Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntjuuh

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Hoi, ik ben van plan om over een paar weken (Heb gehoord dat de prijzen van proccesors 22 april verlaagd gaan worden) een nieuwe computer+beeldscherm te gaan kopen.

Deze computer zal ik vooral gaan gebruiken om te gamen, De volgende dingen moeten er dus in ieder geval in:

- 2 gig werkgeheugen
- Goede videokaart, het liefst een Directx 10 kaart..
-snelle proccesor en goed moederbord, met mogelijkheid tot uitbreiden in de toekomst, (4 slots open voor geheugen etc)

Voor de computer en beeldscherm bij elkaar wil ik maximaal 1200 euro besteden.

Is het beter om op aanbiedingen van bv mediamarkt te letten of zal ik zelf een computer samenstellen van een webwinkel? Zo ja, welke site raden jullie me aan en kan iemand mischien een voorbeeld van een computer van rond de 1000 euro geven?

Sterkte ! ................... voor de videokaart en beeldscherm ben je minimaal al 600 euro kwijt, dan heb je verder nog......... niets!!!

Al bij Dell / Paradigit / Mycom geweest ?

Laatst bewerkt:
Als je de boel zelf samenstelt heb je uiteraard meer vrijheid.
Voor goede webshops:

www.4launch.nl (zelf zeer goede ervaringen mee, meerdere bestellingen)
www.azerty.nl
http://www.cool-prices.nl (vaak wat goedkoper dan de andere winkels)
http://www.perfect-systems.nl

Of kijk op tweakers.net via de pricewatch wat de onderdelen bij deze en andere shops kosten, hier kun je ook lezen wat anderen van deze shops vinden (shopsurvey).

Oke, ik heb bij azerty maar eens wat samengesteld, wat vinden jullie hier van?

Cooler Master Centurion 5, Zwart € 52,91
Asus P5L-VM 1394, Retail € 64,06
Chieftec GPS-400AA-101A, 400 Watt, € 42,92
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed € 199,92
Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 100,84
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,28
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 61,57 €
Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 283,60
Asus DRW1814BL, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail € 32,96
Lite On LH-16D1P, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 13,88
Creative Audigy SE 7.1, OEM € 21,31
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL € 89,00
Acer AL1916Cs, Silver/Black, 19 " € 176,70
Logitech S-200, Zwart € 17,79 € 17,79

Totale prijs 1175 euro.

Leuk samengesteld, maar toch viel me wel wat op.

Je kiest voor een 64 bits Windows, als je te maken heb met andere 'oudere' apparaten zorg er dan voor dat je vooraf weet of er 64 bits drivers voor zijn. Anders krijg je ze niet aan de gang.

En verder zie ik de Logitech S200 speakers, misschien dat je toch voor iets zwaarders wil gaan. Zeker als je gebruik maakt van een losse geluidskaart.
Mijn broertje heeft deze (http://www.azerty.nl/producten/product_detail/184/11518/logitech-x-230-zwart.html)
leuke speakers die overigens ook aangesloten zijn op een audigy geluidskaart. Het verschil tussen zijn onboard en de losse kaart waren duidelijk te horen.
Zelf heb ik deze (http://www.azerty.nl/producten/product_detail/184/633/logitech-z-3e-zilver-zwart.html) alleen dan in de hout kleurige uitvoering. De lage tonen vind ik bij deze wat beter (minder geforceerd) overkomen dan bij de x-230 van mijn broertje.
Herinner me trouwens dat ik die speakers die jij uitgezocht had wel eens gehoord heb op een computerbeurs, uiteraard niet de beste locatie om een oordeel te geven, maar zelf denk ik dat je dan beter kunt gaan voor de x-230. En als je toch iets meer kwijt wil is de z3 ook een uitstekende optie.

De drives (dvd speler/brander) zijn er tegenwoordig ook met Sata aansluitingen, deze kabels zijn veel kleiner en doen de airflow in je kast goed.

Maar verder een goed en compleet systeem zo, ben je trouwens nog van plan om wat te gaan overclocken ?

Oke, ik kan dan mischien maar beter voor de speakers die jij aangaf gaan :D, en nee, ik ben niet echt van plan te gaan overclocken, daar heb ik namelijk weing verstand van dus ik waag me er nog maar niet aan..

Ik ga trouwens toch maar voor de 32-bits versie van windows.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan