Nieuwe drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

lontje1

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo,

Mijn laptop begon traag te worden dus heb ik opnieuw de windows xp geinstalleerd.
het probleem is dat ik al mijn driver software zoals voor geluid een beeld niet meer heb.
is er een programma waarmee ik het makkelijk kan opzoeken zonder dat ik een vermogen kwijt ben?

alvast bedankt.

Mike:)

Is het een merk pc dan kan je bij de fabrikant zoeken adh van je modelnummer.
Is het een minder bekend merk, download dan pcwizard om de hardware te achterhalen om de juiste drivers te vinden.

Is het een merk pc dan kan je bij de fabrikant zoeken adh van je modelnummer.
Is het een minder bekend merk, download dan pcwizard om de hardware te achterhalen om de juiste drivers te vinden.

TS heeft het over een LAPTOP.....

@TS: Wat zijn merk en type van de laptop?

Ik zie op de site (zowel de duitse als de usa variant) alleen Vista drivers staan.
Overigens worden in de USA versie (gedeeltelijk) andere laptops ondersteund dan op de duitse variant.

Als er echt XP op stond toen je de laptop kocht, dan vrees ik het ergste... Misschien kunnen we nog wat voor je betekenen als je het precieze type noemt.
Als je daarvan inderdaad geen drivers voor XP kunt vinden, dan zul je moeten uitwijken naar (de website van de fabrikant van) de chipset die pcwizard (zie eerdere link) je hopelijk kan vertellen.

Overigens is het altijd slim om drivers veilig te stellen via programma's zoals DoubleDriver vóórdat je de pc/laptop gaat formatteren en opnieuw installeren.
Eigenlijk is het altijd handig, want het kan ook meehelpen als (opeens) je harde schijf etc. het begeeft en je op een wellicht onverwacht moment helemaal geen toegang meer hebt tot je Windows.
Dit geldt natuurlijk niet/minder als je wél een cd-rom hebt met de drivers voor je besturingssysteem.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan