Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn nieuwe systeem en hoop hier een oplossing te vinden.
Ik heb 2 weken geleden het volgende systeem van Azerty binnengekregen:
- Cooler Master Gladiator 600 - Midtowermodel
- CoolerMaster Real Power M520
- Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz
- Gigabyte GA-P55M-UD2 - Moederbord
- Cooler Master Hyper TX 3 - Koeler voor processor
- Gainward GTS 250 - Grafische adapter
- OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB - 1333 MHz ( PC3-10666 )
- Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - Schijfstation
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB
- Microsoft Windows 7 Home Premium
Ik heb dit systeem door azerty in elkaar laten zetten. Was van plan zelf windows 7 erop te zetten maar dit lukte niet (kapotte dvd-drive) dus dit heeft azerty later ook gedaan.
Ik gebruik het systeem nu 2 weken en heb last van volledige freezes. Ik kan niks meer, mijn keyboard werkt ook niet meer. Het enigste wat helpt is een reset met de reset- button. Ik heb gelezen dat dit kan voorkomen als je temperaturen te hoog worden. Dit is bij mij niet het geval, deze blijven onder de 40 graden.
De freezes vinden random plaats. Soms 1 x per dag, soms 2 x per half uur.
Ook hoor ik af en toe uit mijn kast een piep, hoogst waarschijnlijk vanaf het moederbord. Ik heb gelezen op andere fora dat dit wel vaker voor komt bij gigabyte moederborden maar dat niemand echt weet waar het aan ligt. Ook deze piep is random. In de manual staat niks over 1 piep. Op een andere site heb ik wel gevonden dat deze piep in mijn bios(award f6) kan beteken dat er iets mis is met mijn geheugen.
Ik weet niet of deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben. Ik weet ook dat ik heel veel componenten kan testen dmv verschillende programma's. Maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen en daarom start ik dit topic. Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij.
Ik heb 2 weken geleden het volgende systeem van Azerty binnengekregen:
- Cooler Master Gladiator 600 - Midtowermodel
- CoolerMaster Real Power M520
- Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz
- Gigabyte GA-P55M-UD2 - Moederbord
- Cooler Master Hyper TX 3 - Koeler voor processor
- Gainward GTS 250 - Grafische adapter
- OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB - 1333 MHz ( PC3-10666 )
- Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - Schijfstation
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB
- Microsoft Windows 7 Home Premium
Ik heb dit systeem door azerty in elkaar laten zetten. Was van plan zelf windows 7 erop te zetten maar dit lukte niet (kapotte dvd-drive) dus dit heeft azerty later ook gedaan.
Ik gebruik het systeem nu 2 weken en heb last van volledige freezes. Ik kan niks meer, mijn keyboard werkt ook niet meer. Het enigste wat helpt is een reset met de reset- button. Ik heb gelezen dat dit kan voorkomen als je temperaturen te hoog worden. Dit is bij mij niet het geval, deze blijven onder de 40 graden.
De freezes vinden random plaats. Soms 1 x per dag, soms 2 x per half uur.
Ook hoor ik af en toe uit mijn kast een piep, hoogst waarschijnlijk vanaf het moederbord. Ik heb gelezen op andere fora dat dit wel vaker voor komt bij gigabyte moederborden maar dat niemand echt weet waar het aan ligt. Ook deze piep is random. In de manual staat niks over 1 piep. Op een andere site heb ik wel gevonden dat deze piep in mijn bios(award f6) kan beteken dat er iets mis is met mijn geheugen.
Ik weet niet of deze 2 problemen iets met elkaar te maken hebben. Ik weet ook dat ik heel veel componenten kan testen dmv verschillende programma's. Maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen en daarom start ik dit topic. Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij.
Laatst bewerkt: