Nieuwe copperjet + voIp en Linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

xerxes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2002
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Heb sinds deze week nieuwe provider. Deze levert een copperjet 1616-2p modem/router. geschikt voor voIP.
Dit is echter geen multipc modem/router en al helemaal niet draadloos.
Mijn netwerk is aangesloten op een Linksys WAG54G (draadloos) multipc modem waaraan ook mijn server hangt.

Hoe krijg ik nu beide werkend?

Beide modems (apart aangesloten) werken (ook de telefoonlijn werkt).
De copperjet ingesteld als dhcp. Op de linksys heb ik dat uitgeschakeld. Deze zou auto een ip adres moeten krijgen <?> maar toch werkt het niet.

Wie weet raad?

met vriendelijke groet,
Xerxes

xerxes zei:
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Heb sinds deze week nieuwe provider. Deze levert een copperjet 1616-2p modem/router. geschikt voor voIP.
Dit is echter geen multipc modem/router en al helemaal niet draadloos.
Mijn netwerk is aangesloten op een Linksys WAG54G (draadloos) multipc modem waaraan ook mijn server hangt.

Hoe krijg ik nu beide werkend?

Beide modems (apart aangesloten) werken (ook de telefoonlijn werkt).
De copperjet ingesteld als dhcp. Op de linksys heb ik dat uitgeschakeld. Deze zou auto een ip adres moeten krijgen <?> maar toch werkt het niet.
De Linksys router werkt met deze set ipnummers: 192.168.x.x.
De CopperJet 1616-2p heeft echter een andere set ipnummers: 172.19.x.x.
Als de CJT 1616 nu als Router is ingesteld (en dus met DHCP ipnummers verstrekt), kan het zijn dat beide apparaten elkaar niet kunnen "zien".

Als je de CJT 1616 direct op je PC aansluit, welk IP-adres krijg je dan toegewezen?
Als dat ip-adres begint met 172.19.3.x, is de CJT 1616 als Router ingesteld.

Krijg je het IP-adres van de ISP (Internet provider) te zien, dan is de CJT 1616 in Bridged mode ingesteld. Dan zou het wel moeten kunnen werken als je beide apparaten aansluit.

Thanks ..

Bedankt voor je reactie en excuses voor het niet reageren. (vakantie)

Misschien kan/wil je me toch nog verder helpen.

Ik ben al een heel eind. De cpj 1616 2p staat als router ingesteld en is helaas ook niet anders in te stellen. Je kan/mag daar niet bij.
Leverancier =Pilmo. Helaas heb ik dat modem vanhen ook nog eens nodig ivm telefonie, ook daar geven ze de sip gegevens (voorlopig) niet vrij.

De linksys was echt op geen mogelijkheid aan te sluiten. Nu heb ik een andere gekocht, een speedtouch 716 v5 WL.
Pffft alle pc 's draaien nu weer ook op het www. Poorten voor de diverse programma's is ook geen punt, lijkt allemaal goed te gaan.

Maar nu.. ik draai een eigen website.(www.sandersweb.nl) Heb natuurlijk ook die poort geforward. Eerst de standaard poort 80. Echter dat lukt niet, moet dan mijn user naam en ww van de copperjet opgeven. poort 8080 geeft hetzelfde verhaal...als ik login geef waarom wordt gevraagd kom ik in de config van de cpj...

Wat doe ik nu niet goed.....???Iemand een idee???

vr.gr.
Xerxes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan