Nieuwe CPU maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robins04

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Nieuwe CPU maar welke? EDIT: wachten op Bulldozer CPU?

EDIT: Na lang zoeken van informatie op het internet ben ik tegen een CPU serie opgelopen die eind dit jaar wordt uitgebracht; AMD Bulldozer serie.

Is het slim nu nog mijn AMD Phenom X6 1090T aan te schaffen of te wachten en over te stappen op AM3+ en één van die AMD Bulldozer series? of gewoon wachten tot dat de X6 1090T is afgeprijsd? :confused:

Goedendag,

Ik zit op dit moment met het volgende;

Ik heb al een aardige Gaming PC staan al mag ik het zo zeggen zie hieronder:o:
  • MSI DKA790GX platinum (AM2+)
  • AMD Athlon 64 x2 6400+ 3.2 GHz met een Cooler Master V8 koeler
  • MSI Nvidia 275GTX Twin Frozr OC
  • Kingston HyperX 4 GB : 2 x 2 GB RAM geheugen
  • OCZ Fatal1ty 550W Power Supply

Alleen nu vind ik het wel tijd om mijn CPU te vervangen door iets nieuws.

Ik ben niet! van plan om mijn moederbord te vervangen, dus kom a.u.b. niet met AM3 moederborden aanzetten:rolleyes:

Omdat de meeste AMD cpu's AM2+ Backwards compatible zijn zat ik zelf te denken aan:
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Maar denken jullie dat mijn voeding deze aardige monsters zullen trekken? Ik ben namelijk niet van plan om een 700-800 watt voeding te plaatsen.

Ik hoor het wel! al bij voorbaat dank:cool:

Laatst bewerkt:
De voeding redt het makkelijk!
Wat is je budget?

Laatst bewerkt:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition kost nu rond de 110 euro bij Alternate.nl
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition kost nu rond de 150 euro bij Alternate.nl

Het ging mij meer om de voeding, maar nu je met die vraag komt denk ik tussen de 100 en 160 euro.

en bedankt voor je snelle reactie :thumb:

phenom ii x 4 965 zou ik voor gaan imho
games hebben *NOG* geen baat bij hexacore cpu's
en die kan je ook dik overklocken

Je zou ook de Phenom II X4 975, een stukje sneller, ik weet niet of je dat er voor over hebt voor €40.- meer?

Je zegt het goed, 'nog' geen baat. Met dit soort dingen wil ik rekening houden. Ik koop 'nu' een processor en wil dus niet over 1 jaar zitten van; 'oh had ik toch maar die 6core gehaald want die komt 'nu' wel goed van pas' snap je.
Niet dat de phenom ii x 4 965 slecht is hoor :D Dus jullie raden de X4 aan met behoud dat mijn voeding het wel gaat trekken :o?

975 is niks meer dan overgeklockte 965 gewoon voor de 965 gaan en zelf oc'en dan bespaar je ook geld

die 965 met een goede OC haalt zeker 3 jaar nog

Je zou ook de Phenom II X4 975, een stukje sneller, ik weet niet of je dat er voor over hebt voor €40.- meer?

De X4 975 is 0,200 MHz sneller dan de X4 965. Naar mijn idee hopeloos. Ik heb een V8 koeler van Cooler Master dus ik zou in geval van de X4 965 hem kunnen overclocken. Maar dat was ik niet van plan. En de X4 975 is net zo duur als de X6 1090T :confused:

Is deze niet iets?

AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Of deze ook compatibel is met AM2+ durf ik niet te zeggen.

Bij de meeste games kun je met een quad-core net zo snel uit de voeten...

Maar als je niet meer dan een X4 940 kunt..

Laatst bewerkt:
past gewoon een phenom x6 op
msi heeft zijn lijst niet ge-update
klikedeklik

het zou ook vaag zijn want dit moederbord biedt gewoon 125w tdp ondersteuning

Laatst bewerkt:
In die lijst staan zelfs de oudste Athlons die een totaal ander Socket hebben?!?

Socket am2 is niet totaal anders cpu's van amd zijn altijd al backwards compatible geweest...

niet als we het om de athlon 64 +3000 hebben en dat is in dit geval ook zo
als je op de cpu lijst kijkt heb je links een link staan over welke cpu+socket zij het hebben
en in dit geval gaat het hier om de 64 famillie

any way dit is weer allemaal big time offtopic de cpu gaat er op werken daar durf ik mijn geld zeker op te zetten

Laatst bewerkt:
Ah, je hebt de Platinum. Dan is er geen twijfel meer.

Ik ga denk ik de X6 1090T halen. Maar eerst komen er wat andere dingen voor :D Topic kan gesloten worden! :thumb:

Die mag je zelf als opgelost zetten in je eerste bericht.
Sluiten doen we niet.;)(tenzij.....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan