nieuwe draadloze router werkt niet volledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Heej,

wij hebben vanmiddag een draadloze router (de eminent EM4450 - wireless router) en een Wireless desktop adapter (ook van eminent) gekocht. We hebben de computer uitgeschakeld en als eerste de wireless desktop adapter erin gezet. Daarna de draadloze router geïnstalleerd zoals aangegeven in stapjes in de handleiding. We hebben toen de pc weer aangezet en de installatie cd-rom gebruikt, hierdoor zou de pc controleren of er een netwerk verbinding kan worden gemaakt, maar er gebeurde niets. Dus hebben wij de kabel op de draadloze router gezet, toen opnieuw geprobeerd met de installatie cd, dit keer voerde hij wel een controle uit hij gaf aan dat hij wel verbinding kan maken met de router maar de router niet met het modem. Met de mededeling dat deze misschien niet goed is aangesloten. We hebben alle stekertjes er opnieuw in gedaan op het modem branden alle lampjes, ook op de router alleen het WLAN lampje knippert en het SYS lampje, maar WAN brand gewoon. Weet iemand een oplossing om dit werkend te krijgen? Of moeten we terug naar de winkel?

Overigens doet de oude router (via kabels) het wel gewoon...

We hebben de computer uitgeschakeld en als eerste de wireless desktop adapter erin gezet.
QUOTE]

Is de draadloze adapter wel geinstalleerd? Kijk in taakbeheer of je bij netwerkadapters de wireless desktop adapter ziet staan. Welke versie van Windows gebruik je?

In de handleiding staat bij installatie dat je de Router via een UTP Kabel aan je pc moet aansluiten voor installatie. Je kunt ook de handmatige installatie doorlopen. Deze word ook goed omschreven in de handleiding. Probeer dit eens.

Ja die zagen we wel staan. We hebben Windows XP home Service Pack 3.

Overigens hebben we nog op de laptop geprobeerd met een kabel, maar ook dan werkt het niet.

Over de installatie cd, als we deze opstarten kan je kiezen uit o.a ''router instellen''. en ''draadloos netwerk instellen''. Ik heb beide al geprobeerd, maar lijkt mij logies dat de router eerst geïnstalleerd moet worden? Maar goed zodra je bij router installeren klikt, moet je kiezen welke provider je hebt, alleen staat Caiway er niet tussen. Dan heb je nog de mogelijkheid tussen DHCP & Hostname ,DHCP, PPPoE. DHCP en PPoE hebben we al geprobeerd. Geen idee wat het betekent, maar we weten niet de Hostname, alleen volgens mij bij DHCP doet hij dat automatisch? Want hij controleert gewoon de verbinding etc. En bij PPoE moeten we gebruikersnaam en wachtwoord invullen (die hebben we wel op papier) .Maar ook dan zegt hij dat het modem niet goed is aangesloten, terwijl dat wel het geval is.

Caiway heeft zelf ook een handleiding staan voor jouw type router. Probeer deze eens te doorlopen. De handleiding vind je hier.

Caiway gebruikt PPPoE om verbinding te maken.

Caiway heeft zelf ook een handleiding staan voor jouw type router. Probeer deze eens te doorlopen. De handleiding vind je hier.

Caiway gebruikt PPPoE om verbinding te maken.

Erg duidelijk allemaal, maar het heeft weer niet gewerkt. Ik zal even in stapjes uitleggen wat ik precies gedaan heb:

- De computer uitzetten
- Wireless desktop adapter in de pc geplaatst, de oude netwerkkaart die via kabel werkt eruit gehaald, dus vervangen.
- De Eminent router aansluiten volgens handleiding, lampjes branden op het modem goed en ook op de router neem ik aan. Ze brand pwr en WAN, alleen knippert sys en WLAN. Maar volgens mij hoort dit zo.
- Ik begon om te proberen de router handmatig te configureren.
- Op de pc met de draadloze netwerk kaart (die wel werd herkent volgens de pc) in Internet Explorer getypt http://192.168.1.1/ Dit werkte niet, hij gaf aan geen internet verbinding te hebben. Dus daar kon ik verder niks meer mee.
- Vervolgens laptop gepakt internet kabel in geplugd die ook in de draadloze router zat. Daar werkte de http://192.169.1.1/ wel. Instellingen gewijzigd zoals deze in de handleiding van Caiway staat.
- Na 5 in zou het moeten werken, maar helaas gebeurde dit niet. Laptop opnieuw opgestart en nog steeds geen internet verbinding.
- Volgende stap was draadloos netwerk instellen, aangezien de laptop dat ook kan daar geprobeerd. Ik heb het lijstje onder wireless settings alles weer correct ingevuld.
- het leek even goed te gaan maar had desondanks nog steeds geen verbinding...
- Nog een poging geprobeerd via de installatie cd, maar ook deze gaf weer het zelfde aan. Hij kan geen verbinding maken met het modem vreemd genoeg (terwijl lampjes wel branden).

Ik heb uiteindelijk voor de 3de keer de normale netwerk kaart weer in de pc moeten zetten en de oude router weer aangesloten, anders had ik nu geen internet.

Hoe is het toch mogelijk dat zo iets wat heel simpel moet zijn, niet wil lukken? Is er nog een oplossing volgens jullie ? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan