Nieuwe Computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lientje_74

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Berichten
13
Hallo, ik heb een vraagje, ik heb al een aantal jaren een packard bell pc. Nu heb ik hem geformatteerd, en windows 98 2e editie er weer opgezet, maar er werken een hoop dingen niet (beeld is niet goed en geen geluid bijv.) omdat k de hersteldiskette van packardbell niet heb gebruikt. Is het mogelijk om op een een of andere manier mijn pc weer helemaal goed te krijgen zoder dat ik Packard bell weer moet installeren? Ik wil daar graag vanaf!! Ik dacht er zelf aan om dus windows XP erop te gaan zetten, maar ik weet niet of dat kan..... kom ik ooit nog van Packard bell af, of word het dan een hele nieuwe pc kopen?

Ik hoop dat een van jullie mij kunnnen helpen!

Groetjes ***Lientje***




www.lientjes.web-log.nl
 
Welkom op Helpmij!

Of xp erop kan hangt er een beetje vanaf HOE oud de pc is. Als de pc te langzaam is draait xp helemaal niet, of niet lekker.

Installeer het programma aida32 en je kunt zien wat er allemaal in je pc zit (videokaar, geluidskaart, enz) Dan kunnen we de juiste drivers erbij zoeken. Daar kun je ook kijken bv hoeveel mhz je pc is en hoeveel geheugen je hebt. Als je al die gegevens vermeldt kunnen we kijken of xp lekker zal draaien.

Hier kun je aida32 downloaden (start automatisch)http://www.snapfiles.com/download/dlaida32.html

Kijk ook eens bij apparaatbeheer waar allemaal een vraagteken en uitroepteken bij staat. Die hebben nieuwe drivers nodig.

Succes!

[edit]Jozo typte sneller:D [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het meteen proberen! Thanx, en ik laat dan nog wel weten wat ik allemaal ontdek ;) ben zelf niet zo'n pc expert.:rolleyes:
 
De pc is ongeveer 4 jaar oud. Het is een pentium 3

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows 98 SE
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)


Moederbord
CPU Type Intel Pentium IIIE, 600 MHz (4.5 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6154VA/6163VA/6199VA
Moederbord Chipset VIA VT82C693A Apollo Pro133
Systeemgeheugen 128 MB (PC100 SDRAM)
BIOS Type Award Modular (12/14/99)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart Standaard PCI grafische adapter (VGA)
3D-Versneller nVIDIA RIVA TNT2
Monitor Packard Bell A720 (10014389)

Multimedia
Geluidskaart Trident 4DWave NX Sound Accelerator

Opslag
Diskettestation GENERIC NEC FLOPPY DISK
Harde schijf GENERIC IDE DISK TYPE47
Optische Station MSI CD-RW MS-8348 (48x CD-RW)
Optische Station SAMSUNG DVD-ROM SD-608 (8x/40x DVD-ROM)

Partities
C: (FAT32) 19520 MB (18787 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord
Muis PS/2 compatibele muispoort

Ik heb dit maar gekopiëerd, ik weet niet of je daar genoeg aan hebt?


:confused:

Ik vraag me wel af, als ik dus die hersteldiskette van packard Bell NIET gebruik, krijg ik dan toch goed beeld en geluid? Ik vraag me af of dat dan niet beveiligd is? (maar ja wie ben ik ;) )

Alvast bedankt!

***Lientje***
 
XP zal op die computer wel werken. Er is genoeg schijfruimte en de processor is snel genoeg. Er zit nu 128MB geheugen in, dit zou ik op zijn minst verdubbelen als ik met XP zou gaan werken.

De videokaart zal door XP herkend worden. Alleen voor de geluidskaart zijn wellicht aparte drivers nodig.
 
Maar dan komt mijn volgende vraag :eek: Hoe verdubbel je 128 mb? En wat heb ik dan voor driverd nodig voor die geluidskaart van mij?

Zit er ook nog verschil in gewoon xp of windows xp home?

pff, misschien ineens erg veel vragen, maar ik hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen :)

***Lientje***
 
Maar dan komt mijn volgende vraag :eek:Hoe verdubbel je 128 mb?
Door er een extra reepje werkgeheugen in te plaatsen.(hardware)
Veel vragen, daar is Helpmijj toch voor.:)
 
Verdubbelen doe je door er geheugen bij te kopen en dit op het moederbord te (laten) plaatsen.

XP home is meer op de thuisgebruiker gericht. Echt veel verschil is er niet.

Ik heb even gezocht naar drivers voor je geluidskaart maar niet zo snel kunnen vinden. In het ergste geval (Als XP de kaart niet kent en de drivers niet te downloaden zijn) moet je nog een geluidkaartje kopen. Kost rond de € 20,00
 
Aha, dus, ik moet geheugen bijkopen, windows XP kopen en evt. een geluidskaart. Er is me al veel meer duidelijk, en dit is alles bij elkaar denk ik wel wat goedkoper als een hele nieuwe computer kopen :thumb:

Ik heb in mijn omgeving misschien wel iemand die me helpen kan met het installeren en zo. Jullie hebben me in ieder geval al een heel eind op weg geholpen. Ik had zo veel problemen met packardbell dat ik niet eens Norton antivirus meer kon installeren. Ik laat jullie nog weten of het allemaal gelukt is uiteindelijk!

Thanx :)
 
Geluidskaart is NOG niet noodzakelijk. Zoals Tibor al zei, als xp jouw kaart niet herkent en als er GEEN drivers op internet te vinden zijn, DAN moet je een andere geluidskaart kopen.
 
Oh dank je voor de tip anders had ik er direct een bij gekocht ;)

Dan wacht ik dat even af.
 
Deze driver schijnt ook geschikt voor jouw pc en xp te zijn http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=38929

Ik plaats hem maar vast, hoef je later alleen nog maar dit topic te zoeken:)

Gebruikersnaam: drivers
Wachtwoord :all

@alle anderen. Wel raar dat dit bestand zo klein is, of kan dat wel? Volgens de berichten bij die driver werkt hij perfect.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de tip vast,

Ik ben een beetje aan het surfen geweest en heb er nog wat info over gezocht, nu lees ik dat het een probleem kan zijn als je van windows 98 naar windows XP over wilt stappen omdat XP niet op msDOS draait of zoiets, weten jullie mij daar beter over in te lichten?

Alvast bedankt weer ;)
 
Het enige probleem dat je kan krijgen is als je dos veel gebruikt en/of veel oude spellen speelt die alleen in dos draaien. Aangezien de meeste mensen dat niet doen, zou ik me er weinig van aantrekken ;)
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat XP tot nu toe het stabielste OS is met redelijke ondersteuning voor multimedia/spellen dat microsoft tot nu toe gemaakt heeft.... alhoewel er ook mensen zijn die bij win2000 zweren, waar ik ze niet ongelijk in wil geven. Maar voor de doorsnee-gebruiker is winXP het makkelijkst.
 
Ikzelf vind het niet hebben van geen Dos tegenover zoveel extra en uitgebreide functies van XP niet opwegen.

XP kan zoveel meer! Maar als je natuurlijk een bv boekhoudprogramma onder dos hebt wat je niet kan missen wordt het lastig. En net als wat Sarvo zegt, oude spellen kan ook niet meer. Kun je nu de nieuwere spellen proberen:D zolang je pc het verder toelaat.
 
Oke, dat zal voor mij inerdaad geen probleem zijn dan, ik ga vandaag eens kijken naar een windows XP home edition pakket. en werkgeheugen.
Dan zal ik er mee aan de slag gaan! Wish me luck! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan