Nieuwe computer, wie kan mij adviseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

l0ran

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Mijn zus is op zoek naar een computer en wil daar het volgende mee kunnen doen:
Uitzending-gemist kunnen bekijken.
Veel Word gebruiken.

Eventueel muziek downloaden.

Op zoek dus naar een simpele computer met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Voorheen gebruik gemaakt van een werkcomputer van HP met Windows XP in gebruik.
Is er iets gelijkwaardigs op de markt op het moment? Denkende aan rond de €500 tot €800

Alvast bedankt voor eventueel jullie suggesties.

Laatst bewerkt:
hoeveel verstand heb je van het bouwen van computers? aardig wat dan kun je zelf iets gaan bouwen (wat veeel goedkoper is dan kant en klare pc's)

als je dat niet hebt gewoon de aanbieding folders van media markt en dynabyte en dixons in de gaten houden.

dragoncomputer = dikke afrader
zeer slechte service en kwaliteit ze gebruiken C-merk en B-merk spul in hun pc's
verder zijn de aftersales ook niet wat het hoord te zijn

en dan nog de website die ze daar hebben staat vol spel fouten en zwevende tekst

ik kan ook een zeer goedkope pc samenstellen met c-merk spul dat net zo goedkoop is ik doe het alleen niet omdat ik weet dat je dan snel problemen gaat krijgen

Laatst bewerkt:
welles nietes zal dit worden maar de grootste flauwekul is wat je zegt..ervaring met kopen daar?
Nou ik wel..pc binnen de 250 euro aan kunnen schaffen...loopt perfect voor mijn behoeftes maar goed als mensen graag honderden euro's wil uitgeven voor weinig meer moet men het zelf weten
Lekker boeiend die spelfoutjes trouwens

Laatst bewerkt:
lol er zijn genoeg mensen met ervaring op dit forum die bij dragoncomputers hebben gekocht met een negatieve uitkomst
men mag het best zelf weten maar hier op helpmij raden wij alleen goed materiaal aan altans dat lijkt mij wel de bedoeling
anders is het eerder helpmijNIET.nl

en een leek kan het verschil niet zien tussen goed en slecht...
altans niet in de pc wereld

Laatst bewerkt:
ja ik zie meerdere negatieve berichten over dit bedrijf...zal maar niet roepen wie steeds dezelfde zijn die negatief brullen over dit bedrijf hier hahah
Maar ik heb nu 3 jaar een pc draaien die voldoet aan wat men wil in bericht 1 en daarom vraag ik me af waarom je een pc van 5 a 600 euro moet neertikken als dat simpelweg kan voor veel minder geld.
Kijk ik moet toegeven..ik ben een gebruiker en geen echte kenner van de hardware maar dat ding wat ik gekocht heb toen staat hier nu 3 jaar bijna elke dag 12 uur aan gemiddeld ...
Dit is wat ik te zeggen heb...goedenavond

Laatst bewerkt:
blijf jij tog lekker bij je dragoncomputers eh
een game pc voor 200 euro is vragen om problemen

Elk bedrijf dat nu nog computers met AMD Sempron processors op socket939 en DDR2 geheugen als 'super goed' en 'klaar voor de toekomst' omschrijft is zijn bestaansrecht verloren. It won't get any freakier than that. En dat is allemaal niet eens overdreven, kijk maar rond op de link die pukpietje geeft ergens bovenaan. En voor die rotzooi durven ze nog 200 euro te vragen ook.

@ topicstarter: doe jezelf een plezier en koop gewoon een pc bij een goede winkel. Voor deze doeleinden is 400 euro al uitstekend. En dan doel ik niet op de pc's zoals ze bij de Mediamarkt, Dixons etc. staan, die zijn volslagen uit balans. Een goede processor en dan een on-board videochip die elke mogelijkheid tot goede prestaties genadeloos de nek omdraait. Een simpel videokaartje van een paar tientjes kan al een hoop schelen.

Ik heb even wat simpels samengesteld. Allemaal goede onderdelen van goede merken zodat de pc zeker nog een tijd vooruit kan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[225309]=1&product[7517]=1&product[331200]=1

Kort samengevat:
AMD Athlon X3 processor, simpel Gigabyte micro ATX bordje in een simpele mini tower kast. Klein ATI videokaartje met DirectX11 erin zodat het net allemaal wat vloeiender loopt.
Flinke harde schijf (1TB van Samsung) erin, goede voeding, simpele dvd drive.
Windows 7 Home Premium 64bit zit erbij, en Azerty zet de hele zooi in elkaar voor je. Hoef je alleen nog Windows te installeren.
Als je hem zelf in elkaar kan zetten scheelt het weer 35 euro ;)

ja ik zie meerdere negatieve berichten over dit bedrijf...zal maar niet roepen wie steeds dezelfde zijn die negatief brullen over dit bedrijf hier hahah
Maar ik heb nu 3 jaar een pc draaien die voldoet aan wat men wil in bericht 1 en daarom vraag ik me af waarom je een pc van 5 a 600 euro moet neertikken als dat simpelweg kan voor veel minder geld.
Kijk ik moet toegeven..ik ben een gebruiker en geen echte kenner van de hardware maar dat ding wat ik gekocht heb toen staat hier nu 3 jaar bijna elke dag 12 uur aan gemiddeld ...
Dit is wat ik te zeggen heb...goedenavond

fiat panda zal het over 5 jaar waarschijnlijk ook doen
betekent nog niet dat deze goed is
jou behoeftes liggen dus laag en jij hebt dus genoeg aan een fiat panda
de TS heeft in dit geval niet geneog aan een fiat panda

niet te vergeten dat die dingen ook snel brak zijn

ik koop tog liever een peugeot 306

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan