Nieuwe desktop of extra RAM-geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Beste deskundigen,
Mijn computer is me te langzaam aan het worden. Ik houd alles goed schoon (schijfdefragmentatie, anti-virussoftware e.d.), dus ik heb niet de indruk dat het daar aan ligt. Ik twijfel of ik een nieuwe pc moet kopen, of wellicht kan volstaan met het bijplaatsen van RAM-geheugen. Is hierover advies te geven?
Mijn huidige computer heeft een AMD Athlon 64 processor 3500 +, kloksnelheid 2,21 Ghz en 1 GB werkgeheugen. Ik gebruik hem onder meer voor het verwerken van foto's en het maken van eigen filmpjes. Van de 300 GB harde schijf is zo'n 35 GB bezet.
Alvast dank voor de adviezen.

Upgraden heeft in dit systeempje nog degelijk nut! Kan je misschien even PC-Wizard installeren en kijken hoeveel Mhz je geheugen is. Dan kan ik zeggen welk soort geheugen je moet. Sowieso zou ik er 2 GB bij plaatsen zodat je op 3 GB uit komt :) .

Bedankt voor de reactie. PC Wizard geeft aan dat ik 2 x 512 DDR-SDRAM heb.
Ik las overigens ergens dat het ook nog uitmaakt watvoor moederbord je hebt. Bij mij gaat het om een Asus A8NE-FM.
In de computer zag ik de twee geheugen-latjes al zitten, er zijn nog twee gleuven vrij.

Welkom nog op Helpmij.nl

Bordje kan 4gb maximaal aan.Het bijplaatsen van 2 reepjes van 1gb is dus een optie.Dan kom je op 3 gb uit.Er kan max pc3200 in.
Staat er ook een snelheid achter die je er nu in hebt zitten?

Ik denk dat de snelheid 200 Mhz is, gebaseerd op deze vermelding in pc wizard:
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200MHz) - [DDR-400]
Nog concrete aankooptips bijvoorbeeld op internet?
Bedankt voor de hulp!

Klopt.... snelheid is 200mhz(ddr400)
Wil je nieuw of mag het second hand?(marktplaats lijkt me genoeg te vinden.)

Je hebt dus nodig pc3200 ddr400mhz non ecc.
en dat in reepjes van 1gb aangezien ieder slot maar 1gb aankan

Het liefst wel nieuw. Nog een vraag van een leek: waarom heb ik nu 400 mhz nodig, terwijl er op dit moment 200 mhz in zit?

Eerst maar eens goed kijken op Markplaats of je daar een koopje ziet want nieuw is echt verschrikkelijk duur.

Al weten ze de prijzen daar ook wel tegenwoordig.Maar goed...wellicht loop je tegen een mazzeltje op.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan