nieuwe dvd brander aanschaffen, ik ben totaal leek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corine1

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
Ik wil heel graag dvd's branden, maar ik heb nog geen dvd-brander in mijn pc. Ik wil dus een externe aanschaffen, maar ik weet helemaal niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb een hp pavilion 730.nl windows XP. Ik heb aan de voorkant een USB poort, maar ik lees overal over USB2. Wat is het verschil en hoe kan ik dit evt. realiseren? Welke merk brander is goed en welke snelheden kunnen op mijn pc? Je ziet he, een totale leek.

Als het goed is kan je in het boekje wel zien of je USB 2.0 hebt of niet. Maar waarom een externe? Heb je geen plaats voor een interne? Wat zit er nu in je PC, een CD Writer? Dan kan je deze er gewoon uithalen en de DVD Brander erin zetten of laten doen!

Hoi,
Dank je voor je reactie. Ik ben totaal a-technisch en durf mijn pc niet open te maken. Ik dacht als ik een externe neem, hoef ik niets te verbouwen. Stekker voorin (USB) en klaar is kees. Ik heb al gezocht naar info over USB in mijn boekje, maar kan niks vinden.

Het maakt op zich ook niet zoveel uit. De meeste externe branders zijn 2.0 maar die kan je gewoon op 1.1 aansluiten. Hij zal alleen niet zijn topsnelheid halen.
Klike een srecht op "deze computer" en dan "eigenschappen" dan ga je naar "hardware" en "apparaatbeheer" en klikt op USB in de lijst.
Zie je daar iets staan van 2.0? Waarschijnlijk bij Root Hub.

Hoi,

Ik heb gevonden:
USB-Controllers
- Ondersteuning voor USB afdrukken
- USB Hoofdhub
- USB Hoofdhub
- VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
- VIA Rev 5 of later USB universele host-controller

Ik zie nergens iets van 2.0 of Root hub staan

Ik ga even wat proberen voor je!
Heb hulp ingeroepen, je zal even geduld moeten hebben.

Laatst bewerkt:
Wanneer heb je die PC aangeschaft?
En was 'ie toen nieuw?

hoi Mees,

Ik weet het niet precies meer. Ik dacht 3 jaar geleden nieuw bij Megapool gekocht.

Dan is het volgens mij gewoon USB 2.0 hoor.
Overigens is Mees m'n zoon, hahahaha

Ok, bedankt AJ. Sorry Mees . Welk merk (externe dvd-brander) en type zou dan goed bij mijn pc passen en budget (niet zo duur en het liefst nog 2e hands). Ik heb een aantal films op mijn harde schijf staan die ik niet op 1 schijf kan branden met mijn interne cd-brander (> 700 Mb).

Prijzen zijn vanaf ongeveer 85 Euro. NEC is prima en Plextor ook maar die is wat duurder. Tweede hands ben ik niet zo kapot van maar dan zou je even op Marktplaats kunnen kijken.

Kijk ook even op www.kieskeurig.nl of www.kelkoo.nl

Ok, bedankt.

Ik ga eens op Marktplaats kijken naar een ongebruikte 2e handse.

2e hands is mijninziens zonde van je geld.
Beter even doorsparen voor een nieuwe.

Bedankt voor de tip. Ik ga binnenkort wel eens in een comp. winkel kijken.

Met vr. gr. Corine

zo kan je het zien ...

rechts op "deze computer"
beheren ==> apparaatbeheer ==> usb - controllers
op de bijlage in het kadertje zie je dat er op mijn moederbord 4 usb - poorten staan waarvan 1 usb 2, daar sluit ik een hub op aan zodat ik 5 x usb2 heb ...

Bijlagen

• usb2.jpg
    usb2.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 26
Hoi,

Ik heb de bijlage gezien, maar ik heb dus geen USB 2.0 want op mijn pc zie je dat niet. Kan ik dan wel op 1 van de USB poorten een externe dvd-branden aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan