Nieuwe desktop onder 500 euro!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrPc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPc

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo Allemaal,

Welke (complete) desktop zouden jullie mij kunnen aanraden die onder de 500 euro kost? Hij zal niet heel erg intensief gebruikt worden. Alleen de standaard dingen zoals tekstverwerken, internet, youtube, af en toe een (lichtere) game.

Alvast bedankt!

goed systeem Sander, maar een radeon 7770? overkill lijkt mij als ik de nieuwe delen van Assassin's Creed of Arma nog op hoog kan spelen met slechts een 9800gt. Kunnen denk ik nog wat tientjes van af. Ook is het de moeite waard om te vragen of hij nog beschikt over een Windows licentie.

In belgie is zonet een koopje geweest in de aldi (400euro desktop - scherm apart verkrijgbaar)
Ik heb em effe getest en games zoals Saints-row the third, skyrim en en nfs the run speelt ie allemaal op medium tot high quality (lees: zeker goed genoeg voor wat je nodig hebt volgens de beschrijving)

windows 8 standaard x64
1terrabyte hd
4gig ram
cpu: AMD A10-5700 3.40 GHz
videokaart: AMD RADEON 76601D

de aldi computers zijn een van de beste prijkwaliteit verhouding, je krijgt enorm veel voor relatief wijnig geld, voor simpel thuisgebruik heb je hiermee zeker voldoende voor de komende jaren
zoals hierboven vermeld hij was voor mn vader, de vorige was een van de vorige aldi modellen (ik denk 2005)

Ik dacht dat lidl ook rond die prijsklasse zat

Das zo. Maar als je meer toekomst gericht wilt zitten lijkt mij een 7770 kaart toch het minimale vereiste. Als het spelletjes spelen niet zoon punt is, kan je beter een Processor met een krachtige IGP nemen. (AMD Radeon HD 8570D)
Zoiets bijv:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B603795%5D=1&product%5B466608%5D=1&product%5B565998%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B626801%5D=1&product%5B473558%5D=1&product%5B568312%5D=1&product%5B537298%5D=1\

Is de pc ook gelijk zuiniger.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. Misschien kan meneer nu een conclusie trekken, als hij er nog bij vertelt of hij Windows 8 en de garantie er ook bij wil (zelf skip ik die altijd).

Denk dat je met de samenstelling van sander erg ver komt en een tijd mee kan gaan maar als je later je pc wat meer gaat gebruiken en wilt gaan upgraden is dit misschien ook wel aantrekkelijk: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...624174]=1&product[225954]=1&product[511590]=1

Hier kan je later nog een reepje van vier gb in doen, nog een ssd inplantten, een betere videokaart(niet al te zwaar mits je de voeding upgrade) in doen en een betere 4e generatie Intel processor in doen.

De IGPU van de I5 is minder dan de A8 maar zal denk ik niet veel uit maken aangezien je niet veel gamet.

Ik denk op zich dat de samenstelling van sander meer dan genoeg is en dat de i5 beetje overkil is maar voor de toekomst zal het zeker geen slechte investering zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan