• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe directory maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hi,

Mijn Chef vroeg mij of het mogelijke is om macro te schrijven om een directory te maken aan de hand van tekst in bepaalde cellen, vervolgens moeten er twee (txt) bestanden van een brondirectory (bv. c:\werk\algemeen) naar de nieuwe directory gekopieerd worden. vb.

CELL (A 1= Project nr (560_001))
(B 1= Omschrijving (gem Utrecht))
de bedoeling is om dat onder directory C:\werk\ (een sub directory geplaats wordt)

C:\werk\560_001 gem Utrecht\
hierna worden de twee bestanden naar 560_001 gem Utrecht\ gekopieerd

Zelf kom ik er niet uit, dus iemand een idee

hij wil het op deze manier hebben omdat ie alle informatie bij nieuwe werken in een excel blad heeft staan, dan wil hij als hij het werk krijg gelijk een directory van maken.

In bijgevoegd bestand wordt eerst gecontroleerd of er in de cellen A1 en B1 wat is ingevuld.
Als dat niet zo is dan verschijnt er een melding.

Als er wel wat is ingevuld, wordt er een directory aangemaakt op C:\Werk met de gegevens uit de cellen A1 en B1.

Ter info: er wordt gecontroleerd of de directory al bestaat, zodat er dus geen foutmelding verschijnt dat de directory al aanwezig is.

Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt Roncancio,

:thumb: :thumb: :thumb:

weet je misschien of het mogelijke is dat, er te gelijkertijd met het maken van de directory ook twee bestanden daar naar toe gekopieerd worden van uit een algemene directory, (zeg c:\werk\info)

bedankt

grt,

Laatst bewerkt:
musmiles zei:
Nogmaals bedankt Roncancio,

:thumb: :thumb: :thumb:

weet je misschien of het mogelijke is dat, er te gelijkertijd met het maken van de directory ook twee bestanden daar naar toe gekopieerd worden van uit een algemene directory, (zeg c:\werk\info)

bedankt

grt,

Dat kan maar zijn het steeds dezelfde bestanden of moet er gezocht worden naar bepaalde bestanden.

dag Roncancio,

Het zijn steeds dezelfde bestanden.
Bestand 1= venus.kdr
Bestand 1= venus.inf

Is het ook mogelijke om van bestand 2 (venus.inf) het tweede regel steeds te wijzigen door een tekst dat in een cel (A2) wordt ingevuld (hier staat namelijke informatie over het project)?

Bedankt,

Ok.

In bijgevoegd programma wordt eerst gecontroleerd of er in de cellen A1 en B1 wat is ingevuld.
Is er niets ingevuld dan verschijnt er een melding.
Is er wel wat ingevuld dan wordt gekeken of de directory met de gegevens van de cellen A1 en B1 al bestaat. Zoniet dan wordt die alsnog aangemaakt.

Vervolgens kopieert de macro de bestanden venus.kdr en venus.inf naar de (nieuwe) directory.

Daarna zoekt de code naar de 2e regel.
De gegevens die in die regel staan worden vervangen door de gegevens in de cel A2.

Tenslotte wordt het venus.inf opgeslagen met de nieuwe gegevens.

Laatst bewerkt:
Een vraag voor Roncancio;

Ik had nog graag een variatie hierop:
Ik start Excel op.
Met een macro start ik een kopie van een sjabloon op (uit een bepaalde pad) en dat er dan gelijk 3 invulboxen achter elkaar komen om:
in cel A1 de achternaam van een klant in te vullen.
in cel B1 de straatnaam.
in cel C1 een volgnr.
De macro maakt daarna gelijk een map aan in een bepaalde directorie met de in A1 en B1 gemaakt naam en straat.(dit is al gemaakt in deze vraag)
Daarna de Excelsheet opslaan in deze map met de Naam A1 volgnr uit C1 en de huidige datum.
De nieuw aangemaakte sheet moet open blijven staan.

Mijn kennis van VBA is minimaal.
mvg Imod

Ik heb een paar vraagjes:

Imod zei:
Met een macro start ik een kopie van een sjabloon op (uit een bepaalde pad) en dat er dan gelijk 3 invulboxen achter elkaar komen

1. Wat is de naam van het sjabloon ?
2. Wat is het pad van het sjabloon ?
3. Wil je 1 voor 1 een inputbox (zie naam invoerbericht) of wil je een menu zien waarin je bijv. onder elkaar 3 textboxen ziet waarin je de gegevens kan invullen. (zie naam userform)

Persoonlijk maakt het mij niet uit. Het is maar wat je het beste uitkomt.

Imod zei:
Daarna de Excelsheet opslaan in deze map met de Naam A1 volgnr uit C1 en de huidige datum.

4. Wat is de naam van de map ?

Ik stel deze vragen zodat ik de macro beter af kan stemmen op je wensen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio

ophalen uit Pad = "F:\Docs\Bedrijfsgegevens\Standaard Brieven\Begroting"
Naam file = Standaard begroting.xlt
3 inputboxen opeenvolgend
1e = achternaam
2e = straatnaam
3e = opvolgNr
----
Map aanmaken: de naam van de map is de
klanten naam (1e inputbox) + de straat naam (2e inputbox)
In pad = "F:\Docs\Bedrijfsgegevens\Klanten"
----
File opslaan in "F:\Docs\Bedrijfsgegevens\Klanten" opslaan als
(1e inputbox) + (3e inputbox) + huidige datum
Dit in de juist aangemaakte klantenmap

mvg Imod

Volgens mij is dit het:

Een kopie van het bestand Standaard begroting.xlt in de map F:\Docs\Bedrijfsgegevens\Standaard Brieven\Begroting\ wordt geopend.

Vervolgens verschijnen er 3 inputboxen:
- naam
- straat
- volgnr

Aan de hand van het ingevulde resultaten van de imputboxen wordt er gekeken of er al een directory bestaat met deze gegevens. Zoniet dan wordt er een aangemaakt.

Tenslotte wordt het bestand opgeslagen in de (eventueel) nieuw gemaakte directory met de naam, volgnummer en de datum van vandaag voluit.

Als er vragen of problemen zijn of ik heb iets over het hoofd gezien dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Bijna goed:
De nieuwe map wordt goed aangemaakt in de juiste directorie

Nog 2 wijzigingen:
Het opslaan van de file - heb 1 test gedaan - als volgt:
"Jansen Bomenweg 23Jansen 1 21 april 2006"
Gaarne zo - 1x Jansen voor nummer weg - spatie er tussen - en
"Jansen - 1 - 21 april 2006"
Voor de 1 kan ik de omschrijving van de begroting meegeven bv "Aanbouw 1" of "Opbouw 1"
En als laatste - de begroting komt niet in de nieuwe map te staan maar er naast.

Alvast bedankt
Imod

Ik heb het zo aangepast dat als er gecontroleerd wordt hoe lang de lengte is van wat er bij Naam en Volgnr is ingetoetst.
Stel bij
-Naam : Jansen
-Volgnr: Jansen1

Dan wordt alleen de 1 van de volgnr meegenomen in de benaming.

Imod zei:
En als laatste - de begroting komt niet in de nieuwe map te staan maar er naast.

Alvast bedankt
Imod

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat je hiermee bedoelt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nog even geprobeert
Zie bijlage

1x Jansen teveel en tussen haakjes geen nr.
en de file staat niet in de aangemaakte map.

Bijlagen

• Aanpassing1.jpg
    Aanpassing1.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 74
Ik ben benieuwd hoe je de inputboxen invult.

De naam van het bestand wordt samengesteld uit wat je in de inputboxen invult.
Ik gebruikt de waarde NAAM maar 1 keer.

Ik heb het nog 1x in gevuld
Pieters - 1e input
Melkweg 23 - 2e input
1 - 3e input
Resultaat zie bijlage

Bijlagen

• Aanpassing2.jpg
    Aanpassing2.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 67
Ik zie nu eindelijk waar de schoen wringt.

Bij het opslaan van het bestand was ik een \ vergeten waardoor het bestand niet in de juiste directory wordt weggeschreven en het bovendien de verkeerde naam krijgt.

Excuses.

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan