Nieuwe Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Ik wil graag een nieuwe computer kopen dat vooral bedoelt is voor video en audiobewerkingen. Ik weet zelf niet zoveel af van computers dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met het adviseren van een nieuwe computer.

Nou, ik kan het proberen voor je om je wat info te geven.

Neem minimaal:

1. 512MB ram geheugen
2. Een videokaart van 128MB
3. Een flinke harde schijf vanaf 120 GB op in ieder geval 7200 RPM
4. Ik zou persoonlijk voor een Pentium 4 processor gaan vanaf 2.4 GHZ ( persoonlijke voorkeur)

Dit is vrij eenvoudig want alle benamingen weet ik ook niet uit mijn hoofd. Hoeveel wil je uitgeven?? Dan kunnen we mischien voor je meekijken!

Raymond

Het schijnt dat je voor professionele audiobewerking beter geen VIA chipset kan hebben.

Gezien je huidige systeem hoeft er in mijn ogen niet zoveel aan te gebeuren! Je zou kunnen gaan kijken voor een amd 3800+ en moederbord, en misschien een betere geluidskaart (24/96)! En die kast haha maar das persoonlijk:p

Eigenlijk vraag ik het voor een vriend, ik heb gewoon ik ingetypt. Hij had gewoon filmpjes en audio die hij moet bewerken en sinds ik niet zoveel weet van computers en hij ook niet vraag ik het maar hier :)
Ik was ook nog vergeten bij te zeggen dat mijn vriend geen budget heeft, ik laat wel de reacties aan hem zien die ik hier zie :)

Tarabass wat bedoel je met 24/96? Ik weet niet veel dus ik wil wel weten wat ermee bedoelt wordt en over die kast, hij is lelijk ja dat weet ik maar ik ben ben blij met de prestaties bij het gamen :D

Je hebt niet zoveel nodig volgens mij.

Goede processor en 512 geheugen is wel basis.
Voor videobewerken moet je dus geen celeron-processor gaan nemen.

Videokaart hoeft niet perse 128 mb te zijn, minder kan volgens mij best.
(voor spellen ligt dat anders)

Wat bedoel je met audiobewerken?
Bij echt ingewikkelde zaken moet je natuurlijk voor een goede geluidskaart zorgen.

Tarabass wat bedoel je met 24/96?

Hier bedoel ik mee dat er tegenwoordig geluidskaarten op de markt zijn met een 24bits/96khz weergave!Om niet te diep hierop in te gaan, deze kaarten zorgen voor een zeer goed geluid, met zeer weinig verlies! Deze werden al eerder door profs gebruikt, maar zijn nu betaalbaar geworden voor de consument! De soundblaster audigy 2 bijvoorbeeld is een zeer mooie kaart met een zeer goed geluid! Weet niet of je de computer zelf in mekaar gaat zetten, maar deze zijn voor zeer schappelijke prijzen al te vinden op bijvoorbeeld marktplaats!
Voor de v-kaart zou ik een ti serie nemen van geforce!
Bijv. de nvidia gforce 4 4200 ti is een goede kaart en ook tweedehands veel te vinden!
Qua processor zou ik persoonlijk voor een amd gaan maar daar zijn vaak de meningen over verdeelt! Draai zelf met een amd 2800 en die bevalt erg goed...
Natuurlijk minimaal 512 mb intern geheugen!(hoe meer hoe beter)
Succes met het zoeken naar een goede computer!

:thumb:

Ga gewoon eens bij een dozenschuiver kijken zoals AH.
:p

Heb je een Medion computer AMD64 Athlon computer met een torenhoog geheugen en een razendsnelle processor met uitstekende prestaties voor audio en video, voor amper 1000 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan