Nieuwe desktop van Dell, help?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleurx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
3
Hallo

Ik zou een nieuwe computer moeten kopen, en omdat ik wel goede ervaringen heb met Dell kwam bij dit model uit: Dell Inspiron 560s van 799 euro, met volgende technische specificaties:

PROCESSOR Intel� Core�2 Quad Core Processor Q8200s (2,33 GHz, 1.333 MHz FSB, 4 MB cache)
GEHEUGEN 4096MB Dual Channel DDR3 [4x1024] Memory
HARDE SCHIJF 750GB (7200rpm) SATA Hard Drive
GRAFISCHE KAART 512 MB Nvidia� GeForce G310 grafische kaart

Ook staat er dit:

SYSTEM RECOVERY Besturingssysteem Windows�: herstelmedia niet inbegrepen

Voor 5 euro kan je een "Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows� 7 Home Premium (64-bits)" krijgen, is dit nodig? Heb ik dat nodig om die Windows 7 te formatteren indien nodig?

(ik denk toch dat dit de belangrijkste dingen zijn?)

Volgende dingen zijn ook inbegrepen in de prijs: toetsenbord, muis, Windows 7 Home Premium, 3 jaar Next Day Hardware Support (dit kost 150 euro, maar dan heb ik 3 jaar lang service, komen ze indien nodig binnen de dag de computer thuis maken ook 's avonds of op zaterdag, handig voor iemand die er zelf niet zo veel verstand van heeft)

En omdat ik zelf niet veel weet over computers, vraag ik me af of iemand mij kan zeggen of dit een goede computer zou moeten (prijs/kwaliteit) zijn voor iemand die een computer gewoon gebruikt en of de grafische kaart tekenprogramma's als autoCAD en Illustrator zou moeten aankunnen?

Alvast bedankt
 
Veel te duur voor inmiddels al weer verouderde hardware en een zwakke videokaart
 
die cds kan je erbij doen maar er zit hoogst waarschijnlijk een herstel partitie op die je tijdens het opstarten kan aanroepen en dan word windows terug gezet naar basis instellingen (Of fabriek's instellingen)
 
Veel te duur voor inmiddels al weer verouderde hardware en een zwakke videokaart

Is er dan een ander merk dat je kan aanraden, goede prijs/kwaliteit? Ik lees wel dat veel mensen op internet aanraden zelf een pc samen te stellen, maar dat lijkt me niet zo verstandig voor iemand die er zo goed als niks van kent...
 
@coolkil. en als je HD defect raakt is het dus einde oefening met je computer. Dan beter voor € 5,- die DVD.

En wat betreft de keuze. Er worden geen echt slechte computers meer gemaakt. Kies een systeem wat je aanspreekt. Voor wat betreft de dingen die je met de computer gaat doen hoef je niet bang te zijn dat deze te licht is.
 
als je je pc laat samenstellen op azerty of zo,
kun je een véél betere pc hebben:thumb:
 
Is er dan een ander merk dat je kan aanraden, goede prijs/kwaliteit? Ik lees wel dat veel mensen op internet aanraden zelf een pc samen te stellen, maar dat lijkt me niet zo verstandig voor iemand die er zo goed als niks van kent...

kant en klare pc's zijn vaak duurder dan samengestelde pc's
verder heb je dan vaak ook nog de optie om je systeem te upgraden

je hoeft niet veel kennis te hebben van computers om er een samen te stellen
je kunt ook aan ons vragen om er een samen te stellen en deze te laten assembleren door de winkel

is vaak goedkoper!
 
ja dat zal best maar als hij zo weinig verstand er van heeft als ie zelf zegt heb je meer aan de partitie en als je hdd kapot is koopt ie of een nieuwe of hij gaat naar de reperateur en die hebben zelf de cd's wel
 
als he al een besturingdsysteem hebt kun je zo iets krijgen voor €800,-:d
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...242662]=1&product[233196]=1&product[225309]=1 is maar een vb, maar je kunt wel zien dat je dan dubbel zo goeie pc krijgt

Dat is wel interessant. Een scherm zou al niet nodig zijn, dat heb ik nog. Worden de stukken dan apart geleverd en moet je alles nog zelf in elkaar steken? Hoewel ik daar wel iemand voor heb denk ik... Ik heb echt geen speciale vereisten buiten dat autoCAD enzo moet kunnen gebruikt worden. Zijn er dan nog goedkopere opties via die website?

Bedankt voor de info!
 
tuurlijk kan het goedkoper!
als je iemand weet scheelt dat al 60 euro (kijk maa bij vorige link: Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie - assemblage €59,- )
maar heb je een besturingssysteem? (windows xp, vista, seven etc.)
zonder scherm en montage is het al €659,09

ik weet niet of je nog goedkoper wilt hebben, maar het kan wel.
bv 4 gb geheugen i.p.v. 8 en een lichtere video kaart
maar als je 660 goed vind.... heb je het hier: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[289850]=1&product[321431]=1&product[47512]=2

over de onderdelen weet ik het niet maar lijkt me vrij logisch dat als je het laat assembleren dat je het dan in een deel krijgt en als je het zelf doet (of een vriend) krijg je elk onderdeel verpakt of zo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan