nieuwe computetr integreren in een reds bestaand wpa beveiligd draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Hoe moet ik een nieuwe laptop aansluiten op een reeds bestaande verbinding pc - draadloos modem met wpa beveiligd. De aanwezige key is niet te lezen (sterretjes). Deze is waarschijnlijk automatisch toegekend. Dank voor het meedenken.

sgrav000
 
Dank voor jouw reactie, upsidaisy!
Het gaat om een Speed Touch 580 draadloos modem
die via een ADSL Wireless USB adapter ST120g verbonden is met een Pentium III waarop Windows ME.
Het geheel is beveiligd met WPA PSK.

De laptop die ik aan wil sluiten is een Pentium IV met Windows XP Home er op en de verbinding moet lopen via de ADSL PCMCIA wireless kaart ST110g.

Bij het instellen van de WPA tijdens de installatie van de WLAN verbinding modem - desktop is er een key verschenen die niet te ontcijferen valt (sterretjes).

De hele configuratie staat bij een kennis dus ik heb een en ander niet bij de hand. Ik heb de ADSL PCMCIA wireless kaart ST110g nog niet geconfigureerd. Ik ga dat eerdaags wel doen. Waar moet ik op letten?

sgrav000
 
Uitgangspunt is om eerst het contact op te zetten met een netwerkkabel.Als dat werkt,dan kun je verder de handleiding hanteren.(ik ga er van uit dat je die hebt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan