft gezien het los trekken de processor over als alles het zelfde is gebleven;)

Ps nog Welkom gewenst op Helpmij .nl

Laatst bewerkt:
danku, als mensen nog op ideeen komen welk nog niet genoemd zijn worden deze natuurlijk zeer zeker gewaardeerd!

Had ik ook eens. Controleer of de cpu voeding juist aangesloten.

dat is de kleinste voedingsconnector toch? had daar even mijn twijfels over, want de kabel welk uit mijn voeding komt is 4 pins groot en het blok 8 pins. Hij past er maar op 1 manier in.

Klopt ja, sommige moederborden hebben een blok met 8, als het goed is zou je die met vier pins er gewoon kunnen instoppen.
Ik zelf heb gewoon een blokje met 4 en een 4 pins connector.

Hoi rsvk,

Ik zie op de foto, maar dat zal iedereen wel gezien hebben:p, dat er toch nog een stekkertje bij moet!
Het lijkt mij een Asus board..?, en die zijn heel nauwkeurig met die dingen, ik heb zelf ook een moederboard gehad waar de niet-gebruikte aansluitingen waren geblokkeerd met een plastic dingetje.

Er is geen tweede stekkertje nodig,aangezien jou cpu niet zoveel stroom verbruikt dat
Die echt twee stekkertjes nodig heeft. Een tweede stekkertje zorgt alleen voor meer stroom
Bij cpu's die meer verbruiken (denk aan i7 of een overgeclockte cpu).
Zoals rickvi al zij, zit er geen plasticje op, meestal zitten die bij je mobo (of erop).

juist ja. Het systeem bestaat uit een gigabyte moederbord en een amd phenom x4 3,4ghz uit mijn hoofd. exacte moederbord type zal vanmiddag opzoeken. Echter heeft hetzelfde type moederbord 3 dagen gedraait, toen is deze stuk gegaan. Nu zit er een nieuw moederbord in maar wel hetzelfde type.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan