nieuwe computer, zonder videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hoi allemaal
Ik koop binnenkort (eeeiiindelijk) een eigen computer, ik heb een goede computer gevonden op qsweb.nl en daarbij zit geen videokaart. Ze verkopen ook los videokaarten, een lijst kan je hier vinden
http://www.quality-systems.nl/index.php?qg=vid
Nu heb ik natuurlijk geen flauw idee welke ik hiervan moet kiezen. Ik hoef niet de allernieuwste spelletjes te spelen enzo... ik doe helemaal geen fps, natuurlijk wel een enkele 3d game, maar als ie bijv. warcraft3, of andere gewoone spellen met wat 3d erin, dan is het goed. Ik moet er vooral goed mee kunnen werken, en hij mag me computer niet mollen ;). ik wil er maximaal 100 euro aan besteden, en ik zou niet weten wat ik zou kiezen.

Ik vertrouw natuurlijk niet blindelings op jullie, wel bijna, maar 100 euro is best wel wat als je niet veel hebt, dus zeg ook graag waarom je de een aaraad ofzo.

DOgahe
Lollige

http://www.quality-systems.nl/index.php?qg=vid

Asus N6600le/td 128mb Retail
Artikelcode: 12-14375

Prijs excl.: € 75.08
Prijs incl.: € 89.35

geforce 6600 kaart waar je nog goed mee uit de voeten kan.

Lange Pier zei:
Lekker goedkoop daar, not.:confused:
de computers wel!
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Past een videokaart op elke computer? Dat was namelijk de eerste reden waarom ik op die site keek, omdat ik daar ook me computer vandaan haal, dus kan ik aan hun vragen of ze aansluiten zonder extra driver ofzo...

EDIT:
Waar moet ik trouwens precies op letten? ik zie allemaal getallen staan etc, en de prijzen verschillen nogal. het enige getal dat ik herken is de 256 en de 128, het liefst heb ik natuurlijk de 256, maar die zijn allemaal te duur ;-) maar in de 128 heb je ook dingen die 300 euro kosten, en dingen die maar 30 zijn..
dus ik weet niet precies wat ik nou moet bekijken..

Laatst bewerkt:
Even een vraag aan de TS:

Bedoel je het "budget" systeem dat ze daar hebben???

Daar zit namelijk wel degelijk een videokaart onboard op het moederbord.

Moet trouwens ook zeggen dat ik zelfs hun budget systeem aan de dure kant vind!

yup, de budget, en ik zie daar niets bijstaan over de videokaart... en... waar zou ik dan zoiets goedkoper kunnen vinden?

Lezen is natuurlijk erg moeilijk met die kleine lettertjes, een brilletje is niet zo duur bij....:p

Quality System "Budget"
Systeemkast Aopen CASE Midi QF50C Zilver,Zil/Zw
Processor Intel CELERON D 335 2.8GHZ SKT478
Moederbord Asus P4s8x-mx s478/wa/lan/VGA/ddr
Geheugen Kingston 256MB 184PIN DDR PC400 PC3200
Harde schijf Seagate BARRACUDA 7200.9 80GB SATA-II
CD-ROM / DVD Lite-On DVDROM 16X 48X IDE BULK W O

Bijvoorbeeld,

http://www.cool-prices.nl/index.php/19,hid--8

daar zijn ze wat voordeliger.

Maar ook andere internetwinkels en misschien zelfs wel de pc boer om de hoek zullen voordeliger zijn.

ff goed lezen:

Asus P4s8x-mx s478/wa/lan/vga/ddr

Maar het is natuurlijk wel de vraag wat voor onboard video dit precies is.
Persoonlijk houd ik niet zo van onboard spullen....maar dat is natuurlijk helemaal mijn eigen mening.

Moet je ff zelf zoeken naar andere plekken....de pcboer op de hoek zou al goedkoper kunnen zijn....

ok, ik had geen flauw idee wat al die afkortingen betekenen, maargoed, weer wat geleerd :)

Hoedanook, als ik los een videokaart koop... gaat dan de boel niet een beetje flippen? ik bedoel, dan heb je 2 videokaarten...
en inderdaad, ik kan nu niet zien hoe goed die videokaart is.

Een videokaart onboard kun je uitzetten, zodat je de videokaart die je erbij prikt kunt gebruiken....

Je kunt ze in theorie zelfs allebei gebruiken en dan dus 2 monitoren aansluiten...in de praktijk geeft dit soms problemen...

Je kunt natuurlijk even kijken op de website van asus he...en even zoeken naar dat moederbord, om te kijken watvoor video erop zit.

2 beeldschermen???
ik heb het wel eens gezien, dat je dan de muis tegen de zijkant schuift, en dat ie dan op het andere beeldscherm komt ;-)
maar dat was op een linux bak, die heeft sowiso ak 2 desktops

onboard aan en met videokaart en dan 2 beeldschermen??
Krijg je geheid problemen. Volgens mij kan dit niet eens.

Hij schakelt onboard als het goed is automatisch al uit.
2 beeldschermen op je pc kan alleen als je 2 uitgangen op je videokaart hebt.
(bijna standaard tegenwoordig)

Als je dat hebt kun je het gewoon instellen met je beeldscherm eigenschappen (in windows). kind kan de was doen.

ok, dat klinkt al wat makkelijker..
zeker dat ie hem auto uitzet.
Stel dat ie hem niet auto uitzet, wat dan?

lollige zei:
ok, dat klinkt al wat makkelijker..
zeker dat ie hem auto uitzet.
Stel dat ie hem niet auto uitzet, wat dan?

Zet je hem uit in de bios.:)

Met een AGP, onboard of niet en een PCI kaart kun je ook 2 monitoren aansturen, met 2 AGP kaarten, waarvan 1 onboard, niet.

in bios? dat klink ook simpel
Bedankt allemaal!!!
Doaghe
Lollige

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan