Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorennn

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
hej,

ik ben van plan een nieuwe computer te kopen. Nu zag ik één staan in media markt voor 899 euro.

intel core 2 quad Q9300 (2.5 ghz, 6mb l2 cache, 1333 MHz)
4gb ddr2 ram
750 gb harde schijf
blu-ray dvd lezer
double layer dvd schrijver
nvidia geforce 8600gs, 8in1 geheugenkaartlezer, 512mb videogeheugen

Het ziet er volgens mij dus goed uit :)
Is het een goede koop ?

mvg, joren

Ziet er wel goed uit, alleen als je een gamer bent zou ik die videokaart vervangen. :thumb:

Mooie PC maar jammer van de Videokaart. Ik zou hem er gelijk uithalen en vervangen voor bijvoorbeeld een 8800 GTS :thumb:

Welk merk? Ik denk dat je beter af bent met een zelf samengestelde PC. Wat ga je er voornamelijk mee doen?

Laatst bewerkt:
Niet kopen dus :p
Ik zou hem eigenlijk gebruiken voor alles, internet, gamen (unreal tournament :) ), webdevelopment, photoshoppen...

En zelf samenstellen... Heb ik nog nooit gedaan, houd dit veel in ?

Niet kopen dus :p
Ik zou hem eigenlijk gebruiken voor alles, internet, gamen (unreal tournament :) ), webdevelopment, photoshoppen...

En zelf samenstellen... Heb ik nog nooit gedaan, houd dit veel in ?

Je geeft aan welke onderdelen je wil hebben in je PC, en je laten alles in elkaar zetten (tenzij je het zelf kan) denk dat je dan goedkoper uit bent en dat je dan meer hebt ! :thumb:

je moet eigenlijk geen complete systemen kopen:( want als je zelf iets samensteld of ons dat laat doen ben je veel en veeeel goedkoper uit als dat je bijvoorbeeld een systeempje van hp koop:shocked: want meestal denk je: zozo 4gb geheugen (en niet kijken naar de snelheid) en een videokaart waar een 8*** voor staat (daar gaat het niet om want dat is het serie nummer..) dus als je even aangeeft wat je budget ongeveer is dan kunnen wij aan de hand daarvan een mooi systeempje samenstellen:thumb:

Mijn budget is ongeveer 1000 euro voor de computer alleen

computer zonder besturings systeem enzo
alleen hardware

Oke
Crossfire 2x 4850
Chipset X38 omdat die het beste blijkt te werken met Crossfire
4GB ram 800 Mhz
Q9450 (snelle processor....)
en 640GB Harddisk
en 2 branders.....\

Bijlagen

• PC Butget 1000 Euro.JPG
    PC Butget 1000 Euro.JPG
    63,8 KB · Weergaven: 117
Thanks, op welke site stel je dit samen ?, moet je dit dan zelf nog assambleren...

grtz joren

ps: heeft dell goeie pc's ?

ps: heeft dell goeie pc's ?

dell heeft inderdaad goede specs maar dan moet je ook HEEEEL veel geld ervoor neerleggen:shocked: en het schijnt ook zo te zijn (heb ik ook maar gehoord) dat als je een computer van dell wilt upgraden dat dat je niet gaat lukken en je gelijk een niewe kan kopen:shocked:

Heel veel geld valt wel mee. MerkPC's (Dell/Asus/Sony/HP/etc) zijn altijd iets duurder. Maar dat zijn Nike t-shirts tov HEMA t-shirts ook.

Het upgraden is sterk verbeterd. In the old days waren de merk PC's een hel voor de sleutelaar. Niet te bereiken en alleen maar merkspul. Tegenwoordig worden de kasten (met name de game kasten) zelfs op uitbreiden gemaakt: makkelijke slots zonder schroeven, goede opbergmogelijkheden, etc.

Ik heb naar een computerwinkel geweest en zij hebben me info gegeven en een blad vol met onderdelen, ik heb devolgende eruit gekozen:

cpu: Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz 6mb S775 1333FSB
moederbord: Asus P5K
ram: DDR2 2GB PC2-6400 800 Mhz
opslag: Seagate 500GB 7200rpm + 16MB buffer + SATA2
cd drive: Lite-on DVDRW 20X SATA
grafische kaart: Sparkle PCIE/SLI GF9600GT 650Mh 1024MB HDTV/DVI

je moet die 9600gt niet nemen!! je kan beter dat systeem wat bluray voorstelde nemen en zowiezo moet je geen 9600 gt nemen met 1 gig geheugen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan