Nieuwe Desktop Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSch

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Hallo allemaal,

ik heb nu een laptop, en ik ben op zoek naar een desktop pc waar ik goed op kan game maar ook niet te duur. Nu heb ik een pc gevonden met deze specs:
- Intel Core i5 2300 @ 2.8GHz met 6Mb L3 Cache
- 8GGB DDR3 werkgeheugen
- nVidia GT520 (1gb) videokaart
- Windows 7 Home Premium 64 bits.

Kan ik met deze pc games spelen zoals Call of Duty, Battlefield, Skyrim, etc. op medium - high settings?

Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te krijgen,

Groetjes, Steven.

Hallo, en Welkom op Helpmij.nl

Dat gaat zeker lukken :)
net systeem hoor :thumb:

Als je vragen hebt hoor ik het graag,

Groeten Remco

eventueel nog een beter videokaart. Met een Nvidia 570m en 2 GB vram kun je echt alle games spelen op high die er nu bestaan, zelfs battlefield 3.
Als je hele snelle systeems gewent bent zal ik ook kijken naar een intel core i7 (Vooral die 800 en 900 series die nog al wat kosten zijn super snel met de hexa core processor.)

dual sli met gtx560ti en core i7 2600k is denk ik nog sneller als nvidia 570 + i7 800 of 900 series
dus misschien is dat ook iets

Steven,

Je hebt daar zojuist een prima systeem te pakken! Als ik jou was, en hij ligt binnen je budget zal ik deze gaan kopen. ;)

Ik weet niet wat iedereen hierboven allemaal denkt met die videokaart(GT520), maar daar kun je geen spellen op medium mee spelen(bf3 bijv.)! Laat staan om high!
Een dure i7 voor een game pc is overkill. De i5 die nu geselecteerd is voor een budget game pc is prima!

Ook heeft TS het over een niet te duur systeem. Dus vraag ik mij af waarom mensen dan dure videokaarten(Nvidia 570) of zelfs dubbele dure videokaarten(dual sli met gtx560ti) aanprijzen.
En meer videogeheugen op een videokaart heeft alleen zin als je speelt op hoge resoluties.

StevenSch ik weet niet welke voeding er bij het systeem zit, maar met die videokaart gaat het je niet lukken om nieuwe spellen(cod mw3, bf3) op medium of high te spelen. Als ik jouw was zou ik een nVidia 550 nemen. Deze kost rond de 100 euro en dan kun je prima op medium(misschien high)(bf3) en high/ultra(cod mw3) spelen.

Eventuele link: Asus ENGTX550 TI DC/DI/1GD5

ps. Voor de mods, als jullie van mening zijn dat mijn commentaar op de bovenstaande berichten via jullie zou moeten, dan zeg ik prima. Maar ik vind niet dat de personen boven mij dure videokaarten/processoren moeten aanprijzen als TS vraagt om een niet te duur systeem. Ik heb het idee dat niet iedereen boven mijn bericht goed gelezen heeft in het eerste bericht.

Laatst bewerkt:
@Woutertjuh88: Neen hoor dat hoeft niet per definitie via de mods. Indien jij duidelijk kan be-argumenteren dat evt voorstellen van anderen niet de "juiste" zijn dan mag je dat best aangeven. Mits het maar binnen de fatsoenlijke omgangsvormen valt. Mocht er echt onzin geadviseeerd worden dan zou je een "meld misbruik" kunnen overwegen. Wij zullen dan de beoordeling doen en evt handelen.:)

@Woutertjuh88
Als ik op de achterkant van het hoesje van mijn Battlefield 3 kijk staat hier dat een 8800 GT het zelfs moet kunnen trekken... echter lijkt me dit behoorlijk aan de lage kant..
maar het staat er, "NVIDIA Geforce 8800 GT or higher performance"
dus in dat opzicht zeg ik dat dit systeem het makkelijk moet kunnen trekken,
inderdaad een 570 is heel leuk, maar heel wat duurder.

en deze 2e gen I5 moet het ook simpel aan kunnen, hier staat bij de 'System Requirements'
CPU: 2 Ghz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 Ghz or Athlon X2 2.7 Ghz ) deze processor beschikt dus ook over Hyperthreading en moet het dus ook simpel trekken :)

daar was mijn opmerking zo ongeveer op gebaseerd.

Succes

Zoals Woutertjuh88 al aangaf zijn de posts boven hem pure overkill.

I7 is voor het gamen voor niets nodig, I5 2600 of de I52500K kan je alle games mee draaien. I7 is meer voor grafische bewerkingen te gaan doen of dergelijke. Wat betreft de videokaart is de 550nvidea zeker een mogelijkheid. je kan ook nog 1 hoger gaan naar de 560gtx daar kan je bF3 op high/ultra mee draaien maar kost ook wel ietsje meer, maar zal je ook nog net wat langer mee kunnen gamen.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties

Ik ben best bereid om er een nieuwe videokaart in te zetten als ik dan op de hogere graphics kan spelen. Maar ik heb een site gevonden, speciaal voor game pc's. Daar was de goedkoopste 399 euro (Game Pc Budget, ik mag de site hier niet posten maar misschien ken je hem wel) , je denkt dan: dat moet een erg slechte pc zijn maar het tegendeel: er staan veel reviews over dat hij erg goed is al moet er nog wel wat dingen aan veranderd worden. Ik heb toen de processor, videokaart, werkgeheugen en het moederbord veranderd (heb er ook gelijk Windows 7 Premium 64-bits laten zetten, dan krijg je de cd's en alles erbij, handig als ie een keer crasht of iets dergelijks) en kwam toen op een prijs van 690 euro. Dan ben ik goedkoper uit met deze pc dan als ik in de pc die ik eerder beschreef een nieuwe videokaart inzet van ongeveer 100 euro. Wat denken jullie? En als jullie de site willen weten ik kan het wel sturen via een privébericht als dat wel mag.

Groetjes, Steven.

Laatst bewerkt:
@frankwannet: Bedankt voor je reactie.

DoRcO's 1e opmerking was dus gebaseerd op de minimum eisen. De 520 is nieuwe dan de 8800 qua kaarten, maar dan zit je nog met een low-budgetkaart vs high-endkaart. En de 520 gaat het niet trekken. Ik ben blij dat DoRcO netjes uitleg heeft gegeven over zijn 1e bericht.

Door de 1e reactie van DoRcO en DennisIT zou een 'leek'(op het gebied van hardware) de verkeerde videokaart voor zijn systeem kopen omdat hij games(waarvan ik uit ga van de nieuwste versie) op medium/high wilt spelen. Hierdoor zal de 'leek' achteraf zich genaaid voelen.

De reacties van mas90009 en dennisdennis12 vallen onder het kopje: "niet goed lezen en StevenSch op een verkeerd spoor zetten door te dure onderdelen aan te prijzen terwijl dat absoluut onnodig is." Als ik kijk naar de waarde van het systeem wat in de TS staat, dan gaan mas90009 en dennisdennis12 alleen al met een videokaart en processor over het bedrag heen wat het systeem waard is in de TS. Ook staat er duidelijk in de TS dat StevenSch een niet te duur systeem wilt. Wat ook niet nodig is. dennisdennis12 geeft zelfs aan om dual SLI(is 4 kaarten, dus 4x de gtx560ti ) te gebruiken. Sorry maar in mijn ogen mag die zeker verwijderd worden. TS vraagt om een niet te duur systeem en om dan 4x 200+ euro te gaan betalen voor een videokaart is wel heel erg overdreven! Ook videokaarten van 300+ euro in een niet te duur systeem aanbieden, vind ik niet dat die post(mas90009) hier thuis hoort.

Ik zet juist hier deze feedback neer omdat ik vind dat niet iedereen de TS goed gelezen heeft en eerst onderzoek moet doen of het wil kan wat er in de TS staat, voordat er gereageerd wordt.

@DoRcO: Dat zijn de minimale eisen. Prima dat hij het daar op doet. Maar een 8800GT is nog een stuk sneller dan een 520. Vandaar dat ik zeg dat de videokaart geen optie is voor BF3 en COD MW3. Maar ben blij dat je even uitleg hebt gegevens over jouw 1e reactie.

@StevenSch: Waarom zou je de site niet mogen noemen? De site lijkt mij wel handig om te kijken of het systeem goed genoeg is.

Laatst bewerkt:
@Woutertjuh88 omdat toen ik me hier aanmelde er stond dat ik geen links mocht plaatsen naar commerciële bedrijven

@StevenSch :Welkom nog op Helpmij...:thumb:

Ik denk dat je je dan verwart met feit of het commercieel voor jezelf is of als bijv een link in je handtekening.
Als jij een pc gevonden hebt bij een webwinkel dan mag je die gerust plaatsen.

Als je op zoek bent naar een nieuwe computer dan mag je wel een link plaatsen van een computer of onderdelen hoor!

ow oke bedankt ;) dan alsnog hier de link: http://gamepc.nl/game-pc-budget
ik heb dan deze dingen er extra toegevoegd (als je op zelf samenstellen klikt kun je processor, etc. veranderen):
- Llano A6-3670 QuadCore 2,7GHz
- Asus FM1 F1A55-M USB3.0 (weet niet zeker dat dat nodig is, maar ik had ergens gelezen dat asus moederborden erg goed zijn)
- 8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
- AMD HD 6770 1GB
- Windows 7 Home Premium 64Bit (dit omdat ik thuis geen windows heb liggen, + je krijgt alle cd's van windows erbij)

Als iemand nog verbeteren weet zeg het graag, zelf heb ik er niet zo veel verstand van. Ook houd ik van video-editing dus als dat ook goed werkt met deze hardware, ben ik helemaal tevreden.

Groetjes, Steven.

Video-editing heb je meer kracht nodig van een processor en een snelle(en vooral een grote) harde schijf. Maar om daarvoor een dure i7 in plaats van de A6 quadcore die je nu hebt voor te gebruiken, is alleen noodzakelijk als je het allemaal super snel wilt doen. De A6 zal er ietsje langer over doen, maar voor 700 euro kun jij geen goede pc met een i7 krijgen om snel video's te editen. En als je 5 seconden langer moet wachten(voor een 700mb film) en daar ruim 150 euro extra voor moet betalen, zou ik zeggen: zonde van je geld. En qua harde schijven, dan zul je meerdere harde schijven aan elkaar moeten koppelen voor meer snelheid. En dat is ook erg prijzig.

Met de 6770 kun je bf3 op medium(1080p) en high(720p) spelen! Prima kaartje dus EN niet te duur!

Als je budget 700 euro is, inclusief Windows, dan heb je met dit systeem een goede pc!

@ Stevensch: ik heb het ook even gevolgd, en hiermee moet het inderdaad wel gaan lukken. Het is allemaal niet de snelste hardware, maar voor dit budget zijn het de juiste keuzes en deze winkel draait je, gezien de prijzen, in ieder geval geen poot uit.

@ Woutertjuh88: ik ken het.. weet niet of je de afgelopen tijd nog enige topics hebt gevolgd maar er komen steeds meer onzin posts tussen volgens mij.

@ Woutertjhuh88 Erg bedankt, en ik neem cod mw2-3 wel op high - ultra aangezien dat een lichtere game is? En nee ik ben deze laptop gewend en die is alles behalve snel dus voor de i7 zou ik ook niet gaan als ik de reactie van jou zie. Wat denk je trouwens over de moederkaart, is die echt nodig of..?

@ ronald89 ja ik heb ook een xbox dus daar kan ik ook altijd op spelen, maar aangezien mijn laptop echt niks aankan, wil ik ook wel eens een goede pc hebben.

Ik heb nu nog niet genoeg geld, zit nu op de 300 euro, dus ik kan nog steeds de dingen overwegen. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp, ik ga zeker dit forum vaker gebruiken als ik vragen heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan