nieuwe desktop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdmsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Berichten
204
mijn oude computer is kapot, nu wil ik een nieuwe kopen maar ik heb maar een beprekt budjet rond de 450 euro (zeker niet hoger)
wat doen wij op onze computer (mijn vrouw en ik) interneten , emailen, foto bewerken
wat brieven schrijven.
meer eigenlijk niet.
nu is er bij een kleine computer zaakje (cdz computers) die heeft is in de aanbieding, maar misschien kunnen jullie mijn ook wat tips geven.
yours behuizing, standaard noederbord, amd x2 215 dual core 2.7 ghz, 4 gb ddr 1333, 750 gb sata, dvd writer en windows 7 home premium 64 bits (cd).
voor 300 euro. (meer staat er niet op de folder)
 
Heel kort door de bocht zijn zo'n beetje alle computers meer dan geschikt voor deze zaken. Indien er nog spullen zijn uit de oude computer die nog bruikbaar zijn kun je voor je budget nog wel een stuk beter gaan dan de gequote computer.

Indien je nog een volledige windows licentie hebt kun je die ook gebruiken.

Voorbeeld volledig geassembleerd: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[286252]=1&product[394041]=1

410 euro

Indien je bij meerdere winkels rondkijkt en zelf kunt assembleren kan hier nog 70 euro af. Iets grotere harddisk, veel snellere processor. waarschijnlijk ook veel snellere videokaart. Ik denk dat je voor die 100 euro een veel betere ervaring gaat krijgen, maar 100 euro is natuurlijk nog steeds wel een flink bedrag.
 
aankoop nieuwe desktop

de oude computer is meer als 6 jaar oud dus ik wil hier niets meer van gebruiken.
ik heb nu nog xp maar wil naar w7.
zelf samen stellen is wel een optie mijn schoonzoon kan dit wel maar als het niet zoveel uit maakt dan liever niet ik ben bang als er iets fout gaat met het inbouwen dan voelt hij zich natuurlijk aangesproken en dat heb ik liever niet , maar je hoeft het niet uit te sluiten.
als dit 70 euro scheelt dan is dit veel geld, daar heb ik liever een snellere computer voor.
een harddisk van 500 gb is voor wat wij doen groot genoeg, daar kan je misschien op besparen en een snellere processor nemen of iets dergelijks, ik hou niet zo van wachten.
mijn harddisk die in de oude computer zit is maar 200 gb en zit nog lang niet vol.
 
Er is een nog iets snellere llano processor (zo'n €20 duurder). Ik heb niet op de harddisk bespaard omdat verschil tussen 500 en 1000mb slechts €5 is.

Zodra je boven de sterkste llano gaat is er ineens een redelijke sprong in apparatuur, omdat je dan ook voor een losse videokaart dient te gaan. Met de besparing van zelf bouwen en het volledige budget van 450 kun je idd voor een nog krachtigere oplossing gaan. Ik vraag me dan wel af, of dat voor normaal dagelijks gebruik nog merkbaar verschil opleverd.
 
aankoop nieuwe desktop

u hebt er meer verstand van dan ik
mag ik u vragen voor dat geld er een samen te stellen die zo snel mogelijk is
dan bouwen wij hem zelf wel samen.

mijn vader heeft een losse w7 cd kan ik deze ook gebruiken voor instalatie , want deze cd staat al op de computer van mijn vader, of kom ik dan in moeilijkheden met windows.

nog een vraag ik heb ook nog een oud beeldscherm nu wil ik een tft scherm
van ongeveer 21 inch
wat kan u mij aanraden (dit zit niet bij de prijs van de computer bij hier heb ik nog wat voor achter de hand).
 
Normaal gesproken wordt windows slechts uitgegeven met 1 licentie. In het geval van een OEM versie (de meest voorkomende) zelfs voor 1 specifieke PC.

Ik heb helaas voor de rest van de dag andere verplichtingen, maar ik heb reeds een eerste poging gedaan: (paar euro boven budget)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...423154]=1&product[403168]=1&product[247070]=1

In de startklasse voor een monitor vind ik deze een goede oplossing: http://tweakers.net/pricewatch/261728/samsung-syncmaster-bx2235.html#tab:info

Zeer compleet voor 130 euro beste prijs, maar deze philips voor 100 is ook niet slecht: http://tweakers.net/pricewatch/266225/philips-222e2sb.html#tab:info

Er zijn nog schermen die nog goedkoper zijn, maar meestal hebben deze geen digitale ingang en fletse kleuren.
 
oke alvast bedankt ik ga er even goed naar kijken
ik laat de vraag nog even open staan als je misshien nog wat meer tijd over hebt en misschien nog andere ideeen dan zo ik dat graag weten.
 
kies wel voor andere kast/voeding HKC is kwalitatief zeer slecht en kan je hardware letterlijk omzeep helpen
klikerdeklik ik zou het eerder zo doen
 
oke bedankt voor je advies
ik had als eerst voorwaarde gesteld dat hij beslist niet meer mocht kosten dan 450 euro maar deze is er net overheen gegaan
maar als ik dan weer 6 jaar vooruit kan met wat wij met de computer doen dan valt het wel mee.
 
Ik had zelf ook naar zo'n oplossing gekeken, echter mag deze combinatie van CPU en moederbord niet. De L-M ondersteund maximaal CPU's met een tdp van 95w. de phenom x4 heeft een tdp van 125. Dat betekend dat bij dat lijstje nog een extra 10 euro komt voor het 140w tdp bord
 
heren ik ben jullie erg dankbaar dat jullie dit voor mij uit willen zoeken.
ik heb namelijk een vraag ik moet ook rond de 70 a 75 euro betalen voor de behuizing en de voeding, maar mijn behuizing is goed en de voeding die er in zit is een Q-tec atx 350 (is dit wat of ?) maar misschien zijn de aansluitingen wel veranderd aan het moederbord.
en nu ik er zo over nadenk mijn dvd writer is ook goed, kunnen jullie hier wat mee.
misschien dat je dan het geld beter kunt besteden aan dingen die belangrijk zijn in de computer.
of combineerd dat niet meer samen.
 
De kast zal mogelijk nog wel gaan. Dat type power supply mist echter de juiste connectors om de randapparatuur aan te sluiten.

De DVD speler kan eventueel ook herbruikt worden als het reeds een serial ata speler is. indien het nog gebruikt maakt van een pata (brede stekker met nog zo'n brede ribbelkabel) past die ook niet meer op dit bord.

Met de kast eraf past het volgens mij net binnen budget. Ik ga morgen nog eens kijken of het te optimaliseren is.
 
oke bedankt voor je advies
ik heb nastuurlijk ook naar jullie oplossinggen gekeken en daar viel mij op deat de voedingen van tegenwoordig hoger liggen indrdaad.
ik wacht nog even je verdere onderzoek af.
bedankt
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235919]=1&product[319223]=1&product[423154]=1

Als je alles bij Azerty koopt is deze nu 450,- ; Volgens de tweakers webshop hulp kan dit voor 440,- indien je bereid bent om bij twee (andere) winkels te bestellen. Eventueel afhalen bij verschillende shops kan ook nog 10 euro schelen, afhankelijk van de regio e.d.

Bij deze lijst ga ik er dus van uit dat de kast te hergebruiken is. Zo niet dan er een goedkopere videokaart gekozen worden om het budget toch passend te krijgen
 
oke hartelijk dank
welke andere winkels zijn dit
dan kan ik kijken of ze toevallig bij mij in de buurt zitten
ik wil de ook wel zelf uitzoeken als je me maar zegt hoe ik dit moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan