nieuwe cpu start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikke heu

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
19
Wie o wie heeft dit vaker gedaan, heb net een Q8300 in m'n mobo (asus p5b) gefrot, kom echter niet verder dan het asus opstartscherm, weer eruit getrokken...Met de oude dualcore ging ie wel weer,cpu van marktplaats... oh nee he!Nou ja, niet gelijk van het slechtste uitgaan en verder kijken.Na wat speurwerk puzzeltje verder voor elkaar (denk ik) door een bios update te downloaden. Nog niet geprobeerd want dan moet de hele boel weer uit elkaar
Want hoe moet ik die nu verder toepassen, of ziet het systeem die automatisch als ik die quad er in stop en de boel aanzet? ook een beetje zonde om elke keer vergeefs m'n cpu erin te stoppen en eruit te trekken (probeer zorgvuldig te blijven maar dat wordt wel steeds moeilijker naarmate ik m'n geduld verlies!
Iemand wijzer als ik?
Ik hoor het graag
 
Hallo ,

Het beste wat je kunt doen is even op de site van asus de cpu support opvragen voor jou mainboard.
Hier staat dan meestal bij vanaf welke bios versie je cpu wordt ondersteund , en of deze wel ondersteund wordt.

Mocht het zo zijn dat je al beschikt over de bios versie die voor de quad bedoelt is , denk ik zelf dat er toch iets mis is met de cpu.

Groetjes ,
 
heb al wel biosupdate gedownload, maar moet ik dat dan nog ergens naartoe verplaatsen??op de asussite vond ik een update voor nieuwere cpu's, weet niet of die nieuwer is als de versie die ik had, deze heb ik dus maar gedownload, maaaar.......hoe pas ik die toe??
zou heel blij zijn met de info
 
Laatst bewerkt:
welk moederboard is het? ik denk dat er gewoon asus EZ flash aanwezig is in het bios.
je bios rom op een usb stick zetten en dan via de bios naar de sectie boot 'in mijn geval' en dan Asus EZ flash selecteren en de rom selecteren.
 
heb net even m'n biosversie gechecked, maar is een van de laatste....staat bij asus update 06. 36 voor snellere cpu's er is alleen nog een versie 06.38, maar die is voor nieuwere geheugensoorten...(?) zou niet uitmaken verdorie...
nix flashen...denk dat ik geflest ben!
Ga hoedanook nog proberen te doen wat je me zei met die allerlaatste versie, bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan