nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.fransen

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hoi computerexperts,

Graag wilde ik een nieuwe pc kopen. Het gaat om een bedrijfje op marktplaats 24/7 in amersfoort.

http://computer-software.marktplaat...c-8gb-i7-2600-gtx570-1-2-pc-computer-247.html

Ik wil er graag video mee bewerken en bovendien nog een tijdje voort.
Dit lijkt mij een goede prijs kwaliteit verhouding.

Vraagje is dat ik twijfel of er een oude i7 ( dus slechtere ) in zit.
Hoe kan ik dat het beste controleren als ik hem eventueel ga halen ?

En 2e vraag is dat ik er een OCZ Solid State Drive Agility 3 - 60GB in wil zetten als opstartschijf. Of heeft dat niet zoveel nut ?

Ik hoor het wel weer.

Prettige dag verder en alvast bedankt voor de genomen moeite....

Groet,

Rene fransen

Laatst bewerkt:
Je eerste vraag; volgens de gegeven specificaties zit er een nieuwe i7 in (te herkennen aan het 2'tje in het type iX-2XXX)
Als je de pc aanzet en vervolgens Windowstoets+PauseBreak drukt zie je in het overzichtje mooi staan wat voor processor erin zit.

Je tweede vraag; met die SSD zal de pc zeker sneller worden ja :)

Ik zat even naar die specificaties te kijken en de informatie bij dat moederbord klopt sowieso niet. Het genoteerde MSI moederbord is sowieso geen H67 chipset en heeft ook een 8.1 audio uitgang, maar een 7.1 output.
Er staat 6x Sata300 / 600, maar dat is natuurlijk 4x sata 300 en 2x sata 600. Met andere woorden, let wel even op wat je koopt ;)

Ehh. en het plaatsen van een SSD .... waarom?
Het is inderdaad wel sneller, maar ook nog hartstikke duur op dit moment.
Voor een pc zou ik dat niet doen.

Tsja dat is een kwestie van hoeveel heb je ervoor over. De genoemde SSD heeft flink hogere snelheden dan de harde schijf die erbij zit. Het zal zeker gaan schelen. En als je dan al 900€ uitgeeft voor een nieuwe PC, wat is dan 100€ nog al het je high-end pc daarmee afmaakt....
Je kunt altijd blijven wachten, technologie gaat altijd verder.. Maar dat heeft natuurlijk geen zin.
Meningsverschil ;)

desktop

T/M 7 augustus hebben ze vakantie vandaar dat de link even niet werkt.......

de vraag van prijs kwaliteit vind ik iets belangrijker dan de eventuele nieuwe harde schijf. Nog iemand een mening ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan