Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauritzzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen, maar ik heb totaal geen idee wat ik nou precies moet hebben. Zelf weet ik vrij weinig van de onderdelen van een computer, dus daarom vraag ik hier om hulp.

Mijn budget is rond de 600 euro. Ik wou de computer gebruiken om te downloaden te surfen op het internet (met enige snelheid zou fijn zijn) en te werken met office voor school. Gezien mijn budget weet ik niet of het mogelijk is om erop te gamen. Aangezien ik ook een ps3 heb is dit voor mij iets minder belangrijk maar als het kan zou ik wel graag willen gaan gamen op mijn nieuwe pc.
Stilte vind ik enigzins belangrijk. Het besturingssysteem wordt denk ik vista met een upgrade naar windows 7 waar overal mee wordt geadverteerd.

Zelf leek Informatique me wel een goede winkel met redelijk veel keus (ook in de buurt), maar ik las dat zelf samenstellen een stuk goedkoper is. Op de site van informatique heb je een ruime keus aan standaard systemen, maar je kan ze ook zelf samenstellen. De waslijst aan opties maakte het me alleen aardig moeilijk.
http://www.informatique.nl/pc
http://www.informatique.nl/pcopmaat (zelf samenstellen)

Hebben jullie misschien ideeën?

snelheid om te surfen ,hangt van je abo van je internet provider af
en informatique is goed en betrouwbaar

Wat is dan een goed systeem voor ongeveer 600 euro. Processor en een redelijke videokaart zijn denk ik wel het belangrijkste, voor de rest wil ik graag een redelijk systeem. Een pc van Informatique waar ik zelf aan zat te denken was de volgende:

Behuizing: AOpen QF50D MidiTower ATX2, 400Watt, Zwart/zilver
Moederbord: Asus M4A78 PRO, AM2+, AMD770, 4xDDR2, ATX
Processor: AMD Athlon II X2 250, 3.0Ghz, 2MB, AM3, 65W, Box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: WD Caviar Green 640GB, 5400~7200rpm, 16MB, SATA2
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Geheugen: 1x Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 800MHz C6
Videokaart: Asus EN9600GT Silent/2D/HTDI 512MB, 2xDVI, PCIe
Toetsenbord: Toetsenbord en muis niet inbegrepen
Geluidskaart: High Definition Audio onboard
CD-ReWriter: Samsung SH-S223B 22xDVDRW, SATA, Zwart, bulk
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Backup: Voedingskabel 220V 1.8m
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord
Besturing: MS Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 64b, oem + W7

569 euro

Die tweede lijkt me wel wat, alleen iets boven mijn budget. Is het verschil tussen de eerste en tweede erg groot?

Groot genoeg om voor het tweede te kiezen, zou ik zeggen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.

Ik denk dat de tweede iets meer 'future-proof' is. Je kan ook de processor uit de tweede pakken en de videokaart uit de eerste, als je gamen niet zó belangrijk vindt. Dan kom je ongeveer op je budget uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan