nieuwe configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vantoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc in elkaar te zetten, games zijn belangrijk.
Ik had het volgende in gedachten en wil graag jullie mening horen.
Mijn laatste 2 configs waren met AMD, maar ik denk er over om over te stappen.
Ik heb 2 configs gemaakt, 1 AMD en 1 Intel.

CPU: Intel Core i5-760 of AMD Phenom IIx6 1090T
MoBO: MSI P55A-GD65 of Asus Crosshair IV Formula

Videokaart: MSI N460 GTX Cyclone OC 1024 Gb
Geheugen: Kingston Hyperx Dimm 4 Gb DDR3 1333
SSD: Intel x25-V 40 Gb (Als opstartschijf)
HDD: W.D. 2001 Fass 2 TB 7200 Caviar Black
Branden: LG-GH-22LP20 - ide
Kast: Cooler Master CM 690 II advanced
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
CPU koeling: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-PCGH

Die met Intel kost € 1108,- en
met AMD kost € 1170,- (Alternate Duitsland)

Graag hoor ik bezwaren als die er zijn.

Je moet zoiezo Intel nemen, maar daar zijn de meningen oververdeeld, ver der als ik zo kijk aardig pc'tje, zou alleen meer GB werkgeheugen in doen, voor de toekomst 6 GB of zo

Gr, cors

Laatst bewerkt:
Mod edit

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag verplaatst naar Hardware---> Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

Je moet zoiezo Intel nemen, maar daar zijn de meningen oververdeeld

niet op dit forum:rolleyes: (als het om gamen gaat intel tenzij je een lager budget hebt)

de i5 760 is beter in het spelen van games.
dus als je voor gamen wilt gaan is een Hexacore van amd een afrader
de games kunnen niet alle cores aan spreken waardoor je enorm veel prestatie verlies krijgt

dus als je wilt gamen ga voor de i5 760!
kijk anders ook nog of even naar benchmarks op google

Laatst bewerkt:
Je moet zoiezo Intel nemen, maar daar zijn de meningen oververdeeld, ver der als ik zo kijk aardig pc'tje, zou alleen meer GB werkgeheugen in doen, voor de toekomst 6 GB of zo

Gr, cors

Dit raakt kant noch wal.
Waarom sowieso Intel ?

Dat ze qua pure prestaties gehakt maken van AMD, ben ik volledig met je eens. Maar qua bang for the bucks is AMD al jaren het beste geweest.
Sowieso maakt AMD een mooie comeback met de Phenom II X4 970 en 975, en de Phenom II X6 processors. Dat heeft Intel nog niet.... ;)

Anyway, weer terug on topic. Je budget is zeg maar 1100 euro, het doel is gamen.
Wat moet er nog meer bij zoals monitor, Windows versie, toetsenbord, office etc. etc ?
Dan kunnen wij ook wat voor je samenstellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb voor de rest alles al.

Nu hoor ik dat er een nieuwe intel core i5 /i7 uitkomt, de sandy bridge. Met dezelfde prijzen als de huidige. Ze schijnen veel sneller te zijn, alleen hebben ze een geintegreerde gpu. En dat is weer minder voor de gaming. Alleen als je er een videokaart bijplaatst, ik weet alleen niet of die gpu op de cpu dan nog wel z'n nut heeft.
En overclocken is er niet meer bij. En je hebt een nieuwe mobo nodig, maar die moest ik zowiezo al hebben, ik weet alleen de prijs nog niet.
Ik weet niet of het 't waard is om hierop te wachten.

groet,

Hans.

Kun je doen. Prijzen zijn bij mij ook nog onbekend, de prestaties zijn wel beter over het algemeen. Let er wel op dat je een i7-xxxxK model koopt. Die K staat voor een vrijgegeven multiplier, maakt het overclocken erg makkelijk.

Ik weet alleen niets over een release datum van deze dingetjes.

Ik weet niet of het 't waard is om hierop te wachten
Als je computerland op het volgende mooie stukje hardware of software gaat wachten dan blijf je wachten. Het gaat nog steeds erg snel met de ontwikkelingen!

Ron

wachten is relatief je kan een week wachten of een jaar

deze jongens zijn al zo'n beetje op de markt en is het wachten wel waard het duurt dus geen maanden laat staan weken meer

en volgens mij kun je die sandy bridge cpu's wel OC'en hoor

Kun je doen. Prijzen zijn bij mij ook nog onbekend, de prestaties zijn wel beter over het algemeen. Let er wel op dat je een i7-xxxxK model koopt. Die K staat voor een vrijgegeven multiplier, maakt het overclocken erg makkelijk.

Ik weet alleen niets over een release datum van deze dingetjes.

Ik heb net op Alternate.de de nieuwe cores gevonden + de bijbehorende mobo's. Ik vond ze d.m.v. een zoekopdracht op hun site. (sandy bridge). Ze worden geleverd vanaf 9 januari. Op Alternate.nl zijn ze nog niet te vinden. En aangezien ik in Duitsland woon, komt het me wel goed uit i.v.m. leveringskosten.
Ik neem de i5 2500k, meer heb ik niet nodig.

Ik wilde zojuist bestellen, waren de nieuwe cores verdwenen van de site. Ik gebeld, en het was een fout dat ze al op de site stonden. De i5 2500 zonder k stond er voor € 202,00. Boxed, met een koeler die je weer kan vergelijken met een straaljager, volgens de review.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan