Nieuwe Dell, loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

CinCin

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Sinds een maand heb ik een Dell Inspirion 580.
Nou heb ik zo een 6 x per dag (als het tegenzit, en soms minder) dat de pc spontaan vast loopt, ongeacht of ik wel of niet een bewerking laat uitvoeren.

Ik heb gelezen, dat dit een W7 probleem zou zijn... Maar ... hoe weet ik dat zeker? Kan het ook iets anders zijn? Ik heb gelezen over problemen met de voeding.

Dus, wat kan ik doen met dit onstabiele systeem?

Hoi,
hebben we het hier over een nieuwe of 2e hands pc/laptop?

Dan ben je vlug klaar, terugsturen die handel. Je hebt immers garantie, dat zij het probleem maar oplossen. Niet zelf mee gaan experimenteren. Oudere systemen ok, maar met splinternieuwe pc's e/o laptops terug naar de winkel, in dit geval de fabrikant.
Hoezo een Windows 7 probleem? De hardware dient geschikt te zijn voor Windows 7 en zeker bij een nieuwe pc.
Ik heb zelf een pc van +/- 4 jaar oud en Win 7 Ultimate draait hier als een zonnetje, zonder vastlopers, uitval etc.

Laatst bewerkt:
Ja vind je dat echt? Ik vind dat je gelijk hebt hoor, want de pc was niet gratis. Maar ik dacht "als ik het zelf op kan lossen...."

Heeft hij dit vanaf het begin gedaan? Of nadat je bepaalde software hebt geïnstalleerd? Welke internetsecurity heb je?

meteen de eerste dag had hij dit probleem, echter ik dacht dat een instelling was van McAfee, dat er wat nieuws was gedownload waardoor de pc opnieuw opstartte, niet dus ...

De pc liep ook een x zo vast, dat ie via een herstelpunt naar het jaar 2006 was teruggezet, echt niet handig ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveelheid Onderdeelnr. Beschrijving onderdeel

Code:
1  D025804 
1  INSPIRON 580 MT : INTEL CORE I3 PROCESSO 
1  SHIP ACCESSORY : DUTCH DOCS 
1  RESOURCE DVD : INSPIRON 580 DIAGNOSTICS 
1  MEMORY : 4096MB (4X1024) DDR3 DUAL CHANN 
1  HARD DRIVE : 1TB SERIAL ATA (7200RPM) 
1  OPTICAL DRIVE : 16X DVD+/-RW DRIVE INCLU 
1  POWER CORD : EUROPEAN 2M 
1  DISPLAY : NOT INCLUDED 
1  GRAPHICS : INTEGRATED INTEL GRAPHICS MED 
1  INTEGRATED 7.1 CHANNEL AUDIO 
1  NO SPEAKER REQUIRED 
1  NO MODEM 
1  MICE : DELL MS111 USB OPTICAL MOUSE (IND 
1  KEYBOARD : US EURO (QWERTY) DELL ENTRY U 
1  OPERATING SYSTEM : DUTCH GENUINE WINDOWS 
1  OS MEDIA : NOT INCLUDED 
1  SOFTWARE : MICROSOFT OFFICE STARTER: RED 
1  SOFTWARE : DATASAFE LOCAL 2.3 BASIC 
1  SOFTWARE : DELL SUPPORT CENTER 3.0 
1  DELL DOCK 1.0 
1  SOFTWARE : ADOBE READER - MULTI LANGUAG 
1  ANTIVIRUS : MCAFEE SECURITYCENTER 15 MON 
1  ONE FREE DELL EXPERT CALL TO HELP WITH Y 
1  STANDARD SERVICE ? 1 YEAR OF COLLECT & R 
1  NO WARRANTY UPGRADE 
1  NO ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT 
1  DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1 YEAR LICE 
1  SOFTWARE: DATASAFE ONLINE BACKUP 2GB - 1 
1  INSPIRON DESKTOP 580 MINITOWER ORDER - N 
1  DESKTOP - FREIGHT 1 UNIT

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste kan ik niet goed plaatsen (2006) je hebt een nieuwe pc (2011) en het herstelpunt wordt teruggezet naar 2006, toen de pc nog niet gemaakt was. Maar goed, die McAfee is zeker een 60 dagen trial of zoiets of een versie die een jaar geldig is? Niet dat het wat uitmaakt hoor. Mijn advies blijft hetzelfde.
Edit: zie het al je IS is 15 maanden geldig.

Laatst bewerkt:
Ja, ik keek ook mijn ogen uit, met z'n 2006 !!

McAfee staat er voor 15 maanden op.

Ik bel morgen met Dell... Ik kom er dus op terug...

Tot zover bedankt.

Ja, ik zou idd eerst bellen. Ik heb dat ook eens met een nieuwe Dell aan de hand gehad, laten ze je verschillende testen doen met de diagnostics cd en later d.m.v. commando's via de herstelconsole. Heb urenlang aan de telefoon gehangen, zij belden me wél terug zodat ik het niet zelf hoefde te betalen. Dat bleek toen uiteindelijk over een stuk geheugenbankje te gaan (2 dagen oud). Maar ik durfde hem toen niet open te maken (was mijn pc niet) i.v.m. de garantie. Had ik het maar wel gedaan dan had ik het probleem binnen 10 minuten gevonden. Tegen de tijd dat hij toen opperde om een geheugenbankje eruit te halen, hadden we wel al tig tests doorlopen. Moet wel zeggen dat ik door de medewerkers via de telefoon goed en vriendelijk geholpen ben. Per slot van rekening werken zij ook maar een lijstje af. Na het sturen van een nieuw geheugenbankje was het probleem opgelost. Bij de laptop van jou ligt het iets ingewikkelder.

Laatst bewerkt:
Nadat mijn desktop gisteravond weer vast liep, staat de datum nu op 2 maart 2011, en zijn oa de geschiedenis van IE verdwenen.

Even Dell bellen !!

Met Dell gebeld, die hebben diverse test's gedaan, maar daar kwam niks uit.. Advies gekregen om W7 met netwerkmogelijkheden op te starten, gedaan, pc heeft hele middag aangestaan, zonder uit te vallen. Volgens Dell kan het zijn, dat door bepaalde software de uitval gebeurd.

Iemand tips ?

Vrijdag bel ik ze weer om bovenstaande te communiceren.

Het laatste nieuws, diverse test software in samenwerking met Dell laten draaien, hieruit komt dat de hardware goed is. Dell vind dat ik een recovery cd bij mijn bestelling had moeten bestellen (wist echt niet dat je dit apart moest bijbestellen, leek mij dat dat er standaard bij zit) en de pc moet formatteren en opnieuw moet installeren ............

Ik vind, dat vanaf het eerste moment dat ik de pc in huis had, hij al direct uitviel en Dell de machine nooit aan mij had mogen uitleveren omdat de desktop niet in orde is !!

Dell zegt dat de installatie gebeurd op het moment dat je de pc voor het eerst aanzet, en dat je zelf verantwoordelijk bent voor de installatie, waar dus iets fout is gegaan !! Dell wil mij niet tegemoet komen. Is dit normaal ??

Laatst bewerkt:
Ja zo kun je je er ook van langs maken, het probleem bij de klant leggen. Voorheen kreeg je meestal een recoverydisk meegeleverd, maar dat blijken ze tegenwoordig ook steeds minder te doen. Ja je moet nu zelf een recovery branden na de installatie. Als je dat als doorsnee gebruiker moet doen, als je de handleiding al leest, dus gebeurt 't meestal niet.
Als Dell je niet wil tegemoetkomen doe dan eens het volgende:
Deïnstalleer die Mcafee eens en kijk wat er dan gebeurt, of hij dan nog vastloopt. Koppel anders internet even af als je het niet vertrouwt.
Ik zal eens even kijken of er een speciaal verwijderprogramma voor Mcafee is. Anders kun je het ook doen met Decrapifier dat speciaal is gemaakt om programma's die op nieuwe pc's meekomen te verwijderen.
How to + Removaltool van Mcafee zelf.

Laatst bewerkt:
Ja, akelige lui ... Nabestellen van de recovery cd kost 25 euro..
Afijn, de XP cd uit de oude pc weten te halen, dus dat scheelt alweer..

Ik download dat Decrapifier, en ben benieuwd ;-)

Tot zo ver alvast weer bedankt Mik Zjegger !!

Met Dacrapfier heb ik Mcafee verwijdert, ben heel benieuwd of mijn pc nu weer down gaat :rolleyes:

Helaas, ook nu zonder McAfee gaat ie nog steeds down ... rot ding !!

Toch Dell nog maar eens aan zijn/haar oren trekken, niet opgeven.

Blijven bellen. Ze proberen je eerst af te schepen, en als dat niet lukt zullen ze wel toegeven.
Bij HP pc's is het zo dat je een programmatje krijgt waarmee je de herstel dvd's moet maken. Moeten ze bij Dell ook maar eens doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan