Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik hem zou hou :) Ik wil wel wat mooie graphics.

EDIT: Is er veel verschil tussen die 2 kaarten?

Laatst bewerkt:
Jah ik merk nu dat het geheugen duurder is geworden. Maare het is nu wel 35 euro duurder geworden (€784,50,-) en ik vind dat een beetje veel. En die lijst van hd 4870 en beter geheugen is nu €750,- dus ik denk toch dat ik dat ga nemen.

Ik dacht dat hd 5770 duurder was omdat ik dacht dat die beter was omdat 5770 hoger is dan 4890. Maare is er veel verschil tussen 5770 en 4890. En wat is beter 4870 of 5770
Zo werkt het niet. Zo wel:
Het eerste getal is de serie. Hieruit kun je opmaken dat de 5770 een nieuwere serie is. Het tweede getal, 5770 dus, geeft aan in welke budget-range de videokaart zit. Hoe lager dit getal, hoe goedkoper de kaart. In dit geval is het het getal 7, dat is mid-range. Als je met bijvoorbeeld het nummer 3 te maken hebt, weet je al gelijk dat dit een low-budget model is, die lage prestaties heeft. Het derde getal 5770 geeft aan hoe goed deze kaart is in deze budget klasse.

Hoewel de 5770 een hogere serie is, presteert hij toch slechter dan de 4890. Dit komt omdat 4890 high-budget is. Dit zie je dus aan de het tweede nummertje. De prestaties van de 5770 zijn te vergelijken met de 4870. Uit de review van hardware.info zie je dat de 4870 meestal iets beter presteert dan de 5770, maar dan moet je je wel bedenken dat de drivers voor de 5770 nog helemaal niet geoptimaliseerd zijn. Ook heeft de 5770 DirectX 11; de HD 4870 niet.

Ik hoop dat je het een beetje snapt... :p

je legt het goed uit. :thumb:

De keuze tussen HD4870 HD5770 en HD4890 vind ik een erg lastige eigenlijk. Dat komt ook omdat je moet inschatten heo belangrijk een DX11 gaat worden de komende tijd. :confused:

Bedankt tythor zeth ik snap het nu :) dus nu is het wel goed die samenstelling?

Ik heb hem deze dinsdag de pc bestelt en alles is er behalve de Sony optiarc DVD-/+/RAM AD-72R4OS.

Die is niet op voorraad en dit kan dus langer duren. Mijn vraag is kan ik dit veranderen b.v. iets anders kiezen wat wel op voorraad is. Zou dit kunnen?

P.S. ik heb besteld bij 4launch voor de mensen die het niet weten

Laat me het weten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan