Nieuwe draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

broumans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
1
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe (draadloze) router te kopen. Ik heb nu een netgear rp614v3 (niet draadloos). Hier ben ik best tevreden over, ik moet hem alleen af en toe resetten als de router is "volgelopen".
Aangezien mijn vriendin een i-phone heeft, mijn dochter een i-pod touch heeft en ik van plan ben een HTC desire aan te schaffen, leek het mij handig om een draadloze router aan te schaffen. Al mijn computers in huis zijn nu met een netwerkkabel verbonden met mijn rp614 router. Dit "bedraad" netwerk wil ik zo houden, dus het draadloos gedeelte is puur voor de telefoons. (of jullie moeten een andere mening hebben!!!)
In deze test: Test: http://nl.hardware.info/reviews/1716/test-8-dual-band-routers Nederland staan enkele snelle routers. Alleen deze routers werken met de 802.11n standaard. volgens mij kunnen de telefoons hiermee niet overweg (die werken met 802.11g standaard toch?) . Ik ben echt een leek wat betreft draadloze verbindingen dus het verschil tussen 802.11n en 802.11g zegt mij niets. Is 802.11n op 802.11g toch sneller, of hoe zit dit.
M.A.W. Heeft het zin om een duurdere dual-band router aan te schaffen, of kan ik beter een goedkopere 802.11g router aanschaffen? (zo ja, welke is goed)
Bedraad zijn deze routers trouwers ook sneller dan mijn rp614 router. Betekend dit dat mijn internet verbinding (alice standaard) ook sneller wordt? (overigens niet essentieel)

Alvast bedankt voor diegene die mij kan helpen in het woud van draadloze routers, 802.11n, 802.11g en mbits!!!

Groet,

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan