Nieuwe CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi532

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Heey,

Ik zat te twijfelen voor een nieuwe CPU!

Ik heb momenteel de volgende specs

Amd athlon 64 3800+ x2 2GHZ
2 gig ram
XFX 8600GT 512MB
Vista

Maar ik heb beetje twijfel gevalletje
ik heb een moederbord met Socket AM2
dus ik zit te twijfelen wat zal ik nemen?
een nieuwe goed koop moederbord van 80 euro en een core 2 duo
of zal ik een amd 6000+ X2 3GHZ kope ?

tx alvast

P.s zal ik veel vooruitgang boeken in games met de 6000+ ?

Laatst bewerkt:
BTw ik heb net everest gedownload

maar als ik cod2 speel is me CPU kern 2 gewoon 100% :S

ja al gedaan, geen vershil gemerkt btw

Iemand ideen?

Laatst bewerkt:
Zal ik nou op Socket Am2 blijven ? met een 6000+ of zal ik overstappen naar core 2 duo wat wel duurder is , en ik ben meer budget liefhebber :P

als je zo van het budgt bent, moet je misschien ook eens naar het stroomverbruik kijken. Die AMD X2 cpu' gebruiken waanzinnig veel stroom.
De nieuwe generatie met "barcelona" kern doet het overigens stukken beter

Zoals je kan lezen heb ik al een AMD X2

Maar wat lijkt jullie nou beter :shocked:

als het puur over de centen gaat..... lekker een nieuwe X2 6000+ kopen. Kost je pakweg € 170,- dus véél power voor weinig geld. Je hoeft er bovendien geen nieuw moederbord voor aan te schaffen, dus is een goede deal. Wil je een Core2 die vergelijkbare prestaties levert, moet je ook een nieuw moederbord, nieuwe koeler, misschien wel nieuw geheugen... kost je zeker het dubbele.

Nadeel: de AMD X2 zit met de 6000+ aan het einde van wat er mogelijk is. Die processor is zover uitgeknepen dat dit het laatse model van de serie is, tenzij AMD nog een nieuwe truc uit de hoge hoed kan toveren. Overklokken is met een 6000+ ook bijna niet meer mogelijk, wat dan gaat ie in rook op.

Core 2 is nog niet uitontwikkeld, en laat zich daarom eventueel ook wat beter overklokken.
Er zit dus nog wat rek in die techniek, bovendien kan je op een socket 775 later gewoon nog een Quad-Core cpu zetten. Dat kan je met AMD vergeten.

Intel is op de lange duur misschien toch wat beter, simpel omdat het (voorlopig) nog beter te upgraden is. Maar aan de andere kant..... tegen de tijd dat je die 6000+ weer zat bent, kan je beter zien wat er op dat moment te koop is. Grote kans dat ook de Core2 al in de uitverkoop staat. Voorlopig zit je er met een 6000+ voor weinig centjes weer lekker warmpjes bij.

Laatst bewerkt:
Maar zoals ik al zij De core 2 duo die ik wil gaan kope is 2 maanden oud 2e hands van ene goede vriend van mij

en die verkoopt ie voor 80 euro en dan doe ik er een moederbord van 80 euro bij ;)

en dan ben ik weer bij, is dit handig??

P.s. dit had ik dus nog niet gemeld dat ie 2de hands was sorry :P

Maar hij si dus maar 80 euro!!

Laatst bewerkt:
handig als je ook vermeld, welke core 2 duo € 80,- moet kosten.

De Core 2 Duo E6600 2.4 GHZ 4 MB cache

Mijne huidige CPU is

De Amd Athlon 64 3800+ X2 Dualcore 2.0 GHZ 1 Mb cache

Wat zal ik doen ik moet het namelijk redelijk snel weten nu , anders zit ik krap in de tijd

Als intel fanboy ga ik je natuurlijk geen AMD aanraden ;). Als je vooruit kijkt liggen je kansen het best bij Intel. Als je een AM2 socket gebruikt heb je volgens mij ook DDR2 geheugen. Je hoeft dan alleen nog maar een mobootje uit te zoeken die compatible is met je geheugenmodules.

De E6600 is een goede cpu die ook makkelijk te overclocken is (met een goede cpu koeler).

Ik denk dat daar de meeste kansen liggen voor een nette upgrade. Wel moet je er vanuitgaan dat je Windows opnieuw moet installeren ivm een andere chipset van je nieuwe mobo.

ma

Nouja..... als je dat dealtje kan maken voor 2x80 euro... da's geen geld natuurlijk. Zou ik zeker doen boven die AMD

jusit, dat zijn ze.. ;) mocht je nog in staat zijn de 8600 GT te vervangen voor een 8800 GT, dan ben jij deze winter het mannetje! nice!

nou daar zat ik dus ook aan te dneken ;)

Maar dan ga ik hem in februarie maart halen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan