nieuwe CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Berichten
269
hoi allemaal.

ik heb hier een systeem staan met een beetje een oude CPU, de E5300, en die zou ikgraag willen upgraden. en ik zit te twijfelen tussen de q9550 en de E8400. het is de bedoeling dat de processor tot eind 2010 meegaat, en de nieuwere games ook een beetje fatsonlijk blijft draaien. hier even de rest van mijn hardware:

Moederbord: MSI p43-NEO-f
geheugen: 2x2GB kingston valueram
voeding: 450 watt AOPEN
videokaart: 8800GTS (ik weet dat deze wel een bottleneck gaat worden, maar deze ga ik upgraden zodra ik weer geld heb gespaard)

ik speel vooral strategy games, zoals: empire total war, supreme cammander, company of heroes. en meer van dit soort spellen
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik voor de q9550 gaan heeft toch wat meer geweld in zich dan de e8400, die wel goedkoper is.
 
q9550 heeft inderdaad wat meer geweld, maar meeste spellen die uitkomen zijn volgens mij nog steeds dual core, of niet?? (al zal dat over een half jaar denk ik anders zijn)
 
Om te gamen gewoon de E8400 nemen


en als je er rekening me houd dat hij tot eind 2010 mee moet gaan zou je daar nog steeds voor kiezen?? ik krijg namelijk niet al te veel zakgeld, dus heb ik het liefst iets wat lang meegaat. voordeel van E8400 is natuurlijk wel dat hij goedkoper is, en dat ik dus eerder een nieuwe grafische kaart kan kopen, die voor gaming natuurlijk erg belangrijk is.
 
Als het om gamen gaat zou ik zelf ook de E8400 kiezen
 
zou je dan ook door middel van benchmarks ofzo duidelijk kunnen maken waarom je dat doet??
 
Heel eenvoudig omdat een dual core op dit moment met games beter presteert dan een quad core, de komende maanden ook nog
 
Heel eenvoudig omdat een dual core op dit moment met games beter presteert dan een quad core, de komende maanden ook nog

ok bedankt, dan word het dus de E8400, heeft ook als voordeel dat ik eerder een nieuwe videokaart kan kopen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan