Nieuwe CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Hallo,

Ik ben van plan dit jaar een nieuwe PC te bouwen en ik vraag me af welke CPU ik moet kiezen.

Nu recent de nieuwe moederborden en CPU's met socket 1155 zijn uitgekomen, lijkt de i5 2500K me op dit moment de meeste bang for buck te geven. Ik twijfel, omdat er dus in midden 2011 er weer nieuwe moederborden en CPU's uitkomen op socket 2011. Als ik nu een i5 2500K koop, dan zou ik daar toch wel een hele tijd mee vooruit kunnen?

Ik game voornamelijk op m'n PC, die C2D die ik nu heb is wel vaak de bottleneck bij games en een snellere PC is natuurlijk altijd fijn.

Het Socket 1155 platform is niet zo zeer sneller als 1366 is alleen veel zuiniger, ik zou als ik jou was toch gewoon een i7 nemen, maar dat ligt natuurlijk ook aan je budget

M'n budget ligt in totaal rond de 600 euro, zonder randapparatuur, zonder voeding en zonder videokaart. En als ik de benchmarks mag geloven, dan verslaat de i5 2500K de meeste i7's op socket 1366, die ook nog eens duurder zijn! Vandaar dat m'n keuze neigt naar de i5 2500K, maar correct me if I'm wrong :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan