nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanley1

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
is dit wat?
Extreem systeem voor de meest veeleisende gebruiker die actief is met heavy gaming, videobewerking of ander zwaar gebruik*. Met zware Intel Core I7 processor, 6 GB intern geheugen, 1 TB opslag en ATI HD4650 videokaart is deze PC klaar voor het allerzwaarste werk. Bij alle MyCom systemen ontvangt je een voucher voor een gratis upgrade naar Windows 7 in oktober 2009.

Specificaties Merk MyCom Processor i7-920
Opslagcapaciteit harde schijf 1 TB Intern geheugen 6144 MB
Processor-kloksnelheid 2660 MHz Maximum geheugen grafische adapter 1000 MB
Audiosysteem Realtek® ALC1200 Afmetingen B x D x H 202 x 480 x 435 mm
Breedte 202 mm Diepte 480 mm
Processorfamilie Intel Core i7 Rotatiesnelheid 7200 RPM
Geheugenslots 3 Soort optische drive LG BluRay 6x Read
Intern geheugentype DDR3 Grafische adapter Radeon HD4650
Maximum intern geheugen 6144 GB Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition
Inclusief monitor Geïnstalleerde processorcache 8 MB
Harde schijf-interface Serial ATA II Parallelle poort(en) 0
PS/2 poort(en) 2 Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Microfoon, line-in ingang VGA (D-Sub)poort(en) 1
DVI poort Hoogte 435 mm
Ingebouwde microfoon Grafische adapter, soort geheugen DDR2-SDRAM
Aantal externe SATA poorten 1 Dedicated video memory 1000 MB
Audiokanalen 7.1 PCI Express x16 slots 3
PCI Express x1 slots 1 Kloksnelheid geheugen 1600 MHz
PCI 32-bit/33 MHz slots 2 Grafische adapter, fabrikant Sapphire
Aantal HDMI-poorten 1 Intern modem
Geïntegreerde kaartlezer Totale opslagcapaciteit 1000 GB
LightScribe Geheugenlayout 3 x 2048 MB
S/PDIF uitgang Seriële poort(en) 0
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1 USB 2.0 poort(en) 8
Aantal IEEE 1394-/Firewire-poorten 2 Wake-on-Ring
Integrated Video Adapter Inclusief muis
Wake-on-LAN Hard disk drive, wachtwoord gebruiker
Drivers included Hard disk interface (group 1) SATA

met vriendelijke groeten stanley

Hoi,

Op zich een mooi systeem vind alleen dat de videokaart een beetje achterblijft vooral als je ermee wil gaan gamen ,dan zou minimaal een 4870 op z'n plaats zijn zo niet een 4890.

Modag

999 euro
ik wil gewoon een goede computer waar ik weer een aantal jaren mee kan doen
videobewerking spellen spelen
groeten stanley

kan iemand me misschien zeggen of dit te duur is oftewel ergens anders goedkoper
vast bedankt stanley

Ik denk dat je hem wel goedkoper kan krijgen, voornamelijk de videokaart is niet zo goed. pluspunt is wel de processor, daar kun je wel even mee vooruit :)

Hoi,,

Of je hem ergens goedkoper kan krijgen kan ik zo niet beantwoorden je zou er zelf 1 kunnen samenstellen dat is vaak wel voordeliger maar op zich goed systeem maar mindere videokaart.

Modag

toch nog even een vraagje
is misschien de acer aspire m7720 beter dan het eerste systeem of kan iemand een beter systeem voor mij samen stellen voor mij die lijkt op een van die twee systemen
maxi 1000 euro zonder scherm muis toetsenboord geluidboxen
ik zelf kan hem niet in mekaar zetten
vast bedankt stanley

dank je voor je reactie
ik denk dat ik die samengestelde pc ga bestellen zag alleen
dat de videokaart niet op voorraad was en dat ie een levertyd had van twee weken
groeten stanley

Dat is wel de OEM versie he zo te zien, je kan ook de retail versie nemen. Twee keer zo duur, maar dan kan je Windows 7 meenemen naar je volgende PC, en je hebt Microsoft support.

Dat is wel de OEM versie he zo te zien, je kan ook de retail versie nemen. Twee keer zo duur, maar dan kan je Windows 7 meenemen naar je volgende PC, en je hebt Microsoft support.
Tja, wie heeft windows support nodig. Daar heb je ons voor. (nou ja: de helpers uit het besturingssysteem-onderdeel). Meenemen naar nieuwe computer kan tot nu toe altijd. Zolang je de oude pc maar niet meer gebruikt. 1 pc tegelijk.
Niet helemaal volgens de OEM-regels, maar microsoft doet daar niet moeilijk over.

Retail nemen is zeer onverstandig.

Tja, wie heeft windows support nodig. Daar heb je ons voor. (nou ja: de helpers uit het besturingssysteem-onderdeel). Meenemen naar nieuwe computer kan tot nu toe altijd. Zolang je de oude pc maar niet meer gebruikt. 1 pc tegelijk.
Niet helemaal volgens de OEM-regels, maar microsoft doet daar niet moeilijk over.

Retail nemen is zeer onverstandig.
Wat ik heb begrepen, is dat je een OEM versie alleen voor 1 bepaalde PC kan gebruiken, en niet meer kan meenemen. De retail versie is ook voor 1 PC te gebruiken, maar als je die dan wegdoet kan je de OS op je volgende PC installeren... bij OEM dus niet.

Dus zowel een Retail als OEM versie mag je maar op één pc tegelijk draaien. Voor meerdere pc's moet je dus evenzoveel licenties aanschaffen.

Het grootste verschil tussen een OEM versie en Retail versie is dat je een OEM versie niet van computer naar computer mag verplaatsen. Een OEM versie is gekoppeld aan de eerste pc waar je hem op installeert / waar je hem bij koopt. Deze koppeling wordt gelegt op de hardware en voornamelijk op het moederbord. Als je dus je moederbord vervangt moet je in principe een nieuwe licentie kopen of een goed verhaal ophangen bij Microsoft waarom je het moederbord moest vervangen (stuk gegaan).

Dat is de theorie. In de praktijk is microsoft gelukkig een stuk soepeler.
Ze zijn allang blij dat iemand een legaal produkt gebruikt. Haast niemand koopt retail, Tythor. Zeker niet nu Microsoft zo snel nieuwe besturingssystemen gaat uitbrengen. Nu Windows 7. Over 2 jaar komt Windows 8.

Laatst bewerkt:
Oke, nou goed dat je het even zegt want ik wilde net de retail versie gaan bestelen bwhaha. Sorry dat het een beetje offtopic gaat zo, maar dan heb ik daar nog 1 vraag over; hoe regel je dan dat je 'm ook voor je volgende PC kan gebruiken?

Oke, nou goed dat je het even zegt want ik wilde net de retail versie gaan bestelen bwhaha. Sorry dat het een beetje offtopic gaat zo, maar dan heb ik daar nog 1 vraag over; hoe regel je dan dat je 'm ook voor je volgende PC kan gebruiken?
Ik neem aan, omdat jij je pc zelf gaat bouwen, dat je dan niet een nieuwe computer gaat kopen, maar je oude gaat upgraden. Na het upgraden kan het zijn dat Microsoft opnieuw wil activeren. Kom je daar niet doorheen, dan kan je microsoft bellen. Uitleggen dat het dezelfde pc is, maar dat je wat nieuwe onderdelen hebt. (desnoods zeg je dat het kapot was gegaan)

Ik heb het zelf 1x gehad: kapotte computer (een oem-computer van medion) was kapot gegaan. Alles vervangen, behalve dat de harde schijf al in de oude samenstelling had gezeten. Windows opnieuw geinstalleerd en toen geactiveerd. Zonder dat ik microsoft heb hoeven bellen kon ik windows activeren. Geen enkel probleem.

Wat ik ergens heb gelezen is dat microsoft een x-aantal maanden de gegevens van je computer bewaard. Na die tijd kan je dus gewoon windows opnieuw installeren en activeren op nieuwe computer.
Ik geef natuurlijk geen garantie. Ik heb alleen nog nergens gelezen dat het niet lukt.

edit:
waar heb jij trouwesn de retailversie van W7 gevonden bij Azerty? Ik zal er wel overheen kijken hoor...
edit 2:
gevonden:
http://azerty.nl/8-979-235980/microsoft-windows-7-home-premi.html
2x zo duur. Nog meer reden waarom het onzinnig is. Stel dat je voor de 2e keer windows moet kopen, bij een toekomstige nieuwe pc: dan nog is het goedkoper om weer een nieuwe licentie te kopen. Immers kan je dan nog je oude pc verkopen incl legale windows.

Laatst bewerkt:
Oke nou hartstikke bedankt, dan koop ik nu de OEM versie:thumb:
Heb je me weer 100 euro bespaard haha

misschien een stomme vraag maar
heb ik geen koeler nodig voor me processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan