Nieuwe desktop gevonden: Te goedkoop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet91

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Berichten
15
Beste forumleden,

Ik heb me net geregistreerd op dit forum en heb ook gelijk een vraag. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe computer met veel power die ook een beetje voorbereid is op de toekomst. Tijdens mijn zoektocht kwam ik 'dragon computers' tegen, een winkel die mij tot dusver onbekend was, maar toen ik op de site keek bleken er naar mijn inziens goede producten op te staan voor een relatief lage prijs! Zo ook deze: http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
De 2600k biedt in combinatie met het P67 moederbord genoeg mogelijkheden wat betreft overclocken, en hoewel de 470GTX AMP videokaart alweer een beetje achterhaald is, is het volgens mij ook geen slechte videokaart.

Wat denken jullie van dit systeem? Wat maakt hem zo goedkoop? Is het aan te bevelen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
 
Er zit standaard geen windows bij/op. De prijs is inderdaad zeer scherp, maar ook niet extreem zo:

zelfbouw, zelfde componenten
cpu 250
mb 130
mem 30
gpu 200
dvd speler: 20
hdd: 40
kast 35
voeding 75 (goedkoopste 40)
geeft 20 over, aannemende een qualiteits voeding, anders zelfs 55

over het systeem: als het puur voor spelletjes is zou ik zoeken naar een i5 systeem met een krachtigere videokaart
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het inderdaad wel een goede opmerking van je, ben dus gelijk even dezelfde computer samen gaan stellen op alternate en kwam toen hierop uit:


Is dit een verbetering op de vorige? Ik heb er een wat krachtigere videokaart in gestopt, een kast waarvan ik vermoed dat de airflow wat beter is, en ook het geheugen verdubbelt in vergelijking met de vorige. Hoor graag wat je ervan denkt! :)
Btw: Ik blijf wel aan de i7 vast houden omdat ik denk dat je daarmee beter voorbereid bent op de toekomst en ook wat zwaardere programma's beter kan draaien.
 
Om dat te beoordelen, kun je aangeven waarvoor je het systeem wil gebruiken? Spelletjes kunnen bijvoorbeeld erg weinig met een i7. Ook is de voeding erg zwaar. Tenzij je zeker weet dat je binnen korte tijd over gaat op een sli opstelling zou ik voor een zuinigere variant gaan.
 
Ik wil hem gaan gebruiken Flights Simulator, programma's zoals Sony Vegas en Photoshop. Waarschijnlijk komen daar nog wat ontwerpprogramma's bij ivm de studie. Dit is wat ik er hoofdzakelijk mee wil doen, maar dan ook wel echt goed zonder problemen. Ik wil niet dat ik straks met een computer zit die de programma's eigenlijk niet trekt..
SLI heb ik wel over nagedacht, maar ik had voor mezelf besloten om het eerst met 1 kaart aan te kijken, en er later dan wellicht nog een tweede aan toe te voegen. De 750W voeding had ik eigenlijk een beetje afgekeken van de eerste computer, ook met in het achterhoofd dat ik de processor wil overclocken (waarschijnlijk naar 4,7ghz). Wat voor voeding zou je in mijn geval aanraden? Want ik vind het lastig een schatting te maken hoeveel Watt je nodig gaat hebben..
 
Moederbord + cpu is ongeveer 150w. Voor photoshop e.d. Is een i7 wel iets krachtiger. Een enkele videokaart is ongeveer 150w-200w. Zelfs met twee kaarten kun je waarschijnlijk nog uit met 600w. De echte top-end kaarten vragen wel meer wattage, maar dan ga je upgraden en niet sli.

Kijk ook eens goed naar de spec van de behuizing. Ik heb alleen even ruw naar het plaatje gekeken, maar SLI wegwerken in die kast kon wel eens heel krap gaan worden.

Als je toch €140 gaat uitgeven aan een moederbord, kijk dan ook even goed naar de z68 serie. Deze mb's zijn wat nieuwer met wat aardige extra features tov de P-serie
 
Ik heb je advies in acht genomen en inderdaad: de Z68 is min of meer de opvolger van de p67 :) Ook heb ik de voeding verlaagt naar 650W en na nog wat research de videokaart ook veranderd naar een wat goedkopere prijsklasse. Lijkt dit alweer meer ergens op?

Heb btw ook nog de behuizing aangepast, maar daar moet ik nog goed naar kijken!

 
Als ik hier zo rond lees, lees ik ook veel over SSD schijven, en hier kwam ik ook wat overtegen tijdens mijn research over de Z68. Wat is het het voordeel van SSD?
 
SSD schijven zijn ongeveer 5-7 maal zo snel als reguliere harde schijven. Per gigabyte zijn ze echter ook 5-7 maal zo duur. veel mensen gebruiken, bijvoorbeeld, een 80 gig SSD om windows en photoshop en eventueel een spelletje te installeren. deze laden dan veel sneller. De z68 kan, in combinatie met een SSD, ook een snelle swap gebruiken zodat het systeem in zijn algemeen wat kan worden versneld.

Ik kan niet precies zien welke 6870 je precies op het oog hebt, maar een standaard 6870 zou niet meer dan 150 euro moeten zijn
 
Ooh oke! Kan ik altijd nog later een SSD erbij gooien:)
Ik heb voor de 6870 de black edition (Dubbele fan + OC), heb er goede recenties over gelezen, en hoewel hij iets minder is dan de GTX560 ti leek het me geen slechte kaart. Wat ik me wel nog afvroeg is of het uitmaakt qua prestaties of je een AMD/ATI of NVidia gebruikt in combinatie met een intel processor?
 
Ik heb hem opnieuw aangepast na nog wat reviews te hebben gelezen.

CPU: i7-2600k
MoBo: ASRock Z68 Extreme4
Voeding: XFX 650W XXX Ed.
GPU: XFX HD6870 Black Edition Dual Fan
Behuizing: Cooler Master Gladiator 600
Ram: GeIL 8GB DDR3-1333
HDD: Samsung HD103SJ 1TB
Opt. Drive: LiteOn IHAS124
Best. prog.: Windows 7

Prijs: 922 euro

Ik hoor graag of dit hele systeem zo goed blijft werken en alles goed op elkaar aansluit. In dat geval gaat dit hem worden denk ik.
 
Lijkt me in orde. Allemaal huidige top-of-the-line componenten. En uitbreiding naar twee maal 6870 is een prima route :) heb ik zelf ook ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan