nieuwe CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
hoi, ik wil rond eind september een nieuwe CPU gaan kopen, omdat ik denk dat dit wel eens nuttig is. het probleem is bij mij dat ik een klein budget heb, en het liefst dus zo lang mogelijk wacht met het kopen van een nieuw moederbord. ik heb nu een socket 775 bordje, en dacht er dus aan om een Q9550 te kopen, volgens mij de beste CPU van max 200 euro die voor de socket beschikbaar is. maar als ik op andere forums eens wat vragen van andere mensen bekijk, word daar vaak gezegd dat het niet slim is om een CPU voor een uitstervend socket te kopen, tewijl de core2quad ongeveer gelijk presteerd aan bijvoorbeeld phenom2, dus waarom zou dit niet slim zijn??

Een heel systeem met dat socket zou ik niet kopen, maar aangezien jij je moederbord al hebt is het helemaal zo gek nog niet. Nu is de processor nog te krijgen, dus gewoon doen!

Wat heb je nu?
edit
ahaa een E8400. heb ik ook. Ik zit er zelf ook over te dubben. Of ik koop nog een processor, of ik rek het gewoon een beetje. Moeiluk...

Laatst bewerkt:
nu heb ik een core2duo E8400. en hoezo is hij nu nog te koop, gaan ze hem uit de verkoop halen dan??

Het is meestal zo dat als een socket stopt dat dan eerst de snellere processors moeilijker te leveren worden.

Dat zijn idd nieuwere cpu's alleen geen snellere.
Zo heb ik tevens laast iets gelezen van een E8700.

Het is gewoon nog de moeite waard om je cpu in een 775 te upgraden.
Maar zoals mars al typte, zullen de snellere cpu als eerste schaars worden.

ps. als alles meezit heb ik volgende week nog een 9550 te koop ;)

dan heb je er 1 te koop, hoeveel vraag je dan denk je??

en nog even een vraag aan iedereen in het algemeen, is het kopen van processors 2de hands een beetje betrouwbaar??

Zelf heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

De Q9550 draait nu vrolijk in m'n pctje.Met geluk is m'n i7 volgende week binnen. (ook 2de hands)

Edit: aan de prijs heb ik igg nog niet gedacht

Ongeveer 1,5 jaar denk.

Maar ik moetnog even kijken of ik hem los weg doe. Een setje verkoopt makkelijker
Ik wissel namelijk meer hardware.
M'n mobo, cpu, geheugen en Graka

Heb laatst ook van een e8400 naar q9550 upgrade. En het bevalt mij erg goed. Merk wel dat hij een stukje sneller is. Dus van als het aan mij ligt doen!

Heb laatst ook van een e8400 naar q9550 upgrade. En het bevalt mij erg goed. Merk wel dat hij een stukje sneller is. Dus van als het aan mij ligt doen!

ok, welke games speel jij dan?? en merk je buiten je games ook verschil??

Merkte zeker een verschil tijdens GTA Iv kon nu lag vrij spelen. En Football manager 2009 laadde alles ook wat sneller. En merkt het ook goed tijdens het renderen bij after effects.

ok, dan moeten mijn problemen bij GTA IV ook wel voorbij gaan, met een 4870 1GB. ik gan hem dus gewoon kopen eind september, mischien wel die van mukkel een een vraag en aanbod thread, bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan