Nieuwe computer voor eenvoudig gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer voor mijn vrouw. Ze doet er dagelijkse dingen mee zoals mail lezen, internetten af en toe wat downloaden.
Ze wil een computer hebben met windows 7 erop, geen windows 8. Er hoeft geen beeldscherm bij
De prijs is rond de 400 euro wat ze eraan wil uitgeven.
Is onderstaande computer een goede keuze voor die prijs of zijn er betere alternatieven?
Ik ben eens gaan zoeken en kwam bij deze computer uit http://tweakers.net/pricewatch/365485/lenovo-thinkcentre-edge-e73-tower-(10as0030mh).html

Omschrijf beter? Ik vind het persoonlijk een grote kast voor iets wat uiteindelijk 40W maximaal verstookt.

Je kunt ook een intel NUC nemen en daar geheugen en SSD inplakken:

zoiets (niet gechecked op compatibility etc, maar vooral prijsvoorbeeld):

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...670692]=1&product[538385]=1&product[616470]=1

Ook 4GB geheugen, snellere CPU, 240GB SSD om supersnel en geruisloos te werken en te grootte van een boek. Hier moet wel het OS nog bij, mocht je die niet hebben. Er zijn ook goedkopere varianten om dat verschil weer goed te maken. Het is dus een beetje afhankelijk van wat je zoekt en belangrijk vind.

Als je bereid bent zelf te bouwen kun je ook nog wel een en ander aanpassen natuurlijk.

Zoals gezegd windows 7 moet erbij, wat filmpjes bekijken via youtube, uitzending gemist ed, af en toe een dvd branden. De computer wordt niet gebruik voor te gamen en er hoeft ook geen draadloze netwerkkaart in. Ik heb geen verstand om de computer zelf te bouwen. De computer wordt aangesloten via een netwerkkabel afkomstig van de router.
Is dit voldoende informatie?
Moet zeggen dat het een NUC er ook wel leuk uitziet.

Een NUC kan geen DVD's branden, dus die valt af.

Bovendien kun je los geen windows7 meer kopen. Dus in dat geval doe je er goed aan om iets te kopen wat je zelf al had gevonden.

Overigens niet mis met die lenovo, maar ik vind die enorme kasten zo overdreven voor een computer die effectief niet veel groter hoeft te zijn dan een pak boter.

Als ik dit systeem aanschaf hierboven dan kan ze dus een dvd branden, internetten ed. Neem aan dat er ook een printer op aan te sluiten is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan