Nieuwe draadloze router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik overweeg om van provider te wisselen. (problemen met Telfort, daar wil ik weg.)
Ik denk aan online, en dan het extra + telefonie totaal met 20 mbit/sec. Ik krijg dan een modem, Alcatel, speedtouch 706. Ik kan ook wireless uitvoering kiezen, maar denk er aan om een aparte draadloze router aan te schaffen. Wordt mijn snelheid dan hoger of maakt dat niet uit? Waar moet ik op letten?

Ik overweeg om van provider te wisselen. (problemen met Telfort, daar wil ik weg.)
Ik denk aan online, en dan het extra + telefonie totaal met 20 mbit/sec. Ik krijg dan een modem, Alcatel, speedtouch 706. Ik kan ook wireless uitvoering kiezen, maar denk er aan om een aparte draadloze router aan te schaffen. Wordt mijn snelheid dan hoger of maakt dat niet uit? Waar moet ik op letten?

Je krijgt van de nieuwe ISP 20Mbit/s download. Ongeacht welke draadloze router je erachter hangt, de snelheid wordt niet hoger.

Het Speedtouch modem is ook in een draadloze uitvoering, waarom wil je dan een ander draadloze router kopen?:shocked:

Misschien denk ik verkeerd, maar ik zie overal staan dan de draadloze routers een snelheid hebben van 54 mb/s. Ik zie er echter ook van 300mb/s.
Als ik dus een aparte router er achter plaats verhoog ik dan mijn wireless snelheid?

die 54 en 300mbps zijn de snelheden tussen de router en je draadloze apparaten,dit heeft geen invloed op je verbinding met je provider

Dat begrijp ik. Dus werk ik met mijn draadloze laptop sneller toch??

Nee, de snelheid die je van je provider krijgt is de maximum internetsnelheid.

Een Wireless-G router kan verzenden met een netwerksnelheid van max 54 mbps, terwijl een Wireless-N dat met maximaal 300 mbps werkt.

Dus verkeer tussen computers onderling aangesloten op de router gaat met max 54 mbps draadloos en max 100 mbps bedraad.

Het verkeer tussen een computer en het internet gaat met maximaa 20 mbps

Het Speedtouch modem is ook in een draadloze uitvoering, waarom wil je dan een ander draadloze router kopen?:shocked:

@Lutz: beter de informatie lezen.

T.s. heeft gelijk: voor drie euri per maand kan je een draadloze modem/router 'huren' als extra

@Lutz en @ricovld:
T.s. weet vrijwel zeker ook wel dat die 20Mbit hetzelfde blijft.

Ik zou niet gaan voor die draadloze optie van Online.
Waarom: je huurt de modem/router en dat kost je 3 euri per maand extra; de specs zijn niet bijzonder (zie hieronder).

Waarop letten bij aanschaf van een eigen router:
Onderscheid Wireless: -G (54Mbit) ; -N (300Mbit) belangrijk is dat ook je draadloze netwerkkaart dan van het type -N moet zijn!
Bekabeld: al of niet Gigabit, 10/100 of tot 1000 Mb/s en ook hier geldt dat je die gigabit alleen benut met een gigabit netwerkkaartje (bekabeld dus)

Dit is een goed voorbeeld van Netgear:
http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/netgear/wireless-n_300_router_usb/293487/

Laatst bewerkt:
Als ik het dus goed begrijp is de snelheid van het internet max 20 mbit.
wireles is dat 54mbit en bedraad 100 mbit.
Dus is er bij het internetten geen verschil in snelheid tussen bedraad en wireless omdat het nooit sneller wordt dan 20mbit?
Toch lijkt bedraad sneller te gaan.

Hoi,

Dat klopt, maar bij netwerkverkeer gaat het niet alleen om internet, maar ook om zaken als data-uitwisseling tussen pc's/laptops.
Bij wireless-N bovendien om stabiliteit van de draadloze verbinding en het bereik, wat beter/groter is dan de voorgaande protocollen.
En juist in dat laatste zit bij die 'combi's' modem/router, die vaak op een lokatie zitten die voor het draadloze signaal niet echt gunstig zijn, het probleem.
Daar zou juist de kwaliteit van zo'n apparaat zeer goed moeten zijn.
De praktijk leert echter anders, want de draadloze 'aanbiedingen' zijn niet zelden van gemiddelde kwaliteit.

Dus bestel ik de alcatel speedtouch 706. Heb je nog eventueel een advies voor een goede router?

Kennemerlaan heb je 2 computerzaken, databiz is meestal mijn zaakje.
Klein, maar goed advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan