Nieuwe dure pc... Groot gedonder

Status
Niet open voor verdere reacties.

basjuh111

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo,

Ik heb vorige week bij ITKassel.de een nieuw kompleetsysteem aangekocht.
Ik kreeg hem binnen en ik dacht, aansluiten en klaar is kees.. Dat zou volgens mij ook zo moeten zijn, behalfe bij mij.. Alseerst sluit ik stroom beeldscherm toetsenbord etc aan... Ik dacht stopcontact erin gaan met die banaan.. Ik zet hem aan.. Hij heeft geen stroom... Opnieuw hij heeft geen stroom. Naar itkassel gebeld, ze nemen op ze zeggen; Ich weiß nicht en boem weg verbinding ze verbreken ons keer op keer.. Dus aan het servicecenter heb ik niet.. Goed nu heb ik dus de zijkan tlosgemaakt.. En de voeding kabel extra aangedrukt.. Ja hij deed, het... NO SIGNAL staat er keer op keer.. ik heb alle toetsen op het toetsenbord in gedrukt.. Toen deed ik de kast dicht om verder te proberen en toen was spanning er weer af.. Nou blijkbaar is dus weer het draadje losgeschoten ofso dus ik zette hem weer vast.. Deed kast dicht.. 1e probleem verholpen.. Naja misschien heeft ie tijdens het vervoer het zwaar gehad.. Maar hij bleef maar NO SIGNAL doen.. Naar een tijdje een harde reboot gegeven en heel veel aan en uit deed hij eindelijk wat het capslock etc begon te knipperen en ik kreeg een scherm met <TAB> TO POST OR DEL TO SETUP.. Ik deed niks en hij ging verder met booten.. Op een duur stond er f1 to continui or del for setup. ik wou verder dus ik deed f1.. Vrij logisch toch? Hij bootte windows zij wat over het resolutie scherm.. EN bam het volgende gedonder hij loopt vast tijdens het booten.. Nou 30 minuten later maar gereset. En nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik doe alles wat ik kan maar ik voel me nu vrij hopeloos ik ben namelijk we lmen money kwijt.. Ik durf eigenlijks aan een kant hem niet meer terug te sturen met de garantiebewijs.. Straks geven ze hem niet meer terug :mad: dat gevoel heb i knu wel naar het ophangen zonder doei en het gewoon verbreken van de verbinding. Ook geven ze domme hints zoals kijk in de kast of zit de stekker er in :shocked: Ik hoop dat iemand enige ervaring heeft hier even de specs:
Proccesor: - Intel Core2Duo E2200 So775 (2x2,2Ghz)
Mainboard: - passendes Qualitäts-Markenmainboard / So775
Behuizing: - ATX Gehäuse DesignNeoRed
Voeding?? - ATX 420Watt Netzteil (silent)
Hardeschijf: - 500GB SATA 7200rpm Markenfestplatte
cd rom en dvd speler: - 20x DVD DL RW Multi-Markenbrenner
RAM: - 4GB DDR2 RAM Markenspeicher
Grafische kaart: - 1024MB nVidia GeForce 9500GT 3D-Gaming VGA PCI-Express
Sound: - Sound integriert (Frontsound (optional))
USB: - USB 2.0 2x Front und 4x Hinten
Netwerkkaart: - 10/100/1000 MBit LAN on Board

Alvast bedankt
Bas van der Pol
p.s Ik baal als een stekker :P
EDIT:
Ik heb de voeding og laten verhogen; ik kan zen handschrift niet lezen er staat iets met lt ofso maar gewoon 420W

Laatst bewerkt:
Hallo

Hoe rottig het ook eigenlijk is voor je maar je koopt een nieuwe pc die niet werkt.
Dan lijkt me toch(op wat voor manier dan ook)dat je daarmee terug gaat naar de leverancier ipv van(met alle goed bedoelde adviesen die gaan komen)hier op forum een topic openen.

straks ga je er zelf aan klooien en zal je garantie vervallen etc etc.

Mag ik vragen wat je voor die pc hebt betaald?

Het probleem waar jij mee zit is dat je de pc in duitsland hebt gekocht. Dat maakt garantie nogal ingewikkeld. Anders zou ik zeggen: maak de aankoop ongedaan.

Maar goed wat nu:
Je komt niet in windows. Heb je wel een windows-cd meegeleverd gekregen / was windows al geinstalleerd op de pc?
Heb je al geprobeerd om op te starten in veilige modus?

Bedankt voor u response frank, maar het enige is, is dat het in Kassel is en dat is 5 uur rijden. Daarom dacht ik laat ik het eerst hier proberen, ik kan hem ook wel verzenden maar dat is 40 euro, beetje zonde daarom eerst dit

Hey Marsmannetje,

Nee ik heb geen CD mee gekregen wel voorgeinstalleerd..
Kan ik de aankoop nu nog ongedaan maken?
Verder wil ik dat allmeaal graag proberen maar eens in de 2 uur doet ie wat en vaak kan ik hem nog geen eens in veilige modus starten.. Dat is het grootste probleem, ik kan veel dingen proberen maar als hij zoweinig doet wil het niet.

EDIT:
Ik heb er 370 in totaal voor betaald

Gezien wat je zegt zou ik denken aan een voeding-probleem.

Wat je in elk geval kan proberen:
1. Binnen in de pc kijken of alle stekkers goed vast zitten. Zit er 1 half los, dan heb je een probleem wat zo verholpen is. (voordat je iets doet stekker uit stopcontact en je zelf eerst ontladen door bijv een ongeverfde cv-leiding aan te raken)

2. Ga als de pc aan gaat via DEL de bios (setup) in. Ergens in de bios vind je de spanningen die je pc levert. Kijk wat de +12V-lijn doet en de +5V.
Kijk ook naar de temperaturen.

3. Als de pc opstart naar de veilige modes gaan: kijken of dat gaat lukken

Alles opnieuw aangedrukt het lijkt da thij nu de hele tijd wel normaal beeld geeft.. Ik ben nu aan het kijken wat windows doet

Windows werkt, pc doet het nog een paar vraagjes;

Waarom duurt het zolang bij VERYFING DMI POOL DATA ofso..
EN waarom moet ik op f1 drukken als ik hem will booten.
Bedankt alvast

Eigenlijks gaat het vrij goed nu

In de kamer getest, heel zachtjes naar boven gedaan,.. Ik ben weer bij het no signal probleem. Ik denk toch dat ergens watlost zit? Als hij goed werkt en dan naar boven dragend heel voorzcith het in een keer niet meer doet.. Moet er toch echt iets heel los zitten wat ik misschien net even aangeraakt heb waardoor hij het deed Morgen laat ik een kameraad hem opnieuw assembleren

misschien een hele simpele redenatie.

ik zou eens een andere kabel tussen je pc en beeldscherm prikken. Immers, als de kabel brak is, volgt er geen signaal.

Hee marthwenders,
Had ik ook al aan gedacht maar ik heb mijN Acer 22 inch aangesloten DVI.. En dat werkt niet en de 17 inch phillips ook niet met VGA.. Dus daar ligt het niet aan, de acer 22 inch is in bijzonder goede staat dus die moet het doen. Morgen laat ik hem opnieuw inelkaar zetten, zou haast moeten werken, er is hier iets dat steeds losgaat.. Dat lijkt mij de meest logische oplossing.;) Of tenzij iemand anders ngo een idee had

Dag,

Het probleem is opgelost, de pc is geleverd met een voeding die dus niet genoeg aan kan. Heel raar, dat ze een pc leveren met een te lage voeding. Ik heb er nu een Crosair 460wat in zitten voor 60 euro en dat werkt perfect :)

Dankuwel!

Gelukkig dat het oplost is. Maar eigenlijk is het schandalig dat jij een nieuwe voeding gaat kopen, omdat bedrijf x een waardeloze levert.

Ik zou ook zeker een vergoeding vragen. Melden dat jij zelf de voeding hebt vervangen met een Corsair 460W en dat nu het probleem is opgelost. Ik vind dat ze een behoorlijk deel van de kosten mogen vergoeden.
Proberen kan geen kwaad.
Je zit alleen met het probleem dat het een buitenlands bedrijf is. In Nederland ligt het allemaal makkelijker. Daarom ben ik niet zo voorstander van kopen in het buitenland. Of het moet wel zoveel schelen... Zo duur is nederland alleen niet tov duitsland.

Heb ik ook eens gehad

Een nieuwe behuizing gekocht met voeding, en de pc ging steeds uit. Nieuwe voeding gehaad en de pc bleef aan. Later de nieuwe upgrade moederbord ingezet en de pc sloeg vast, bleek het geheugen niet goed te zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan