nieuwe devolo stekkers werken niet met de oude

Status
Niet open voor verdere reacties.

belumcukur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo kenners, ik heb een probleem en hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.

Ik heb al sinds enkele jaren een netwerkje bestaande uit een speedtouch adsl modem/router. In een van de lan uitgangen van die router heb ik een devolo stekker geprikt.Op twee plekken in het huis heb ik werkende devolo stekkers hangen achter pc's.

Nu heb ik er nog twee bij gekocht. Maar die geven geen verbinding. Er horen altijd drie lampjes continu te branden. Het lampje 'link' brandt niet en in het netwerkcentrum van xp, vista of windows 7 krijg ik in diverse varianten de mededeling dat er geen netwerk kan worden gevonden. De twee lampjes voor power en voor LAN werken wel.

Ik was niet anders gewend dan dat ik een devolo stekker ergens in prik en dat die het dan meteen doet. De nieuwe stekkers zijn precies gelijk aan de oude (85 mbps). Ik heb diverse stopcontacten, kabels en computers in wisselende samenstellingen geprobeerd. De nieuwe stekkers geven zelfs geen 'link' lampje als ik ze direct op de LANkabel van de modem/router aansluit.

En dat doen drie stekkers (ik bestelde nog een pakket toen de eerste twee het niet bleken te doen). Wat is hier aan de hand?

ciao

bart

:shocked:

Ik ben dan geen expert in homeplug systemen, maar in feite moet je ze pairen. Je oude pluggen kennen elkaar en praten met elkaar, de nieuwe nog niet. Lees eens in de handleiding hoe het moet.

Success:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan